Prins en Maxima willen geen Fries paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Prins en Maxima willen geen Fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 22:56


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:51

ja ik heb het gehoord op de radio, er was toen een gesprek met iemand van die oranjevereniging en iemand van de RVD. Ze wilden inderdaad dat het geld naar het nationaal huwelijksgeschenk ging.
Ik vond het een erg leuk idee om hun een paard te geven. Nu krijgt maxima het paard waarschijnlijk met haar verjaardag alsnog! Lijkt me wel leuk als de leden van het koninklijk huis een keer laten zien hoe ze kunnen rijden, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:19

Geen fries paard??? Als ik zo`n kans kreeg zou ik meteen met beide handen en voeten aanpakken. Maar ja ben nu eenmaal geen prinses Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:42

Precies Morwena! Degenen die zoiets kunnen betalen wordt zoiets aangeboden en dat gebeurt niet bij degenen die het niet kunnen!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:48

Haha! Haha! Ik dacht dat je een gegeven paard niet in de bek mocht kijken Verward Verward

Jammer hoor... vond het idd wel een origineel idee. Anderzijds als ze er geen interesse in hebben wat voor leven krijgt zo'n dier dan. Dan beter een baasje die juist staat te springen.. toch???

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:39

tss. je gaat zo'n kado toch niet afslaan, ze mag blij wezen dat ze wat krijgt.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:50

Sjimmy schreef:
ja ik heb het gehoord op de radio, er was toen een gesprek met iemand van die oranjevereniging en iemand van de RVD. Ze wilden inderdaad dat het geld naar het nationaal huwelijksgeschenk ging.
Ik vond het een erg leuk idee om hun een paard te geven. Nu krijgt maxima het paard waarschijnlijk met haar verjaardag alsnog! Lijkt me wel leuk als de leden van het koninklijk huis een keer laten zien hoe ze kunnen rijden, maar dat zal wel nooit gebeuren.


Ze kunnen ook paardrijden hoor! Tenminste, Beatrix wel, die probeerd minimaal 1 keer per week te rijden (tenminste, dat werd verteld tijdens een bezoek aan de "koninklijke stallen" )
Bea heeft ook een eigen paard, toen was het een schimmel, ik weet niet of ze die nog steeds heeft? In ieder geval hadden ze wel een hele vrachtwagen als trailer, waar meerdere paarden in meekonden, zodat er genoeg "bescherming" mee kon te paard, ook zat er in die vrachtwagen een miniwoonkamertje, waar ze zich even af kon zonderen, als ze daar zin in had, en natuurlijk zat er ook een toilet in... *zucht*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:56

Ik heb nog een oude in de strengen liggen. daar staat een hele special over de paarden van de koninklijke familie en hun rijkunsten, was best wel leuk om te lezen... Lachen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 18:27

hoezo verwent????????????????????????????????????????????????

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 18:38

Ik ben het met Marijke eens. Als ze zo'n paard niet willen, kunnen ze het beter eerlijk zeggen, misschien wel niet zo netjes, maar wel beter voor het dier.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:22

Je gaat dat toch niet afslaan.... vond het ook wel orgineel echt Hollands (fries dan Knipoog ) )! Jammer hoor...

okkie
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Gaanderen {doetinchem}

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:50

HALLELUJA
GEEN FRIES ........
HOEZO VERWEND
ZO'N KANS LAAT JE TOCH NIET SCHIETEN
PRIS EN PRINSES OF NIET ZE HEBBEN IN IEDER GEVAL HET
IQ VAN EEN SKIPPYBAL
DE FRIES WAAR IK OP RIJD IS EEN SCHEET EN DIE GANGEN.........
HALLELUJA



Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:13

het is jammer natuurlijk voor de mensen die er moeite voor hebben gedaan, maar ik vind het wel zo eerlijk. zo krijgt het dier een goed baasje en genoeg aandacht, wat zij hem misschien niet kunnen of willen geven..

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:07

ik weet zeker dat die paarden daar op stal zeer goed verzorgt worden, en aandacht krijgen ze ook genoeg daar hebben ze genoeg personeel voor hebben. En dat ze dat cadeau niet willen is misschien niet eens hun eigen keus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:01

de koninklijke familie stikt al van de friezen, ik vind het best netjes om te wijgeren.
natuurlijk is het wel sneu voor de bedenkers van dat kado.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:27

Ik wist wel wat ik zou doen als dat mij aangeboden werd. Schijnheilig

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:42

Maar hun hebben toch genoeg geld om er zelf 1 te kopen Verward Ik had wel zoiets gehoord dat ze het naar een goed doel wilden doen, dat zou ik ook doen als ik hun was, want ze kunnen er zelf wel 1 kopen!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:19

tssssssssssss zo zie je maar weer dat de mensen van het koninklijke huis ongelovelijk verwend zijn!!!!!! Nog maar net in de familie en ook al zo verwend.. (maxima duzz) Geef dat paardje dan maar aan mij!!! Haha!

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:33

Sjimmy schreef:
ja ik heb het gehoord op de radio, er was toen een gesprek met iemand van die oranjevereniging en iemand van de RVD. Ze wilden inderdaad dat het geld naar het nationaal huwelijksgeschenk ging.
Ik vond het een erg leuk idee om hun een paard te geven. Nu krijgt maxima het paard waarschijnlijk met haar verjaardag alsnog! Lijkt me wel leuk als de leden van het koninklijk huis een keer laten zien hoe ze kunnen rijden, maar dat zal wel nooit gebeuren.


In een documentaire over het koninklijk huis zag ik Bea in rengalop over het strand gaan
en haar haar bleef in model *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 08:26

Heel verstandig van WA en M dat de dat dier niet aannemen.

Ik vind dat je nooit een dier als cadeau moet geven, je geeft op die manier een hoop kosten en zorgen cadeau.

Daarbij zijn WA en M niet van die fanatieke ruiters/menners, dus wat moeten die nou met een fries? Verward

Viv

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:38

Ik heb eens een kleine reportage in een 1 of ander tijdschrift gezien en daar reden Claus, Beatrix en Alexander op paarden langs het strand...ik neem aan dat hete ergens in Wassenaar was. De paarden zagene r in ieder geval goed verzorgd uit..Ik kan me herinneren dat er 2 bruine en 1 zwart paard liep en aan het plaatje te zien kon je wel zien dat ze vaker hadden gereden. Ik zou ze ook wel eens in het echt willen zien rijden!!
Bij dat programma van 'Als je van paarden houdt' waren ze een keer op bezoek bij de koninklijke stallen en daar zei een man dat dat paard waar hij op reed (in dameszadel) het lievelingspaard van Beatrix was, ik vond het geen bijzonder mooi paard ofzo maar hij zag er wel braaf uit.

Hetgene wat ik niet aan Willem-Alexander snap is dat hij op televisie beweert dat hij een dierevriend is maar ondertussen heeft ie wel een jachtvergunning en schiet ie arme fazantjes dood...Boos!

Groetjes van Jessica!

Mariek
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-02

Nouja zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:37

Wat is dit voor een onzin? Ik zou zo'n kans niet eens DURVEN afslaan. Dat is toch ook niet echt hartelijk tegenover het Nederlandse volk, dacht ik zo. Ik zou het persoonlijk een geweldig cadeau vinden. Wat is dat voor tr**n dat ze dat afwijst!!!

Marieke

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:19

Ze kunnen ook paardrijden hoor! Tenminste, Beatrix wel, die probeerd minimaal 1 keer per week te rijden (tenminste, dat werd verteld tijdens een bezoek aan de "koninklijke stallen" )
Bea heeft ook een eigen paard, toen was het een schimmel, ik weet niet of ze die nog steeds heeft? In ieder geval hadden ze wel een hele vrachtwagen als trailer, waar meerdere paarden in meekonden, zodat er genoeg "bescherming" mee kon te paard, ook zat er in die vrachtwagen een miniwoonkamertje, waar ze zich even af kon zonderen, als ze daar zin in had, en natuurlijk zat er ook een toilet in... *zucht*

-----------
Ja Willibrord was haar toch ook een keer op het spoor gekomen en toen is ze met paard en al de vrachtwagen ingereden en zijn ze weggegaan...Cool, niet dat iemand mij niet mag zien hoor als ik rijd, maar het is toch wel raar vinden jullie ook niet. ZO'n leventje...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 19:39

Sorry hoor, maar ik ze moeten het toch zelf weten als ze geen fries paard willen. Ieder zn eigen smaak toch?
Ik zou ook de kans gelijk aanpakken,maar misschien houden hun wel helemaal niet van paarden of niet van friesen en hebben ze liever arabiertjes Tong uitsteken haha, nee hoor Haha! maar mijn mening is dat ze het zelf moeten weten.

Maar ik vind ze niet verwend hoor, zo vind ik ze er niet uitzien, maar dat heb je nou eenmaal als je koninklijk bloed in je aderen hebt *LOL*
Ik vind dat ze het helemaal zelf moeten weten, het is tenslotte hun huwelijk.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 19:41

Misschien kunnen ze wel helemaal niet paardrijden haha, en dan schamen ze zich natuurlijk omdat ze niet kunnen paardrijden, haha *lol* *LOL* *LOL*