voetjes geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

voetjes geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 21:48

mijn paardje wil sinds kort zijn achterste hoeven niet geven ,waarschijnlijk omdat hij tijdens het stoeien daar altijd gebeten wordt,wie heeft er handige tips voor mij??? Ach gut

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:53

rustig aan aaien over zijn benen, endan langzaam aan weer leren om ze op te pakken. als hij schopt een schop terug geven. ik hoop dat het snel weer lukt! hij moet leren beseffen dat jij het niet bent die hem pijn doet aan zijn benen. is het trouwes een been of allebei die hij niet geeft. als het er maar ene is dan kan het ook zijn dat hij een zoolzweer heeft.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 22:02

het zijn allebei zijn benen en ik probeer het weer langzaam aan met aaien en dat gaat goed maar als ik zijn voet op wil tillen stapt hij de andere kant op en strap iets naar achteren

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:09

Langzaam met je hand over zijn achterhand naar zijn voet zakken en terwijl je dat doet langzaam zijn gewicht opzij duwen, dus duw zijn gewicht op zijn andere been, dat kan hij hem makkelijker geven. Terwijl je dat doet probeer je langzaam zijn voetje op te tillen.

Suc-6

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:12

zachtjes (niet te hard) in zijn pees knijpen en niet ophouden tot hij het been optilt.. dan meteen loslaten en belonen. Het knijpen in de pees vind ie inet prettig het niet niet de bedoeling dat je hem pijn doet maar hij moet omvan het onprettige gevoel af te komen die voet optillen na een paar keer hebben ze dat wel door. kan in het begin wel even duren.. Gebruik ook je stem erbij. Wat ook wel een truuckje is is om zachtjes op de bal van de hoef te staan met je voet het paard zal het been willen verzetten en op dat moment pak je het op en beloon je hem.

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:33

nee, hij ervart het aanraken van het beenal als onprettig. dan moet je hem juist weer leren om die aanrakingen als prettig te ervaren. anders word het van zachtjes uithalen tot ram erg schoppen. bdw uithalen mag ook niet! geef hem een schop terug als ze dit doet!
als hijde andere kant uitstapt is niet erg, maar je moet wel heeeel duidelijk belonen als hijd an zijn voet oppakt om hem te verzetten. zo leer je hem weer dat het goed is om zijn voet op te tillen.
ik hoop dat het snel weer lukt!! Lachen

pampino
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: wijk bij duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:27

je moet met je hand op zein achterhand en dan naar zijn hoef.
als hij/zei zijn hoef optilt geef je haar gewoon een koekje.

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:18

jah pampino hoe wil jij m n koekje geven als hij zijn achterbeen optilt?
laat je nog horen of t inmiddels lukt??? Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:19

Ik verleg altijd het gewicht naar het andere been

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:20

die van mij wou z´n achterhoeven ook nooit geven de hoefsmit had mij het advies gegeven om er vaak met de harde straal van de slang op te spuiten zodat ze niet meer banng zijn met iedere aanraking die ze daar krijgen
bij mij hielp het wel hij geeft nu gewoon voetje en loopt niet te trappen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:55

Je kunt de voeten ook met behulp van een zacht touw optillen, dan heb je wat meer grip en je kunt ook wat meer afstand houden, veiliger voor je zelf.
Je pakt de beide uiteinden van het touw vast, zodat het een lus vormt, het touw haal je om het been heen en laat je zakken tot onder de kogel en hopsa! Voetjes van de vloer!
In de laatste bit staat een foto van iemand die het ook zo doet, als het je niet duidelijk is kan ik dat plaatje wel even scannen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:01

Ik heb dit probleem dus heel erg met Splash , ik krijg zijn achterhoeven echt niet van de vloer , hij legt al zijn gewicht erop zodat ik hem niet omhoog krijg , zodra ik hem vast heb verlegt hij al zijn gewicht op mij met het gevolg dat ik weer moet loslaten ! Voorbenen hetzelfde , alleen hij mist zijn evenwicht denk ik , zodra hij iets ziet of iets heeft om naar te kijken gaat het lang genoeg goed , maar zodra ie doorheeft dat ie op 3 benen staat valt ie gewoon echt door zn andere been heen...

De smid komt over 2 weken weer , en dit keer ben ik er eindelijk weer eens bij als ie bekapt wordt , en ik hoop dat ie me toch echt even wat dingetjes kan leren.. want dit is niks !