Vakantie in NL mét paard => TIPS ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Vakantie in NL mét paard => TIPS ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 09:09

Ik heb al gekeken via de zoekfunctie, maar kom er niet verder mee...

We zitten er over te denken om binnenkort toch nog kort op vakantie te gaan, ongeveer een weekje a 10 dagen, in Nederland, en dan MET het paard.

Nu ben ik dus op zoek naar een leuke plek die aan de volgende punten voldoet:

* Bosrijke omgeving om buitenritten te kunnen maken !
* Paard overdag in de wei en 's nachts op stal
* (Buiten-)bak om ook gewoon te kunnen trainen

* En verhuur van huisje/caravan o.i.d., voor 2 personen!

We wonen zelf in Groningen dus we zitten te denken richting Veluwe of iets, Drenthe is ook weer zo dichtbij... Knipoog
Heb al wel gekeken op www.veluwetrail.nl maar nog niet echt iets gevonden.

Wie heeft er goede vakantie-tips met paard??

Bedankt Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).



Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:06

Op de KNHS site staan ook heel wat adressen. Zelf hebben we een weekend doorgebracht bij De Kleine Pol (wwwdekleinepol.nl) in Otterlo, Prachtige omgeving en heel goed buiten rijden. Je kunt ook eens kijken en informeren bij Elysahof, zit daar 500m vandaan. Hier is ook land, buiten en binnenbak en keurige ruime stallen aanwezig, Caravans kun je huren om zelf in te verblijven (www.elysahof.nl)
Mocht je toch naar Drenthe willen gaan dan is www.mathildehoeve.nl echt een top locatie !

Succes en alvast erg veel plezier.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:11


Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:12


Webshop - digital art: MoTekent

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:02

Kijk ook eens bij http://www.vekabo.nl
Dat zijn boerderijcampings waarvan sommigen ook kamers of huisjes verhuren en bij veel van hen kun je je paard ook meenemen.
Vaak zijn ze ook een stuk goedkoper dan een "gewone" vakantieplek waar je met paard terecht kunt.
Een aantal van de boeren waar wij gecampeerd hebben, hadden zelf ook paarden (of in pension) en ook een buitenbak.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:05


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:06

www.pelgrimspark.nl.nu

Zij zitten in Baarle Nassau, je kan dan of in een blokhut (allin) of in een huisje (zelf koken) en je kan je paard meenemen.

Er zijn ruiterroutes in overvloed, je hoeft zelfs de straat niet op met je paard als je dat niet wilt

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:02


Up to Date is een toppertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:59


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:23

www.otterberg.nl, dit is een super camping met stal, wei, springttuin, bak en wasplaats, echt alles erop en eraan. je krijgt er zaagsel bij en super kuil en biks voor 85 euro per week. de omgevind is super. mooie paden en ook stukken waar je met je paard het water in kunt, ik ga dit jaar weer

Teamspirit... Je bent een toppertje!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:31


Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:25

www.manegegrol.nl, echt een aarader, kom ik elk jaar en kun je super buiten rijden. EN op het strand. Je kunt je paard mee nemen maar dat hoeft neit perse. dat is in Renesse(zeeland, schouwen duivenland)

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:09

Centerparcs!!! Ik ga iedere kerst met mijn paard op vakantie. Het heijderbos heeft een waanzinnig mooie manege erbij.. manege bergemo. Superleuke mensen, heel mooi bedrijf. (Stond laatst in de Bit)
Bos zat eromheen.. zelfs in de winter rijd ik er uren in.. en je hebt het zelf ook lekker luxe! Zo heb je naast het paardrijden ook nog wat leuks voor jezelf.. 's avonds een terrasje pakken en lekker het zwembad in enzo..
Ik kijk alweer uit naar deze kerst!
(p.s.: ze gooien CP nu ook volop in de aanbieding, want de parken zijn nog half leeg )

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:53

bungalowpark Groot Bartje in Zorgvlied, Drenthe!!
tegenwoordig de nieuwe locatie van de TRapper ranch!
je kunt er lekker in een tentje of een chalet huren. kosten per paard €13,50 incl. gebruik stal, voer, uitmesten, solarium, wasplaats.
Je zit binnen 10 minuten in het drenth/frieze woud met ca 700 km ruiterroute! werkelijk prachtig! verder kun je er ook in groepsverband boeken. met of zonder eigen paard. ( de paarden die gebruikt worden zijn westerngereden) als je zin hebt kun je ook nog een les western volgen olv Bob Aupers, die overigens ook de groepen begeleidt en de stallen beheert. maar zelf rijden met een goed kaart is natuurlijk ook leuk. (eigen paard).
Er is een restaurant voor de mensen die niet willen koken en een zwembad om na een lange warme rijdag in af te koelen.
verder is het ook gewoon gezellig!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:20


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:33

Ha, Bert is al langs gekomen, zie ik (Caitwickerzand). In Drenthe, fam. Wubbs te Eesergroen. Kamperen bij de boer, of hun appartementje. Voor paarden zijn daar wel mogelijkheden, even bellen en vragen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:41

wij zijn in het dwingeloosebos geweest. we zijn er al een paar keer geweest en elke keer weer vinden we hele andere wegen. is er echt heel leuk.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:07

ik ga naar www.drenthevakantie.nl

naar het drenthfriesewoud
veel bos en een vennetje stallen en weidegang en appartementjes check de site zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:18

www.pscnieuwvliet.nl Geen bos, wel een strand om op te rijden, en de polder. Voorts 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, ze gaan in ploegen meen ik op de weide, en iig 's nachts op stal, moet je gewoon even afspreken wat je wilt. Vakantiehuisjes op het terrein, en België ligt op een kwartiertje afstand voor als jullie nog wat cultuur willen opsnuiven Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 06:31

www.veluweranch.nl
Opzich zijn/waren ze super voor de paarden maar qua omgang met mensen ging het een beetje stroefjes, hou er niet zo van om mn kamer uitgecommandeerd te worden en dat ik mn spullen dan maar op het erf moet zetten als ik nog ene buitenrit wil gaan maken.
Geloof dst er nu nieuwe mensen in zitten, althans het concept is veranderd dus misschien dat het nu op dat punt wat beter geregeld is.

Daar schuin tegenover zit het fjordenpaardenstamboek, die verhuren ook stallen (ja ook aan gewone paarden) en een blokhut en die zijn vele malen goedkoper.

Uitrijmogelijkheden zijn daar legio je kunt echt alle kanten op...

Manege Bergemo in Heijen naast Centerparks Heijderbos is ook een aanrader www.bergemo.nl...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers