de wintec's wat vinden jullie er van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:54

een vriendin van mij die had er ook 1 enne die ging een beetej errug kapot....

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 19:08

een vriendin van me is er erg tevreden over.
verder heb ik 1 jaar garantie op de singelstoten en levenslang op de boom
verder rij ik ernatuurlijk maar 1x in de week zoiets op dus denk ik niet dat t erg snel zal slijten aangezien ik niet! met laarzen rij en niet met leer bij me rijbroek
ik heb een rijbroek metstoffen kniestukken
ik rij dus niks met leer
denk dat dan t slijtage ook al minimaal is

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:13

Mijn tante heeft 2 zadels.. Allebij wintec.. 1 veelzeidig ( kunst0f ) en 1 dresuur ( leer ) en allebij n0g heel mo0i alleen veelzeidig is een beetje leeg qua vulling omdat een best zwaar mens op een paard van haar rijd, 120 kilo.. De zadels zijn als nieuw geen slijtage aan de singelstoten, dikke kniewrongen, handige verwisselbare bomen, en een lekkere diepe zit, ik vind het heerlijk zitten..!!

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 20:11

ik hoor dus diverse negatieve reacties....
zijn er ook mensen die positieve reacties hebben Verward
t lijkt de zadelmarkt zadels wel gheghe ook alleen ma negatieve reacties Knipoog

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:15

ik heb goede ervaringen met wintec.
mijn zadel is nog super word gebruikt door weer en wind met longeren ed.
het zadel is nu ong. een half jaar oud en ziet er echt nog uit als nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:01

Mij is de Wintec 2000 vzh voor 4 jaar intensief rijden zeer goed bevallen, beter dan een leren zadel. Heb er nu echter een westernzadel opliggen voor het comfort, maar ik vind dit Wintec 2000 type echt geweldig

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:26

Wij hebben een Wintec pro en het is een van de beste inversteringen ooit. Wij hebben het gekocht toen dochterlief een onstoken staartbeen had en Z dressuur was, dit in combinatie met 14km naar school fietsen, maakte het dat de blessure maar slecht overging. Op de Wintec had ze veel minder last dan op haar leren zadel en dus maar omgeruild. Nu zijn we jaren later en wordt de Wintec door haar gebruikt als 2e zadel(bosritten met waterpartijen e.d., het is zo weer schoon)
Mijn zoontje mocht het zadel een keertje op zijn manegepony proberen en is die les zo vooruitgegaan door de verbeterde zit, dat hij voor het eerst van zijn leven zelf in galop is aangesprongen! Hij is niet zo'n held maar hij zat gewoon steviger, hij beschouwt de Wintec dan ook als zijn eigendom en wil nooit meer een ander zadel, zegt hij. Schijnheilig Deze 12 jarige is dan ook de grootste reclamezuil voor de Wintec. Hij is licht, zit lekker, past op veel paarden en pony's, schuift niet en van slijtage hebben wij ook geen last. Misschien is het teveel eer voor de Wintec maar dankzij dit zadel wil mijn zoontje toch ook wel een eigen pony, want hij is nu niet meer bang om er af te stuiteren.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:48

Fellor schreef:
Die zadels gaan zweven aan de achterkant bij vrijwel ieder paard. Bovendien omdat ze een stuk lichter en minder stabiel zijn schuiven ze 4 x erger dan andere zadels (zou maar goed aansingelen met zo'n zadel) en mijn nekklachten e.d werden steeds erger door dat zadel. Na een tijdje leek het ook scheef te gaan zitten en je ziet absoluut niet diep en stabiel in zo´n zadel als ruiter.

Als je de juiste boombreedte gebruikt en het zadel vakkundig laat opvullen, dan ligt ie prima hoor! Zal best op sommige paarden beter liggen dan op andere, maar dat geldt voor elk zadel.
Ik gebruik 'm al zo'n 4 jaar dagelijks, eerst op het ene paard, nu op het andere en singel behoorlijk los aan. Nooit problemen gehad. Wel net als een leren zadel met enige regelmaat de zadelmaker erbij voor weer goed opvullen en nakijken.
Enige nadeel vind ik eigelijk dat de zit wat aan de diepe kant is, maar da's denk ik een kwestie van smaak. Misschien had jij een andere inch-maat zadel nodig, dat je er zo beroert in zat?

*Edit: Oja, slijtage: m'n rijbroeken slijten wat harder door die ruwere zitting.
Licht: is erg prettig als je een groot paard hebt en/of een hoge ophangplek in je kastje!*

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:02

ik vind de wintec zadels voor hun prijs ERG fijne zadels !!! Als je niet meer geld uit wilt geven voor een zadel zou ik eerder een wintec kopen ipv een goedkoop lederen zadel !

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 09:11

kijk is aan,
er zijn dus genoeg mensen die positief denken over de wintecs.

de mensen met slechte ervaring:
hoe lang rijden jullie per week(3x per week 1x per week enzo) en hoe lang?( 1 uurtje,half uurtje enzo)

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:20

Citaat:
De maxam zadels slijten trouwens erg snel en zien er na een jaartje al lelijk uit.


Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf 4 jaar een Maxam endurance gehad die er na 4 jaar nog vrij netjes uitzag. Hele lichte slijtsporen bij de beugelriemen maar dat is ook alles.

Deze zadels worden in Frankrijk veel bij maneges met merenspaarden gebruikt. En als ze hard zouden slijten lijkt het me niet dat ze er aan zouden beginnen.

Nu heb ik nog een thorowgood Griffin die alleen te koop is omdat mijn paardje hier ook al is uitgegroeid.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:36

Ik ben Wintec fan. Heb er 3 (heb 2 paarden..) EEn 2000 vzh, een oud type 500 vzh (is al 6 jaar oud en is totaal niet uit model, niet verzakt, niks) en een endurance Wintec. Lekker licht en super in onderhoud. Zakt niet in of uit.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:43

janne8: volgens mij zijn de mensen die zelf een Wintec hebben allemaal tevreden, de klagers hebben het over zadels van vriendinnen of kennissen. Het beugelophangsysteem(riemen) heeft mijn dochter aan haar Kieffer dressuur gehangen. Kwaliteit zal heus wel wat minder zijn( gaan al 3 jaar mee) maar wat een gemak en verstelmogelijkheden! Binnen 10 seconden 2 beugels verhangen als je het op je gemakje doet, dit zijn echt aanraders.

BelleFleur

Berichten: 1853
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:48

Hey hey,

ik heb een 2000 vzh gehad, uit de tijd dat er nog geen Cair bestond (is het niet zo dat je dan niet, of toch minder, moet laten bijvullen) en dat het zadel nog LANGE singelstoten had, en dat vond ik wel fijn. Ik heb me laten overhalen het te ruilen voor een (ouder) Stubben dressuurzadel, en dat is niet alleen erg zwaar, ik kan er ook niet op alle paarden die ik nu rijdt mee rijden.
Ik ben nu dus op zoek naar een Wintec Pro (die dressuurversie) te koop, of te ruilen voor mijn Stubben die nog in prima staat is. Ik zou echt terug een Wintec nemen, al weet ik niet hoe dat nu zit als je elke dag wilt rijden...

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 09:51

wat voor beugelriemen heeft een wintec? die wintec webbers? want die vind ik niks lijken me vrij los zitten.
zijn er ook nog andere mogelijkheden?
want met leer is de slijtage kans wat meer denk ik?

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:58

janne8 schreef:
wat voor beugelriemen heeft een wintec? die wintec webbers? want die vind ik niks lijken me vrij los zitten.
zijn er ook nog andere mogelijkheden?
want met leer is de slijtage kans wat meer denk ik?

Ik heb vrij stevige leren riemen.
Daaronder slijt het wel wat, maar dat heb je met een leren zadel ook wel en het gaat er niet stuk van.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:01

Ik kan natuurlijk geen fotootje vinden maar ik doe een omschrijvings poging. Ze bestaan uit een lange riem die van boven een lus heeft, daarmee zit het aan je zadel. Verder allemaal gaatjes( om de paar centimeter), aan het eind zit een soort hanger die door je beugel gaat. Dat hangertje druk je door een gaatje en voila hij zit, hangertje los, volgende gaatje, etc.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 10:04

bedoel je deze amondi?

Wintec Pro Webbers
Colours: Black & Brown
Sizes: 0=60, 1=70, 2=80
Afbeelding

Wintec Webbers
Colours: Black, Brown & Newmarket *sizes 1 & 2 only
Sizes: 0=60, 1=70, 2=80
Afbeelding

zoja zijn die niet veeeel te kort? 80 cm is toch veel te kort? normaal heb je beugelriemen van ongeveer 145


Afbeelding

ik had de onderste in gedachte

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:14

Ik gebruik de Wintec Webbers bij mijn Daaleman dressuurzadel en vind ze geweldig, je hebt geen gesp onder je dijbeen, ze zijn erg sterk en gemakkelijk te verstellen Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:17

De middelste, die zijn het. Ze zijn Saskia(1.75m) zeker niet te kort want ze worden niet dubbel geslagen. Schijnt voor dressuur ook een voordeel te zijn, ik las net dat je voor extra dunne dressuur beugelriemen van een goed merk, €49,00 mag betalen. Daar kan ik bijna 3 paar Wintecs voor kopen.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:19

Hmm, volgens mij kosten de Wintec Webbers iets van 34 euro Clown

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:21

Kan best, maar ik heb ze nog in het gulden tijdperk gekocht en ik dacht dat ze ongeveer Dfl 27,50 waren. LANG LEVE DE EURO!! Maar kun je meteen zien hoelang ze bij intensief gebruik mee gaan.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 14:40

prijzen:

Wintec 500 VZ
's Werelds meest populaire kunststofzadel. Met een mooie diepe zit. Geheel compleet met beugels, riemen en singel.
€ 369.95

Wintec 500 dresuur
's Werelds meest populaire kunststofzadel.
€ 399.95

Wintec 2000 VS
Dit zadel is in zijn geheel overtrokken met zogenaamd Equisude. Dit lijkt op suedeleder, maar is sterker en heeft geen onderhoud nodig.
€ 499.95

Wintec Pro dresuur
Een luxe kunststof zadel dat is ontworpen in samenwerking met Isabell Werth. Geheel overtrokken met zogenaamd Equisuede voor een zeer vaste zit.
€ 529.95

Wintec losse boom
Hiermee verander je zelf je Wintec zadel naar een extra brede of juist smalle boom. Leverbaar in smal t/m extra wijd.
€ 19.96

Wintec Cair 2000
Identiek aan de Wintec 2000 (bst. nr. 00.206), echter met het revolutionaire Cair-systeem.
€ 595.00

Wintec Cair Pro dresuur
Een luxe kunststof zadel dat is ontworpen in samenwerking met Isabell Werth. Geheel overtrokken met zogenaamd Equisuède voor een zeer vaste zit. Dit dressuurzadel is voorzien van het Cair-systeem.
€ 698.99

Wintec Isabell Werth
Ontwikkeld in samenwerking met Isabell Werth. Dit zadel is voorzien van het Cair-systeem.
€ 949.95

Beugelriemen Wintec Webbers
Speciale riemen voor de Wintec zadels. 80cm.
€ 33.95

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:10

mmm d'r zitten toch wel hele dure weer tussen. 1000 euro zou ik er niet voor uitgeven, in dat geval zou ik een A merk lederen zadel kopen. Maar als je zo'n 500 euro te besteden hebt vind ik het fijne zadels (zelf ooit de 500 gehad, wel overgegaan op passier lederen dressuurzadel)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:12

Ik heb toevallig gisteren mijn Isabelle Werth dressuur opgehaald.
Ik heb de 500 dressuur ook gehad, voor mijn paard heel goed. Die heeft spierproblemen en ook nog eens rond gebouwd. Lastig om een goed zadel te vinden. Maar daar zat ik niet zo lekker op, viel voorover. Dus heb ik nu gekozen voor de Isabell, omdat de zit mij heel fijn leek.

Ik vind het echt een geweldig zadel! Zit super, ik blijf mooi rechtop en op mijn paard ligt ie perfect.... Het enige minpuntje is de suede (wat de 500 niet heeft) maar dat is dan maar jammer. Ik probeer er netjes mee om te gaan... Sliijten doet ie toch. Maar ik heb nu een zadel wat fijn op mijn paard ligt en ik fijn op zit!

Alleen heb ik er 815 euro voor betaald, Divoza is wat dat aan gaat erg duur!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 32 bezoekers