Euh.... Hoi .... denk ik

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 23:31

Nou hoi dus, ik wandel hier nu al sinds
Citaat:
donderdag 19 april 2001 23:41
rond, via Maartje, jullie bekend als Jura, maar goed.
Ik cross, nou deed dat iig, totdat ik naar mijn huidige school ging, ik kwam maar een paar (heus echt maar een paar) puntjes tekort om het papier "Diploma VWO" in ontvangst te mogen nemen, dus dit jaar <A HREF="http://www.luzac.nl">Luzac</A> maar dat gaat wel lukken.
SGW was ik M+6, en L dress en L spring.
6V dus, euh t beesje heet Gondo (voor de WPN kenners en fanatiekelingen een Belmondo x Omega x Lucky Boy), en hij is nu iets van 12 a 13.
Euh tsja, volgend jaar studeren, op kamers en helaas einde paardrijden.
Owja nog ff dit
1) Mijn "nick" is niet offensive bedoeld, ik gebruik deze overal
2) met anti-SGW/Eventing mensen wil ik altijd wel in discussie gaan.

Ik heb het gevoel dat ik de helft niet vertelt heb, maar dat komt vanzelf wel, anders vraag je maar.
Zal er niet errug veel zijn door mijn riante schooltijden (ma-do van 09.00-18.00, en vrij van 09.00-13.15) + een vriendin, wat ook veel tijd kost/krijgt Knipoog

Grtz, Joost

_________________
Death is life's own fail-safe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates.... Thanks BILL!!! op 2001-04-20 00:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Death_Squad op 2001-04-20 00:35 ]</font>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 23:36

Hee Joost, welkom! Had al van Jura/Maartje gehoord dat je je hier ook aangemeld had. Leuk, weer een vent erbij! Zie de discussie van vandaag op het Onzin-forum... *LOL*

BTW: bij je usericon zie ik alleen maar een kruisje Boos!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-20 00:38 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 23:40

He Joost, gezellig dat je er ook bent! Nu ken ik tenminste iemand IRL op bokt! Lachen

Joost en ik kennen elkaar al zo'n....eeehm...8 of 9 jaar denk ik! Hij kwam op de manege toen ik 15 of 16 was. Ik heb ook op een pony gereden van zijn zus. Daar heb ik wedstrijden mee gereden. Verder heb ik zelfs nog bij ze opgepast Extreme duivel en op het huis gepast enzo. En op vakantie geweest etc. We kennen elkaar dus al behoorlijk lang!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 23:41

Hoi, user Icon is eignelijk: http://www.geocities.com/joostblom/dafico.jpg, maar die doet t neit, (KL*TE geocities), owja, ik heb de FAQ nog niet gelezen, dus dat doe ik nog wel ff.

En, een Onzin forum! cool, hebben we op <A HREF="http://gathering.tweakers.net">De GOT</A> ook, dus ik ga ff kijken

Grtz


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Death_Squad op 2001-04-20 00:42 ]</font>

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 23:51

OK, t werkt nu (tnxs Bartvb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 00:53

Hoi, welkom hier!!

BTW ik ben absoluut niet tegen sgw, wel tegen mensen die starten en er eigenlijk niet klaar voor zijn, dat is dan opeens een probleem voor het paard. Maar goeie combinaties in mooie parcoursen daar kan ik echt naar kijken en nog mooi vinden ook.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 06:51

Hallo Joost, welkom in ons midden zal ik maar zeggen! Party!! Ik vind je nou al hartstikke aardig hoor...want je gaat niet zo snel met je beriggies als Bartje (hoewel Bartje ook wel aardig is hoor... Knipoog).Eindelijk iemand er bij die ik misschien bij kan houden...of zelfs voor kan blijven... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Groetjes, Jasja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:40

Hoi Joost, welkom hier! Alvast sorry dat je niet lekker met me in discussie kunt, want ik ben niet anti-SGW, maar juist absoluut VOOR: prachtige sport met veel afwisseling voor de paarden: perfect!
Zelf rijd ik dressuur, springen en western met m'n merrietje, zie profiel.

Tot Bokt!
Sonja.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:42

hi welkom op bokt!
Ennuh, veel plezier *LOL*
groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:49

welkom! ben ook pro-sgw, heb ooit L gereden, maar mijn paard vond het water niet leuk. Dus ook met mij geendiscussie wel misschien tips voor me? wil nl zeker weer gaan starten.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 10:08

Hey Joost,

Van harte welkom op bokt, maar Cool watch out Cool voor de boktverslaving!!!

Ben een beetje heel errug nieuwsgierig Schijnheilig maar Jura (Maartje) heeft weleens verteld dat ze een vriend heeft die oorspronkelijk uit Poederoijen (gehucht waar ik dus woon) komt enne nou ben ik dus eigenlijk benieuwd of jij dat bent dus....????

Ben trouwens niet anti-SGW, heb toen ik klein meisje was de oude pony verzorgd en gereden van midden jaren '80 military kampioen Martin Lips (paard waar hij kampioen mee werd was de schimmel Babyface) en heb ook Eddy Stibbe toen regelmatig IRL gezien, mocht altijd mee naar wedstrijden 's-weekends om dekens te sjouwen, bandages te rollen, tuig schoon te poetsen, paarden water geven maar het allermooiste uitstappen...!! Daar is zo'n beetje de paardenmanie mee begonnen.

Ben zelf meer recreatieruiter maar dat heeft te maken met rugblessure, actieve sport zit er voor mij (helaas) niet meer in.

Nogmaals veel plezier hier!!

Groeten, Marijke

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:46

Hai Joost,

Ook in mij vind je geen tegenstander van SGW/eventing.
Ik heb zelf een tijd recreatief gecrossd. Kan er echter maar weinig wedstrijden van vinden. Ja, in Exloo, dat is het dichtst bij ons in de buurt.
Muzefee en ik zijn gek op springen en als ik in het bos rijd, komen daar ook echt wel eens wat vaste hindernissen tussendoor.

Maar okee, ben dus Kitty, nog 23, rijd een bruine KWPN-merrie Muzefee (v. Dageraad, m. Flowerfee) die ik na de zomer zelf een warme stal hoop te bieden. Voor foto's en meer info: zie profiel

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:47

haai

Cool een SGW ruiter. Ik vind het altijd doodeng om naar te kijken. Knap dat je dat duft hoor. Ik benaltijd bang dat mijn paardje de hindernis niet goed kan inschatten en er finaal doorheen gaat en over de kop slaat etc. Nou ja als je goed traint kan je paardje dat allemaal wel maar toch.

Vertel er eens wat meer over. Hoe train je en wanneer en hoe vaak rijdt je wedstrijden. Weet er eigenlijk maar hel weinig vanaf.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:55

Welkom joost,

Ook geen Anti-SGW. Ik wil het JUIST gaan doen want mijn paard is daar super geschrikt voor en kijkt nergens naar. Maar in de omgeving waar ik nu sta kan ik heel slecht trainen. En ik mis een auto met trekhaak.

Kan je me trouwens wat tips geven qua training.

Voor de rest zie Profiel en als waarschuwing mijn onderschrift.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:21

Hoi,
Wij hebben thuis een Candyboy (= Lucky Boy) staan van 1.71m.. We rijden met hem en met onze Arabier van 1.64m endurances. Verder hebben we nog MIJN buitenbeentje Jopie, een Aram. Allemaal ruintjes. Jopie heeft hoefkatrol, dus die mag nog dressuren, maar daar hou ik niet zo van. Voorlopig dient hij als oefenmateriaal voor mijn zusje.
Mijn nichtje, Jet Fuld, rijdt ook SGW, en niet geheel onverdienstelijk (ff opscheppen). Ze is 19 (ik ben 18 btw). Misschien ken je haar wel! Zou wel grappig zijn.

Verder: zie profiel...

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:52

Hoi Marijke! Nee Joost komt net als ik uit Breukelen. Die vriend uit Poederoijen heet Corné en toevallig ga ik nu naar hem toe omdat hij zijn verjaardag viert. Hij woont nu in Utrecht.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:38

bekende van verkeersschool Blom toevallig..?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:21

Joost, nu zie ik je usericon pas. GAAF, Daf rulezzzz... Party!!

Mijn mams heeft zo'n Volvo 66, een Daf-modelletje dus. Donkerblauw en bouwjaar '79 dus bijna oldtimer. Een errug lief wagentje. Hoop nog steeds dat ze binnenkort eens een nieuwe gaat kopen en dat ik het Daffie dan mag gebruiken in Utrecht, maar dat zit er helaas nog niet in, mams is veel te erg gehecht aan haar karretje. Boos!


Maar ja, jij zult met Daf wel de trucks bedoelen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 21:39

Wat een vragen allemaal

eerst nog ff deze: Die vriend uit Poederoijen heet Corné

Lijkt me stug dat ze daar wat mee heeft gehad, want de Corné van maartje die ik ken is 110% homo, dus dat lijkt me sterk.

Nou de rest, hmmm eens ff kijken, owja, Jet Fuld ken ik, zij mij ook (althans voor zover ik weet) Knipoog

Euh ik begin maar bij het begin:
<FONT COLOR=#FF0000>Vikki</FONT> Mij zal je neit meteen hier heel veel berichtjes zine plaatsen, ik ben nogal veel weg op de dag (school, paard, werk, vriendin), maar ik zal wel veel lezen, en wat posten wanneer ik wat ruimer in de tijd zit (Bart is OK! Lachen )

<FONT COLOR=#FF0000>Marijke</FONT> Ja Eddy Stibbe was wel ff mooi genaaid diir de NHS, maar goed, dat is nu ook weer achter de rug, en wat Eddy en Daddy (zijn pa dus) hebben betekend voor de sport zal nooit helemaal meetbaar zijn, maar zeker is dat het _ontzettend_ veel was!
Martin Lips zelf is ook OK, goed ruiter, hoor er weinig van, zijn zoontje ken ik wel goed, heb ik een paar keer mee op kamp gezeten, is een prima knul.

<FONT COLOR=#FF0000>Kitty</FONT> Exloo is een goede cross, paar kleine minpuntjes, maar ik zind de cross daar gewoon goed!, leuk volk, goed voor elkaar enzo + leuk dorp!

<FONT COLOR=#FF0000>Heike</FONT> zal ik daar maar een nieuw topic over openen?, ik hoor het wel!

<FONT COLOR=#FF0000>Madelein</FONT>Ik ken Rinus niet persoonlijk, mijn moeder en een goede vriend van ons wel, ik ken de rijschool deste beter, omdat ik er mijn C en CE rijbewijzen heb gehaalt. Hij is een spring ruiter, met een spring stal, zijn paarden zijn zijn kinderen (voor zover ik weet is hij kinderloos), maar we zijn geen familie, (misschien ergens in de 16 eeuw ofzo Knipoog )

<FONT COLOR=#FF0000>Karin</FONT> Met DAF bedoel ik idd meer de trucks, temeer omdat ik nog nooit in een Trutten schudder met jarratel-aandrijving heb gereden (schijnt een bijnaam te zijn van de daf-personen auto), maar het bijven hele leuke auto's. Maar met de vrachtwagens heb ik meer mee.

Pjonge Pjonge, wat een waslijst.

Maar wat leuk dat er hier veel voor, of iig medestanders op het gebied van SGW zijn.

Als er interesse bestaat in iets van een uitleg oid over het cross-trainings schema, en dat soort dingen dan hoor ik het wel.

Joost

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Death_Squad op 2001-04-20 22:41 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:11

Hey Joost, welkom hier. En ik had ook meteen een SGW vraagje, nl. kan je iemand van zijn angst afhelpen??? *LOL* *LOL* Ik vind het een prachtige sport maar sinds ik tig jaar geleden met mijn pony over de kop ben geslagen, ben ik als de dood.
Weet jij of die breekbomen ook echt een beetje snel breken?? Party!! Dan lijkt het me nog wel wat!!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 22:20

Euh, waar ben je bang voor, heb je dat bij dressuuren ook, bij het springen

op vat voor'n hindernis ging je over de kop? (al s het in een SGW was, zeg ff welke, en waar in de cross).

Die breekbomen zitten als volgt in elkaar: het is een dikke kartonnen buis (een beetje zo een waar ook een tapijt omheen gerolt zit, of eentje van een normaal soort hout.
daaromheen zit een soort kunststof die nog het meest lijkt op "pur" wat in de bouw wordt gebruikt om dingen te isoleren.
En ze breken prima!, ik heb ze zien gaan, ik heb er mee gewerkt, het het is prima, en ze kunnen er net zo uit zien als bewone bomen!.
Ze zijn vorig jaar ook gebruikt op CIC Boekelo tot grote tevredenwhid van de dierenbescherming, oprganisatie, maar ook de FEI en de ruiters zelf.

M.A.W. Die bomen zijn prima, nix mee aan de hand.

Maar waar ligt je probleem precies?, ik ben ook 3 keer over de kop gegaan, maar ik ben nooit bang geworden.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:30

Haha, maar jij bent natuurlijk zo'n 'lefgozer' en ik ben een echte 'dressuurmiep'. Ik ben met springen ook al bang, en ik kan het niet echt verklaren moet ik zeggen, omdat ik er met de dressuur ook wel eens naast lig *LOL* *LOL*, ik heb nl. een knollie die overal spoken en boskabouters ziet en zich dan vliegensvlug 180 graden omdraait. Knappe vent/meid die er dan op blijft zitten.
Dus komen we bij het volgende, het zit tussen mijn oren *LOL* *LOL* *LOL*. Maar het is knap lastig, want ik vind S.G.W. echt een mooie sport vanwege het veelzijdige ervan.
Helaas heb ik de hoop al opgegeven, dus beperk ik me maar tot dressuur en buitenritten!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 22:47

Tsja, heb je het ook op andere paarden?, dat is een vraag die je jezelf dan kan stellen, omdat een groot deel van het hele SGW rijden neer komt op "vertrouwt het paard jou zodanig dat hij blindelings doet wat jij hem vraagt" oftewel: maakt hij zijn angst ondergescikt aan jouw wil, omo het maar even bot te zeggen.

Dus heb je dat ook op andere paarden?

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:02

Je had het over trainingsschema's enzo. Lijkt me erg interessant als je daar eens wat over kunt vertellen. Met Muzefee zou ik nog wel eens willen crossen. Ze is echt een superspringknol en niet snel bang. En bovendien lijkt het mij echt erg leuk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 22:23

Zoals ik al eerder zei lijkt mij SGW er leuk om te doen maar hoe trainde jij ??

Leys is een Faram X Onxy dus lekker prittig bloed. Ik begrijp altijd dat er redelijk veel Farams SGW lopen op hun uithoudingsvermogen en die is erg groot.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Black_Moon, brennie85, ComscoreBot, djodjodjo, Eliana, IASCrawler, JosjeDZ, JoyenUnory, MerelV, Mette, Muronia, muzzy17, Nalonyda, nardxash, ontherun, Patriesje, Schuur_, sterregoud, weslyjune, xSannee, zonnetje1903, Zuidpool29 en 69 bezoekers