Ik heb een schrik op poten gekocht!!! wie helpt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 06:19

moest gisteravond een pony voor een vriendin wegbrengen en toen ik daar kwam viel mijn oog op een hoofdje wat uit een deur keek. ik was direct verliefd op dat hoofdje. aleen wat daar achter zat schrok ik me rot. een zeer zwaar verwaarloosd en mishandeld ponytje!!!!! dat meisje had hem van een handelaar gekocht en vond het zo zielig dat ze hem maar eeft gekocht. wist verder ook niets van dit soort extreem verwaarloosde en mishandelde pony's af. ze had hem al wel gelijk laten enten. door de schimmel over heel zijn lijf heeft ze hem geschoren alleen geen dek op gedaan dus hij had het zo verschrikkelijk koud. hij is vel over been en heeft pijn over heel zijn lijf.als je zijn huid aanraakt lijkt hij wel uitgedroogd. zijn huis is stijf en een vacht heeft hij niet meer. hij staat ineegekrompen en volgens mij stikt ie van de pijn.hij weet nog net dat ie leeft. ik heb hem dus meegenomen en hij staat nu voorlopig in de buitenstal(blokhut) omdat ik hem nog niet naast sunny wil zetten ivm ziektes. en de stal naast sunny moet nog af. de komende periode word een zware tijd. hij is ontzettend schuw en heeft heel wat klappen gehad als ik hem zo zie. hij moet me eerst leren vertrouwen en hij moet heel erg aansterken anders weet ik niet of hij het overleefd. ik heb er de hele nacht wakker van gelegen. was zo onder de indruk van die arme pony. toen ik hem gisteravond meenam heeft hij eerst een dek op gehad.en lekker wat hooi bix en water. ik hoop dat ie langzaam wat gaat opnknappen maar het word een hele moeilijke klus. het gaat veel tijd en geld kosten om hem er boven op te krijgen. hij is zowel lichamelijk als geestelijk helemaal op. het is een grijsbonte hengst(is niet meer te zien dat ie bont is) van bijna 2 en is ong 116 hoog. meiden ik zal jullie de komde tijd misschien nog veel nodig hebben of veel over hem schrijven want ik wil per dag opschrijven hoe het gaat om zo te kijken of hij wat opknapt. ik ben er eigenlijk behoorlijk kapot van het lijkt sterk op die fot van dat paard van het brooke fonds.ik zal snel een foto plaatsen van hem. hij heet lucky en is een kruising welshpony.ik hoop da jullie hem de komde tijd in gedachten zullen steunen en voor wie in de buurt woont en langs wil komen om hem een warm hart toe te dragen: heel graag.als ie een klein beetje beter is gaat ie het land op maar hij moet nu eerst rust houden en vooral goed eten.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 08:19

Wat ontzettend TOF van je Lonneke, ik hoop echt dat dat arme beest er weer bovenop komt en dat hij het vertrouwen in de mens weer een beetje terug krijgt......ik wens jou en de pony heel veel geluk toe......en ik ben blij als je ons op de hoogte houd van de vorderingen van de pony. Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 08:39

Bij dit soort verhalen gaan mijn haren recht overeind staan. Hoe kunnen mensen een paard zo ernstig verwaarlozen... Lonneke, wat goed dat je 'm hebt gekocht en een geluk natuurlijk dat je plek voor 'm hebt. Net als bij Mieke en Kaminka hoop ik dat jij bij dit paardje het vertrouwen in mensen weet terug te winnen. Heel veel sterkte en succes, en ik zal je verhalen volgen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 08:50

wat goed zeg dat je lucky mee naar huis hebt genomen!heel veel sterkte gewenst en als we je kunnen helpen ergens mee dan zeg het maar hoor!!!!!!!!!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 08:53

Lon, je hebt de juiste beslissing genomen door Lucky in huis te nemen.
Hoe vond je husband er van?

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel he.

xxx


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:03

Lonneke, wat GOED van je! Ik vind het echt fantastisch! Nu maar hopen dat Lucky er een beetje door komt. Arm beestje, wat kunnen mensen hun dieren toch aandoen he? Maar goed dat er mensen zijn zoals jij en ook Mieke!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:24

Heeeel goed van je, dat je het gaat proberen, zeker omdat het risico er is, dat hij er niet bovenop komt. Echt, supertof van je.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:54

Wat een uitdaging... Hij is in ieder geval erg Lucky ja dat jij nu voor m gaat zorgen! Ik hoop dat ie opknapt zeg. Wij hebben ookwel eens paarden staan die van een handelaar afkomen en er dan niet echt lekker uitzien... en als je dan ziet hoe snel ze opknappen! Ik hoop dat dat met Lucky ook goed zal gaan.. Heeeel veel succces! Party!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:59

goed van je zeg. ik hoop dat ie snel opknapt en vertrouwen in je krijgt enz.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:06

wat goed van je zeg.
ik neem aan dat je de veearts er wel ff naar hebt laten kijken want die weten altijd tips om hem het beste snel op te laten knappen,
met misschien speciale brokjes oid.
heel veel succes ermee

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 10:06

pffffff mijn husband???? oeps nou die was weer niet vrolijk (had ie maar niet met een paardenfan moeten trouwen) maar na 1 dag is het wel weer over. nu hopen dat de dierenarstkosten beperkt blijven want daar heeft ie zijn buik van vol. ik ben bij dat lucky nu hier is en ik zie het als een uitdaging om hem te helpen. alle hulp en liefde voor lucky is welkom. ik hoop dat ik hem weer wat op kan lappen en dat het weer een pony word met zin in het leven. ik moet helemaal van voor af aan beginnen. eerst proberen om hem van zijn lichamelijke klachten af te helpen. (voorlopig kan ik alleen zware ondervoeding en ernstige schimmel ontdekken maar weet niet wat me nog te wachten staat) zodra hij geheel opgeknapt is zal ik verder gaan op zijn gedrag. hij is nu heel erg schuw en het doet ook echt pijn als je zijn huid aanraakt. hij staat erg vreemd in elkaar gedodken in zijn stal. gelukkig heeft het meisje hem al geent. ik ben blij dat ik daar gisteravond was. nu kan ik weer een pony een nieuw leven bezorgen. en zo zullne er waarschijnlijk nog wel velen gaan volgen want ik ben nou eenmaal niet iemand die zon ponyaan ijn lot overlaat. xxx lonneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:13

Tjonge, wat een goeie actie van je. Lucky zal er vast wel weer bovenop krabbelen, zeker met zoveel aandacht en zorg. Als ie zo ondervoed is zal zijn maagje wel snel van slag zijn, maar misschien kan mais helpen. En zodra hij wat meer gewend is kan ie misschien wel aan de muesli en slobber??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:25

Fantastisch dat je dit beestje een kans geeft. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 10:31

ik geef lucky nu meerdere malen per dag kleine beetjes voer. hij vind biks maar vreemd. hooi eet ie heel erg goed. hij heeft ook een beetje "overbijt" gebit. weet iemand of dit kwaad kan???kan ie dan minder goed eten??hij staat nu lekker buiten in het zonnetje onder een deken. ik durf het er nog niet af te helen want het waait nogal en de wind is wel fris. ik wil eigenlijk nog ff geen veearts erbij helan omdat ik het nu nog f niet verstandig vind want die zou hem denk ik lateninslapen als ie hem zo ziet. ik wil hem eerst de kans geven om te bewijzen dat ie wel wil leven. en echt noodzaak is het niet. ik ga zijn schimmel aanpakken en hem goed op kracht krijgen. pff wel spannend. ben er echt een beetje van salg van dat mij dit weer op mijn pad kwam

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:33

Hartstikke goed van je Lonneke!!! En we willen zeker op de hoogte worden gehouden hoor! Ik hoop dat het gauw een beetje beter met hem gaat en dat jij hem zijn vertrouwen in de mensen (een beetje) terug kan geven!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:36

Lonneke, ik zou hem na laten kijken door een dierenarts en paardentandarts, of een die beide is en goed in beide vakken.
Overbijt kan dacht ik enigzins gecompenseerd worden en ze moeten ook kijken of de kiezen geen haken hebben e.d. anders zou straks zijn kaken nog op slot zitten...
Veel geluk en succes met Lucky.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:40

Het lijkt erop de Lucky nu eindelijk 'Lucky'is....

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 10:44

ik wil hem erst ff een aantal dagen laten wennen aan de nieuwe situatie. hij moet zich thuis voelen en me vertrouwen. anders kan ik hem niet op zijn gemak stallen als er een veearts bij moet komen. hij heeft zon trauma opgelopen van wat ie heeft meegemaakt dat ik eerst hem de rust wil gunnen om bijte komen. volgende week zal ik kijken of het nodig is om er een veearts bij te halen. een paardentandarts zal nog ff moeten wachten. dan zal ie volledig platgespoten moeten worden wil die wat kunnen kijken.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:57

Hey Lonneke

Goed van je joh! Hopelijk wordt Lucky weer helemaal gezond en vrolijk, zoals een 2-jarige hoort te zijn!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 12:10

succes met deze mooie uitdaging.
Een beetje overbijt kan volgens mij geen kwaad. Hij zal enkel regelmatig bijgeveild moeten worden.
Geef je alleen biks of ook slobber. Slobber is namelijk super voor paarden die wat extra's nodig hebben.
Succes ermee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 12:33

ontzettend veel succes met hem!
Blij dat er toch nog mensen zijn die ECHT wat voor dieren over hebben!

xxxjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 13:25

Wat een geluk voor Lucky dat er nog mensen zijn zoals jij, die zich het lot van de dieren zich zo aantrekken en natuurlijk ook de mogelijkheid hebben er nog een pony bij te hebben. Geweldig en heel veel succes.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 13:33

+brrrrr+ Mijn god, 2 jaar en dan al zo verwaarloosd? Vreselijk moet dat zijn... Als ik het zo hoor heb je echt het beste met hem voor, en ik denk dat het wel gaat lukken. Wat er uiteindelijk uitkomt weet je niet, maar dat het een paardje wordt ipv wat het nu is, dat is zeker...
Heel veel succes, en we duimen/denken/etc voor je!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 13:36

wow Lonneke wat heb jij een goed hart!!! Echt ontzettend lief dat je hem hebt gekocht! Lucky zal je eeuwig dankbaar zijn. en natuurlijk kan je hier je hart luchten en je problemen opschrijven met Lucky. Wij zullen je zeker helpen!!! xxx Roos

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 17:23

Super goed van je!Ik vind het vreselijk als er een paardje mishandeld wordt Huilen
Heel veel succes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, nardxash, Pierus en 121 bezoekers