na trekker nu ook bang voor busjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

na trekker nu ook bang voor busjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:39

Flo is verkeersmak, na een tijdje begon hij trekkers eng te vinden. Dit werd heel erg, nu gaat het beter.
Alleen heeft hij nu bedacht dat hij ook wel eens weg kon rennen voor bestelbusjes Boos! ...

Weet iemand hoe ik hem van die angst af kan helpen, want ik vind het verschrikkelijk irritant omdat ik vaak langs de weg moet waar veel van die dingen rijden...
Hij staat nu in een land naast een snelweg ( dus daar kan het niet aan liggen).
Terwijl ik erover nadenk, doet hij dit vooral op de terugweg naar zijn land. Vanochtend op de heenweg naar een rit deed ie nix, maar toen ik terug ging deed ie idioot.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!! Lachen


Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:43

Als ik het zo hoor, denk ik niet dat het een angst is, maar gewoon geklier. De meeste paarden ruiken hun stal op de terugweg. Veel paarden willen dan opeens ook sneller lopen en terug galloperen is dan ook niet slim. Zo te horen zoekt hij een excus om naar huis te mogen galloperen. Of is hij altijd al bang voor bestelbusjes??

Ik zou gewoon goed mijn been en teugel erbij houden, zodat hij er niet vandoor gaat. En hem ook pas belonen als hij echt helemaal niet meer raar doet erbij. Veel mensen zijn geneigd om een paard te belonen als het een beetje schichtig om iets heen loopt. Ik zou hem pas belonen als hij er pas normaal omheen loopt, anders kan hij nog gaan denken dat moeilijk erom heen lopen ook goed genoeg is.

Succes ermee

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:06

Idd volgens mij neemt hij je gewoon in de maling!
Gewoon blijven rijden zoals je altijd rijdt als je een bestelbus tegenkomt dus niet halt houden of zoiets!


soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 15:41

nou hij was alleen vanochtend bang voor die dingen. Maar wat hij doet, als hij het busje aan ziet komen gaat het prima, maar als dat ding naast hem is, maakt hij een rare bokkesprong naar de zijkant. Als het busje dan voorbij is gaat hij rennen! Maar hij wordt dan zo verschrikkelijk sterk! Boos!

Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:48

Ja, ik denk dan toch bij je zien te houden en het blijven herhalen. En hem pas belonen als hij het pas zonder heisa doet. Want het feit dat hij het alleen op de terug weg doet, geeft al aan dathet gewoon geklooi is. Sterkte met hem bij je houden!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fantj3 en 34 bezoekers