Allergisch voor sluiting van rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Allergisch voor sluiting van rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 11:36

De zomer komt er weer aan dus het word weer rijden in truitjes en hempjes. Nu ben ik allergisch voor metalen dingen, dit betekend dus dat ik ook allergisch ben voor de sluiting van mijn rijbroeken.

Ik rij met mijn hempje over de rand van mijn broek heen dit betekend dat de sluiting van mijn broek tegen mijn buik aan komt. Dit gaat op een gegeven moment ontzettend jeuken en ik krijg uitslag.
Wie heeft er hier een oplossing voor, hempje in mijn broek is geen gezicht. Pleister erop ook niet want daar ben ik ook allergisch voor Bloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:38

Een stukje stof over de binnenkant van de sluiting heen naaien?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:38

hoge onderbroek dragen, ik heb er een van LoweAlpine (buitensportmerk) die heel hoog sluit.

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:38

En een steriel gaastje misschien? Met van die leukoplast vastplakken?

En anders maar oma-onderbroeken tot en met je navel haha

Lancelot en ik gaan endurance starten!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:40

van die boxer onderbroeken, draag ik meestal in de zomer want bij mij iriteert de band van mijn broek altijd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:46

Gaat het alleen om de knoop van je broek ?
Ik heb hetzelfde probleem als jij, maar dan met een aantal knopen van spijkerbroeken.
Als de knoop rechtstreeks tegen mijn lichaam aan zit, dan komt er een grote rode vlek die ontzettend jeukt.
Mijn tip: smeer de knoop in met blanke nagellak.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:48

Ik heb hetzelfde, niet met de sluiting van mijn rijbroeken maar met een riem die ik heel vaak draag. (en blijf dragen want ik ben koppig Bloos ) Wat helpt is een stukje leukoplast (heet dat zo? van dat plakband op een rol maar dan om gaas ed mee vast te plakken) over het metaal heenplakken. Wel af en toe vervangen want als het warm wordt wil het nog wel eens eraf gaan. Werkt prima, ik heb nooit meer ergens last van!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:53

Blanke nagellak kan natuurlijk heel goed!
Ik had dat vroeger altijd met mijn horloges, die gingen ook zo irriteren.
Ik had toen (ik meen bij de Hema) van die plakkertjes gekocht, speciaal voor op de onderkant van je horloge.
Wie weet heeft de hema ze nog, of anders eens bij een juwelier vragen.
Nikkel-allergie bij het dragen van horloges komt regelmatig voor, dus ik denk dat een juwelier je wel verder kan helpen. Veel succes!


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:58

Ik heb t zelfde probleem, ook met spijkerbroeken en van die leuke riemen die je nu overal ziet. Boos!
Blanke nagellak helpt bij mij niet. Ik plak er vaak een stuk leukoplast op. Maar ik lees dat je daar ook allergisch voor bent.
Ik doe vaak m'n hemdje dan aan de voorkant, waar de sluiting zit, in m'n broek. Ziet er eigenlijk niet uit, dus ik wacht op tips van anderen. Haha!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:09

Ik doe ook altijd blanke nagellak. Moet ik wel na elke wasbeurt eventjes overnieuw doen, want het is er zo weer af. Ik rijd zo veel mogelijk met van die hoge onderbroeken, dat scheelt ook. Verder weet ik het ook niet. Als je ook allergisch bent voor leukoplast en nagellak niet helpt zou ik idd. gewoon een stikker of stukje stof er overheen maken.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:27

ik zou proberen er een stukje stof achter te naaien.

Dag lieve mama...

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:33

Tsja, geen makkelijk probleem ! Ik zou eigenlijk zeggen: shirt in je broek, maar dat wil je niet. Ik draag zelf altijd broeken met zo'n hoge band, maar dan wel met mijn shirt erin. Dat vind ik het prettigst. Helaas kan ik er ook niet meer aan doen voor je !

--

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:39

Ik had er een stukje stof achtergenaait.
Of kan je geen hemdje onder je t-shirt dragen en het hemdje dan in je broek doen?
Of hele hoge onderbroeken..

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:02

Idd, net als hier boven al gezegt. Een likje blanke nagellak(of in kleur Tong uitsteken Knipoog ).

Ik heb het 1x met een rijbroek gehad, nagelak op het metaal gesmeerd en klaar, nooit meer last.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:07

Misschien kun je de band van je broek omslaan? Ziet er misschien niet zo mooi uit maar dan heb je er geen last van.
Een hoge onderbroek is ook een erg makkelijke oplossing dnek ik.
Of een stukje stof er gewoon tussen doen (dat hoef je niet eens vast te maken denk ik)
Maar bij dat stofje en bij de onderbroek meot je wel kijken of het wel een dik genoeg stofje is, anders komt datgene waar je allergisch voor bent er alsnog doorheen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:17

Ik heb hetzelfde probleem, incl. de allergie op pleisters, dus ik koop enkel nog rijbroeken met een nylon ritssluiting, of laat er bij de stomerij een inzetten, ( de meeste stomerijen hebben ook een reparatie afdeling). Succes.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:30

Citaat:
Pleister erop ook niet want daar ben ik ook allergisch voor


Bloos! Bloos!

Zie ik nu pas... L-E-Z-E-N heet dat Bloos

Hebben ze geen hypo-allergene pleisters?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:46

Tuurlijk wel, alleen.......................... Ik ben ook daar alergisch voor!!


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:52

Kitten schreef:
Tuurlijk wel, alleen.......................... Ik ben ook daar alergisch voor!!

Ben je dan niet alleen allergisch voor het plakkende gedeelte? Dat zit dan toch net andersom?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:06

Klopt, maar er zit iets in die lijm wat zelfs door de stof van de pleister heen nog een allergisch geeft en dan loop je jezelf toch wel constant op een rare plaats te krabben..................

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:44

naar de kleermaker> die hebben vast wel een kunstof oplossing voor jou (knoop,rits,haak,drukker you name it)
succes

niet met geweld en kracht maar door geduld en zacht wordt vaardigheid verkregen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:49

Ik ben ook allergisch voor pleisters en niet zo'n klein beetje ook. Zelfs als ik bij een ander een pleister plak krijg ik jeuk aan m'n vingers. Bij de apotheek kun je speciaal spul halen dat je ook als pleister kunt gebruiken, het lijkt een beetje op zelfklevend gaas. Is wel behoorlijk prijzig, maar je krijgt dan ook een rol van 2 meter ofzo... Ik ben de naam even kwijt, heb het hier ook niet bij de hand, zal het als ik thuis ben eens voor je opzoeken.

Nulla tenaci invia est via

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:24

Iets van tape aan de binnenkant van de broek plakken? Of klittenband erin naaien die je aan de binnenkant dicht kan doen?

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:26

stof er overheen naaien OK dan!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:46

een klasgenootje van mij had dat ook, die deed er ook altijd nagellak op en dat hielp goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, monsera, SentiBot, wendyh en 38 bezoekers