Dan doe ik ook een boekje open over de politie.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Dan doe ik ook een boekje open over de politie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 20:20

Mijn verhaaltje over de politie....

Eergisteren stap ik om 19.00 uur buiten, nadat ik klaar was met mijn werk. Kom ik bij mijn auto, staat mijn deur open. Verward Er was dus ingebroken in mijn auto. Mijn oude jas (een naar paarden ruikende waxcoat), die over de pass.stoel hing was weg, de inhoud van mijn dashboard kastje was weg incl. mijn papieren en Ray Ban. Mijn goede jas (Levi's donsjack) lag er dus nog gewoon. Dus ik pislink naar de politie toe om aangifte te doen. Kon dus niet want er was maar 1 persoon, dus moest ik een of ander formulier invullen waar nav een pv zou worden opgemaakt. Ik heb verteld aan de politie dat ik wel een vermoeden had, wie hier de schuldige voor was, krijg je als commentaar "daar kunnen wij ook niet aan doen". Frusty Het geval is namelijk dat het gebouw waar in ik werk in de beroerdste buurt van Baarn staat waar alleen maar tuig omheen woont. En iedere dag loopt dit tuig om het gebouw heen te zieken, ze dringen het gebouw binnen om dingen te jatten of te vernielen. Ze slopen dingen, schrijven teksten op de ramen etc. En wat ze meenemen pleuren ze doodleuk op straat weer weg. Ze gooien stenen tegen de ruiten (God zegene de persoon die dubbelglas heeft uitgevonden). Gooien bakstenen de parkeergarage in, je auto zal daar maar net staan. Ze maken obscene gebaren. Van de week waren ze aan het moonen tegen de schoonmakers en nu laten ze zelfs de voorkant zien. De struiken in de plantsoentjes zijn na de eennalaatste diefstal gedecoreert met videotape tape. Ook hier doet de politie niets tegen overigens. Ze zijn pas 1 keer langs geweest en dat was toen de brandweer is gekomen omdat ze brand hadden gesticht.
Anyway, nadat ik dus aangifte had geprobeerd te doen ben ik naar huis gegaan, waarna mijn vriend samen met mijn zusje hier in de buurt is gaan zoeken. Ze zijn ook aangesproken door een heel aantal mensen uit deze buurt die wel redelijk normaal zijn en die zeiden allemaal hetzelfde, oh dat is die jongen van Ravenzwaaij van de Dahliastraat 3. Iedereen, stuk voor stuk. Ze zeiden er echter wel gelijk bij dat ze niet gingen getuigen want de familie Ravenzwaaij is afkomstig van 't kamp en dan weet je het wel. Mijn vriend + zusje hebben mijn waxcoat en papieren weer terug gevonden maar de stikdure zonnebril van nog geen paar maanden oud (m'n vorige ligt op de bodem van het IJsselmeer Frusty ) dus niet. Ik zweer jullie *hand op mijn hart*, als ik hem zie lopen met die zonnebril op dan sla ik hem al zijn tandjes uit z'n aso bek.

Vanochtend belde dat mens van de politie dat ze nog een paar vraagjes had. Toen heb ik haar ook naam en toenaam van die jongen verteld, en de reden waarom men niet wil getuigen en dat ik hem niet met die bril moet zien want dan heeft hij een ernstig probleem. Nu gaan ze het onderzoeken.... Ik zag zelfs vanmiddag politieagenten langsfietsen.
Alleen komt dit niet door mijn aangifte maar door de aangifte van onze directeur die gisterochtend naar het bureau is gegaan om aangifte te doen van rascistische symbolen. Er is namelijk een hakenkruis op het raam getekend bij de kamer naast de zijne, en dat nemen ze wel hoog op. Stel je voor.........
Nog een voorbeeld, vorige week is er bij een collega een ruitje ingetikt en zijn er 4 dozen schoolboeken uit de auto gejat, die even later weer zijn teruggevonden in de bosjes van de speeltuin...... En zo gaat het hier dus dag in dag uit. En de politie? Die doet helemaal niets

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:35

Nou lekker is dat zeg, daar doen we het dan allemaal maar weer voor. En die politie...tja ik ken het. Hier in Lunterencity zien we NOOIT politie. Boos! Maar balen dat je je zonnebril kwijt bent zeg. Hoop voor je dat je hem op de één of andere manier nog terugkrijgt... Clown Goedschiks of kwaadschiks. Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:53

Hier zie je genoeg politie...maar die houden juist mensen zoals jij en ik aan...voor controle. Terwijl er in genoeg wijken van Rotterdam allemaal illegale praktijken worden uitgevoerd. Maar daar zijn ze zeker weer te schijterig voor..

Zit er trouwens niet toevallig een politieagent op Bokt die ons kan vertellen waar dat belachelijke beleid vandaan komt?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:10

Ik heb het ook een keer gehad. In mijn auto was ingebroken, dus ik aangifte deon. Zegt die vrouw: "U moet een afspraak maken. Schikt het volgende week??"
Ik werd echt pislink...die dieven komen toch ook geen afspraak maken om in m'n auto in te breken??

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 15:49

Gisteren avond was dat tuig er weer. Ze laten nu niet alleen hun blote reet en hun ding zien, ze maken nu ook afruk (sorry voor dit woord) bewegingen. Ze hebben weer spullen uit de parkeergarage gejat, CD ROM's, tapes etc, en buiten rond gegooit. Ik heb de politie gebeld en die kwamen zowaar een keer en wel binnen een half uur. O ja, ik heb net mijn deo terug gevonden buiten, die was namelijk ook uit mijn dashboard gejat.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Dan doe ik ook een boekje open over de politie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:06

Roos"]
Ik heb verteld aan de politie dat ik wel een vermoeden had, wie hier de schuldige voor was, krijg je als commentaar "daar kunnen wij ook niet aan doen". Frusty Het geval is namelijk dat het gebouw waar in ik werk in de beroerdste buurt van Baarn staat waar alleen maar tuig omheen woont.
[/quote]

De politie kan inderdaad helemaal niets doen met vermoedens.. Bewijzen..

[quote="Roos"]
Ze zijn ook aangesproken door een heel aantal mensen uit deze buurt die wel redelijk normaal zijn en die zeiden allemaal hetzelfde, oh dat is die jongen van Ravenzwaaij van de Dahliastraat 3. Iedereen, stuk voor stuk. Ze zeiden er echter wel gelijk bij dat ze niet gingen getuigen want de familie Ravenzwaaij is afkomstig van 't kamp en dan weet je het wel.
[/quote]

Kijk, als dus niemand wil getuigen is het dus hun schuld, niet van de politie.... Ik snap best dat de politie niets wil doen als men toch niet wil getuigen..

[quote="Roos"]
Alleen komt dit niet door mijn aangifte maar door de aangifte van onze directeur die gisterochtend naar het bureau is gegaan om aangifte te doen van rascistische symbolen. Er is namelijk een hakenkruis op het raam getekend bij de kamer naast de zijne, en dat nemen ze wel hoog op. Stel je voor.........
[/quote]

Inderdaad, is niet al te fris.

[quote="Roos schreef:
Nog een voorbeeld, vorige week is er bij een collega een ruitje ingetikt en zijn er 4 dozen schoolboeken uit de auto gejat, die even later weer zijn teruggevonden in de bosjes van de speeltuin...... En zo gaat het hier dus dag in dag uit. En de politie?
Die doet helemaal niets



Werken aan bewijslast. Ik weet niet of de politie niks doet. Als mensen gewoon stijf hun kop dichthouden tegen de politie, dan kunnen ze ook niks uitrichten. Vraag om extra bescherming als er iets gebeurt. De politie kan ook niet zomaar mensen gaan opsluiten vanwege vermoedens.. Voor je het weet wordt je zelf opgesloten..

Wat je kunt doen is een buurtwacht instellen of inderdaad vragen of de politie meer wil patrouilleren. Als er sprake is van een misdaadgolf, dan is dat zeker niet misplaatst.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:28

Eh Roos, echt om te Misselijk Misselijk Misselijk

Nou, daar zet je je auto ook niet meer lekker meer neer!
Is het niet een ideetje om die gast gewoon een keer vanuit jullie gebouw te filmen, of het tuig wat daar om heen hangt? Dan heb je bewijslast i.i.g.
En de gedachte alleen al dat je weet wie er straks met je zonnebril op zijn knolletjeskop loopt, getver...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:40

echt niet normaal zeg! Boos!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:50

he typisch voor de politie om er niets aan te doen.
Een kennis van me vader is door een agent in elkaar geslagen. Hij stond bij een vechtpartij door onbekenden. Toen werdt ie zo in elkaar geslagen, gebroken neus en blauwe plekken. We hebben aangifte gedaan maar ik weet niet hoe het is afgelopen. Maar het ergste is dat hij zo moest trouwen. Hij is in elkaar geslagen op zijn laatste vrijgezellenavond Frusty Boos!

En wat bij jou gebeurd(en ook bij andere btw) dat kan echt niet. De politie moet echt meer in actie komen, eens wat meer doen Frusty Boos!
wacht maar tot ik agent ben... *LOL*

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Dan doe ik ook een boekje open over de politie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 17:51

joostvangestel"]
[quote="Roos"]
Ik heb verteld aan de politie dat ik wel een vermoeden had, wie hier de schuldige voor was, krijg je als commentaar "daar kunnen wij ook niet aan doen". Frusty Het geval is namelijk dat het gebouw waar in ik werk in de beroerdste buurt van Baarn staat waar alleen maar tuig omheen woont.
[/quote]

De politie kan inderdaad helemaal niets doen met vermoedens.. Bewijzen..

[quote="Roos"]
Ze zijn ook aangesproken door een heel aantal mensen uit deze buurt die wel redelijk normaal zijn en die zeiden allemaal hetzelfde, oh dat is die jongen van Ravenzwaaij van de Dahliastraat 3. Iedereen, stuk voor stuk. Ze zeiden er echter wel gelijk bij dat ze niet gingen getuigen want de familie Ravenzwaaij is afkomstig van 't kamp en dan weet je het wel.
[/quote]

Kijk, als dus niemand wil getuigen is het dus hun schuld, niet van de politie.... Ik snap best dat de politie niets wil doen als men toch niet wil getuigen..

[quote="Roos"]
Alleen komt dit niet door mijn aangifte maar door de aangifte van onze directeur die gisterochtend naar het bureau is gegaan om aangifte te doen van rascistische symbolen. Er is namelijk een hakenkruis op het raam getekend bij de kamer naast de zijne, en dat nemen ze wel hoog op. Stel je voor.........
[/quote]

Inderdaad, is niet al te fris.

[quote="Roos schreef:
Nog een voorbeeld, vorige week is er bij een collega een ruitje ingetikt en zijn er 4 dozen schoolboeken uit de auto gejat, die even later weer zijn teruggevonden in de bosjes van de speeltuin...... En zo gaat het hier dus dag in dag uit. En de politie?
Die doet helemaal niets



Werken aan bewijslast. Ik weet niet of de politie niks doet. Als mensen gewoon stijf hun kop dichthouden tegen de politie, dan kunnen ze ook niks uitrichten. Vraag om extra bescherming als er iets gebeurt. De politie kan ook niet zomaar mensen gaan opsluiten vanwege vermoedens.. Voor je het weet wordt je zelf opgesloten..

Wat je kunt doen is een buurtwacht instellen of inderdaad vragen of de politie meer wil patrouilleren. Als er sprake is van een misdaadgolf, dan is dat zeker niet misplaatst.
[/quote]

We hebben 'het tuig' al diverse keren bij acties betrapt, maar je mag ze niet vasthouden en met de mededeling aan de politie dat je ze het hebt zien doen doet de politie helemaal niets.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:33

mam en papa hebben een juweliers zaak dicht bij de politie, vals alarm, politie komt een kwartier later, dat kan toch niet!

Groetjes celine

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 19:12

Ik weet je nog sterker te vertellen. Mijn moeder heeft een winkel, gaat het inbraakalarm af, politie erbij, wordt er gezegd: "gaat u maar eerst naar binnen, mevrouw, want u kent hier de weg". Frusty Hallo zeg, kun je 't nog beter verzinnen?