mijn paard heeft een hele harde mond!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

mijn paard heeft een hele harde mond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 22:12

zoals ik al zei mijn pony (haflinger) heeft een hele stroeve mond hij is lang manegepony geweest en is altijd met een stang gereden nu ook nog ik moest op advies van mijn instructeur een westernbit proberen en datr heeft goed geholpen na een maand heb ik weer normaal kunnen rijden met een stang maar nu heeft hij weer net zo`n stroeve mond ik krijg hem niet gehouden omdat hij het niet eens voelt wat is jullie advies???

~*~*~*~*~*~*BLAZE~*~*~*~*~*~*


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:13

les helpt Haha! echt

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 22:13

jah dat heb ik zeker maar het probleem is dat ik nbiet voor altijd wil wisselen met bitten!

~*~*~*~*~*~*BLAZE~*~*~*~*~*~*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:49

Niet doen dus Ook trouwens het beste idee naar mijn idee.

Alleen zal het meer tijd en geduld vergen dan er gewoon een ander bit inhangen iedere keer.

Maar zoals hierboven gezegt is de hulp van een echt goede instructeur of instructrice dan wel op zijn plaats.
Iemand die al begint met wisselen voldoet in mijn ogen dan niet.
En via inet zijn dit soort dingen altijd moeilijker, hoe is die hard in zijn mond?
Niet nageven, niet te sturen, neit te remmen etc.

Als je iets duidelijker bent in hoe je probleem in elkaar zit kunnen de mensen denk iets betere antwoorden geven.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:26

Wisselen hoeft geen slechte keus te zijn, zolang je niet blijft wisselen. Een stang is misschien niet het beste bit voor je paard. Wat voor stang is het trouwens? Ongebroken, gebroken, met scharen (hoe lang?)??
Begrijp ik je goed en legt ie veel gewicht in je hand? Daar is een simpele oplossing voor: Geef 'm niks om op te leunen, dus loslaten aan die voorkant en zorgen dat je 'm van achteruit activeert. De rem zit -net als het gas- aan de achterkant, dus als je die onder controle hebt, kan je 'm ook met weinig hand houden.
Goede les moet je hier zeker mee kunnen helpen!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:16

Volgens mij kan ik het wel als onderschift gebruiken: ga grondwerk doen!

Heb eerst op de grond 100% controle en ga er dan pas op. Verder zoals Q zegt, los van voren hem niet de kans geven te gaan hangen of te gaan trekken.
Haflingers over het algemeen lopen liever rustig dan hard. Dus ga maar is proberen om geheel met die teugel los te stoppen. Je maakt het je zelf hele wat makkelijker als je dat op de grond ook kan.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

penny4evaH
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:20

Dan moet je je bit glad maken met zeep, gaat ie ook mooi van schuimen.
Een jurylid vroeg een keer aan mij hoe ik dat toch voor elkaar kreeg, zo'm mooi schuimend paard. Nou zo dus, ze was het nog met me eens ook!

xxx marloezzz
Party!!

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:26

penny4evaH schreef:
Dan moet je je bit glad maken met zeep, gaat ie ook mooi van schuimen.
Een jurylid vroeg een keer aan mij hoe ik dat toch voor elkaar kreeg, zo'm mooi schuimend paard. Nou zo dus, ze was het nog met me eens ook!

xxx marloezzz
Party!!


Je bedoelt toch niet dat je een ingezeept bit in je paard z'n mond hangt , lijkt me namelijk niet goed en gezond hoor.
Heb er ook nog niet eerder van gehoord.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:28

penny4evaH schreef:
Dan moet je je bit glad maken met zeep, gaat ie ook mooi van schuimen.
Een jurylid vroeg een keer aan mij hoe ik dat toch voor elkaar kreeg, zo'm mooi schuimend paard. Nou zo dus, ze was het nog met me eens ook!

xxx marloezzz
Party!!


Lijkt me eerlijk gezegt nogal een vies smaakje voor een paard Verward
Kwa schuimen kan het heel mooi zijn.....neem aan dat je dat voor dat geval alleen op wedstrijden doet?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:47

Geeft je paard wel na?
Ennuh... zeep op het bit Verward, dat stamt zeker nog af van de tijd dat ze sambal op de anus smeerden om een paard z'n staart te laten dragen?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:48

penny4evaH schreef:
Dan moet je je bit glad maken met zeep, gaat ie ook mooi van schuimen.
Een jurylid vroeg een keer aan mij hoe ik dat toch voor elkaar kreeg, zo'm mooi schuimend paard. Nou zo dus, ze was het nog met me eens ook!

xxx marloezzz
Party!!



Kom op jongens, dit moet je niet serieus nemen. Dit is een schaduwtje Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:49

Ze had net ook al iets over theezakjes bij een stijve hals. Lachen
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 11-06-04 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:52

En over zelfmoord van een paard die met slof gereden werd.... Haha!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:54

en over niet naar rechts willen wijken omdat er niet goed is uitgekrabt, aan de ene kant wel en de andere kant niet Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:56

Ok, de boodschap is duidelijk. Haha!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:57

ik viel net bijna van m'n stoel van het lachen Haha!

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:08

Nou ik in naar haar eerdere geplaatste berichten heb gekeken moest ik ook wel erg lachen hoor.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn! Ik snap die problemen niet!

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:14

Hoe verzint ze het!
Top, zo'n schaduw.
Ga zo door EvaH!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:29

Hoe verzint iemand dat he... Haha!
Ben benieuwd van wie dit schaduwaccount is Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:32

Hoop dat ze niet geband wordt: vind dit echt geweldig grappig!! Haha! OK dan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 17:37

okeej iets meer info: mijn paard heeft een ongebroken bustrens 13,5 hij geeft niet na en is niet te remmen

~*~*~*~*~*~*BLAZE~*~*~*~*~*~*

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:49

Hoe laat je instructeur je rijden met het westernbit? Met lange teugels, of "op z'n engels"?

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:29

blijf zacht in de mond! Ik weet hoe het is, want mijn paard had ook een bek van beton! Pak de teugels niet te strak, maar ook niet te lang en hou contact met de mond en rijd goed voorwaarts. Als hij het bit niet vastpakt, doe de neusriem dan heel los en de sperriem ook, zodat hij erop kan gaan kauwen en ermee kan gaan spelen. Gooi er desnoods een gebroken Happy Mouth bitje in, dat is ook heel goed. Als je zo'n bitje erin doet, dan gaat hij erop spelen en kauwen en wordt de mond gevoeliger. Maar let er wel op, dat als hij heel hard is in zijn mond, je niet harder gaat trekken, om dat je hem toch aan de teugel wilt krijgen, want dan wordt zijn mond alleen maar harder en uiteindelijk verslechterd het dus alsnog. Ik heb mijn paard in 2 maanden weerveel zachter in zijn mond gekregen met deze methode! Succes!

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:09

Van achter naar voren rijden en idd van die voorkant afblijven! Hij wil niet remmen zeg je?? Laat m lekker voorwaarts lopen en probeer af en toe of ie terug wil komen op je zit. Wil ie dit niet, blijf je voorwaarts rijden! Hij zal toch vanzelf een keer terug moeten komen zonder dat jij in zijn mond hoeft te hangen. Ik denk dat je niet teveel met (scherpe) bitten moet gaan klooien. Je moet de oorzaak uitvinden en oplossen en niet alleen de gevolgen oplossen, zolang die oorzaak blijft, hou je ook het gevolg. Of te wel... werk aan je basis! Met 2 benen naar 2 handen!

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:35

Het is idd belangrijk dat je van die voorkant afblijft. De meeste paarden gaan dan juist harder. Een paard terugnemen doe je op je zit, en niet op je teugels! Ik zou maar eens goede les gaan nemen! Dat nageven komt nog wel als je hem helemaal onder controle hebt! Niet in zijn mond gaan sleuren omdat hij niet stopt of omlaag wil. Hij is gewoon ongevoelig geworden, en je moet weer zijn vertrouwen krijgen dat jij daar niet aan gaat trekken end. Pas dan zal hij het bit los laten. Ik zou gewoon met een gebroken bitje gaan rijden, en heeeel veeeeel op de ZIT overgangen rijden!

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equi-Vita"'•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸
¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸Auteur van 'Van ruiter... naar trainer!'¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equine osteopath EDO" '•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers