*wat gebeurt er als een paard langer als 2 weken overtijd dr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 09:50

mijn merrie is nu overtijd maar ik vraag me af als ze langer dan 2 weken overtijd loopt hoe ze dat dan opwekken??? en zitten er dan meer risicos aan de bevalling omdat het veulen dan al groter is in de buik??


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 14:37

Het is heel normaal dat een pony overtijd is volgens mij zeker als het maar 2 weken is. Mijn verzorgshet heeft na een maand alsnog een gezond veulentje geworpen. Hengstjes blijven meestal ook wat langer zitten. Maar als je er onzeker over bent kun je altijd de VA even bellen.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 17:50

Ik ken een paard en die is altijd 4 weken over tijd! En niks aan het handje met het veulen hoor. Dus je kunt nog ff....

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 20:03

pffff tja het is niet andes he? afwachten maar dan. de veearts moest vandaag bij mijn buren zijn en heeft gelijk ff naar sunny gekeken en ook die dacht dat het veulen nog wel ff op zich laat wachten. pech dus...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:45

Ik heb het een vriendin van mij gevraagd die dierenarts is, en volgens haar kan een merrie zonder problemen 12 maanden dragen. Het schijnt dat het veulen dan vaak een hengstje is, maar daar verschillen de meningen over... Anyway, maak je geen zorgen, maar ik kan me wel voorstellen dat je nu graag eens resultaat wilt zien van die dikke buik! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 00:30

Dan krijg je een bezorgde eigenaresse met wallen onder de ogen en slaapgebrek *LOL*

Succes. Party!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 10:37

gelukkig vallen de wallen nog wel mee maar dat slaapgebrek kan wel kloppen. ik ben niet ongerust ik weet dat ze gezond is en dat het wel ff kan duren. was alleen wel nieuwschierig of ze bij paarden wel eens een bevalling opwekken als het niet vanzelf komt

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:24

Vorig jaar was bij ons op stal een pony overtijd het beestje is zelfs naar Utrecht geweest en alles was in orde en rustig afwachten. Desondanks is het veulen doodgeboren en pony leeft nog. Dit jaar was er weer een merrie overtijd en de eigenaren waren flink zenuwachtig (toch niet weer net als vorig jaar) Maar vorige week is er een mooi veulentje geboren. Moeder en kind maken het goed. Opwekken doen ze zelden en keizersnede oid doen ze ook niet. Groetjes Femmy

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 11:40

sunny was de 12 e uitgerekend. duds 8 dagen overtijd. ach.. ik zie wel wanneer het komt. hoop alleen echt dat ik erbij zal zijn dan. zeker omdat het haar 1e veulen is en ze dus nu al ruim overtijd is waardoor het veulen ook groter word in de buik.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:09

mij is altijd verteld dat hengstveulens 2 weken langer in de baarmoeder blijven dan merrie veulens. Vraag me niet waarom, is mij ook maar verteld


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:02

Ja stef dat heb ik ook gehoord nou tenminste dat ze langer blijven zitten. Ik ben ook 3 weken te laat geboren en met mij is nix mis(lichamelijk dan *LOL* ) Dus ik denk dat het geen kwaad kan voor je paardje voor jou wel natuurlijk :p

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:24

Voor zover ik weet is er dan nog nix mis. Mijn paard is als veulen net meer als een maand te laat geboren en daar was nix mis mee. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken als het te vroeg geboren wordt!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, callass, Contemplate, Neon en 9 bezoekers