vraagje Z1 proef 42

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

vraagje Z1 proef 42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 17:08

Op t laatste moment toch besloten morgen gewoon te gaan starten Lachen maar heb mn proef dus nog niet gereden
nu zat ik hem net door te lezen en ik kwam 2 dingetjes tegen die ik niet zeker weet

A Afwenden
Tussen
D en I Twee zig-zag appuyementen,
de eerste naar rechts (5-5 meter)
I Halve volte halve baan links


ga je dan
1)vanaf D een stukje naar rechts en dan terug richting de I

of
2)moet je vanaf de D een stukje naar rechts, dan naar links richting middellijn en dan weer naar rechts en dan pas terug naar de I

ik gok op optie 2, maar weet t niet zeker(heb gelukkig wel 11 mensen voor me waar ik kan kijken hoe die het doen, maar wil t graag ff zeker weten Clown )



en de 2e is niet zo belangrijk maar:

12. Tussen
I en R Keertwending om de achterhand naar links
13. Tussen
I en S Keertwending om de achterhand naar rechts,
daarna middenstap
14.(I-R-I-S-R verzamelde stap)

het laatste stukje moet je in middenstap, en dan heb je dus niet I-R-I-S-R verzamelde stap maar je hebt I-R-I-S verzamelde stap en richting de R in middenstap, maargoed dat veranderd verder niets aan hoe ik de oefening moet rijden, t staat er aleen vreemd


volgens mij had ik beter in de M2 kunnen blijven rijden Blond

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:23

Renske20 schreef:
Op t laatste moment toch besloten morgen gewoon te gaan starten Lachen maar heb mn proef dus nog niet gereden
nu zat ik hem net door te lezen en ik kwam 2 dingetjes tegen die ik niet zeker weet

A Afwenden
Tussen
D en I Twee zig-zag appuyementen,
de eerste naar rechts (5-5 meter)
I Halve volte halve baan links


ga je dan
1)vanaf D een stukje naar rechts en dan terug richting de I

of
2)moet je vanaf de D een stukje naar rechts, dan naar links richting middellijn en dan weer naar rechts en dan pas terug naar de I

ik gok op optie 2, maar weet t niet zeker(heb gelukkig wel 11 mensen voor me waar ik kan kijken hoe die het doen, maar wil t graag ff zeker weten Clown )



en de 2e is niet zo belangrijk maar:

12. Tussen
I en R Keertwending om de achterhand naar links
13. Tussen
I en S Keertwending om de achterhand naar rechts,
daarna middenstap
14.(I-R-I-S-R verzamelde stap)

het laatste stukje moet je in middenstap, en dan heb je dus niet I-R-I-S-R verzamelde stap maar je hebt I-R-I-S verzamelde stap en richting de R in middenstap, maargoed dat veranderd verder niets aan hoe ik de oefening moet rijden, t staat er aleen vreemd


volgens mij had ik beter in de M2 kunnen blijven rijden Blond


Je 1e vraag heb je verkeerd gegokt Haha!
Je went dus af bij A dan appuyeer je 5 m naar links, daarna zet je meteen de Appuyement naar links in en dan kom je inderdaad gewoon weer uit op de I.

Na de keertwending ga je inderdaad gewoon in middenstap over.

Wordt dit je 1e keer Z1? Veel succes!!
Lijkt moeilijker dan het is..
Waar ga je starten?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 17:29

is het 1x naar rechts appuyeren en dan 1x naar links terug naar de I vond t anders ook wel erg krap worden qua ruimte om het 2x te doen, maar waarom staat er dan 2 zigzag appuyementen bij? want je rijdt dus maar 1 zigzag

wordt de 3e keer Z1 in 3 maanden tijd(heb auto ongelukje gehad dus niet veel gestart en sowieso niet veel gereden) heb in mn les vandaag de proef ook niet geoefend, 20x40 bak zonder de Z letters erbij en ik weet niet eens uit mn hoofd waar de letters staan Bloos
thuis in de 20x40 bak heb ik er ze er wel bijgezet om mn proefjes te kunnen oefenen, maar ik vond t belangrijker dat ie vandaag goed liep dan dan ik persee mn proef wilde oefenen en hem daardoor net wat te geforceerd zou rijden

maar iig bedankt! dan weet ik dus hoe ik morgen moet rijden, vind zo'n proef op papier er idd moeilijker uitzien dan wanneer je hem moet rijden!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:36

je rijdt hem inderdaad 1x 5 meter naar rechts en daarna 5 meter terug naar I.
Valt dus wel mee Lachen
suc 6 morgen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:11

dank je OK dan!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:57

allereerst proficiat!

klopt helemaal wat de andere hier zeiden over de proef. Is op best goed te doen zo'n zigzagappuyement. ik heb het voor de zekerheid ook maar eerst na gevraagd hoe ik dat moest rijden hoor, maar je hebt nu ruimte zat.
deze keer is wel in galop binnen komen hè, is weer eens wat anders.

in ieder geval heel veel succes morgen, ik heb ook weer wedstrijd.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:10

idd zoals al is gezegd moet je eerst 5 meter naar rechts en dan gelijk weer 5 meter terug naar links, ik vond het op zich ook wel te doen je hebt idd ruimte zat
Veel succes!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:08