de wintec's wat vinden jullie er van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

de wintec's wat vinden jullie er van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 13:19

wat vinden jullie dan de wintec:

- 500 dresuur en vzh qwa zit,kniewrongen,pasvorm,en heel belangrijk het gebruik gaat ie lang mee enzo?
- de wintec pro dresuur qwa zit,kniewrongen,pasvorm,en heel belangrijk het gebruik gaat ie lang mee enzo?
- alle andere winted°c qwa zit,kniewrongen,pasvorm,en heel belangrijk het gebruik gaat ie lang mee enzo?

en dan tot slot welke wintec vinden jullie het beste?

ik wil zelf een wintec 500 dresuur gaan kopen.
maar hoe lang gaan ze mee,zijnze stevig enzo

wie kan mij helpen met deze vragen?

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:26

Gebruik de zoekfunctie eens, dan kom je al vrij veel te weten.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:34

De nieuwere versies hebben leren singelstoten, wat een grote verbetering is. De oudere versies (zoals 500) hebben kunststof stoten, die je eigelijk het beste direct voor leer kunt laten vervangen.
Verder zijn ze van zeer goede kwaliteit, makkelijk te onderhouden, door zadelmaker gewoon op te vullen (zitten opvulgaten in) en door de verschillende bomen die je erin kunt zetten voor veel paarden passend te maken.
Zelf heb ik een Isabella Werth dressuur zadel, bevalt goed. Sinds kort ook een Wintec 2000 (vzh), maar heb ik nog niet gebruikt. Kwaliteit van deze twee zadels is op het oog vergelijkbaar (en naar horen zeggen ook).
Nadeel: Kunststof, dus zweet meer. Paard zweet iets harder onder dit zadel dan onder een leren zadel. Met dit warme weer is ook voor de ruiter leer net even prettiger.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:42

QQQQ schreef:
Paard zweet iets harder onder dit zadel dan onder een leren zadel.


Leg jij er geen shabrak onder dan. Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:44

Het klopt inderdaad dat het paard harder zweet, het is immers plastic. Ik persoonlijk vind ook dat het zadel een beetje klef wordt aan je achterste als je lang rijdt. Verder ben ik erg blij met mijn zadel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:47

Ik weet het niet... je hebt er toch een shabrakje tussen?
Je eigen kont wordt idd wel een beetje zweterig. Haha!

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:50

Het shabrakje onder het kunststof zadel wordt duidelijk natter dan onder het leren zadel (zelfde paard, vergelijkbare inspanning). Hoeft geen probleem te zijn hoor. Is enkel een observatie. *Edit*
Tessebes schreef:
Ik weet het niet... je hebt er toch een shabrakje tussen?
Je eigen kont wordt idd wel een beetje zweterig.

Je hebt er toch een rijbroek tussen Clown Haha! Tong uitsteken ?
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 09-06-04 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:50

Ik ben heel tevree met mijn Isabell.. Haha!

Heb alleen wel het zadel ffies terug moeten sturen voor de singelstoten. Die rekten uit.. Deze zijn in garantie vervangen. Het heeft alleen wel 2,5 week geduurd voordat hij terug was.. Boos!

Als ze nu weer uitrekken dan laat ik er leren aanzetten Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:31

QQQQ schreef:
Het shabrakje onder het kunststof zadel wordt duidelijk natter dan onder het leren zadel (zelfde paard, vergelijkbare inspanning). Hoeft geen probleem te zijn hoor. Is enkel een observatie. *Edit*
Je hebt er toch een rijbroek tussen Clown Haha! Tong uitsteken ?


Ja zit wat in, maar toch is een shabrak wel een stuk dikker dan m'n rijbroek, ik zie me al lopen in een broek even dik als een shabrak. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

Ik heb een dressuur 500, en zit wel lekker.
Top blijft natuurlijk een leren zadel *vind ik persoonlijk he* maar ik vind het zeker niet rot zitten.

Nadeel aan die van mij is dat de kunststof singelstoten er nog aan zitten....en die gaan vrij snel kapot, dus dan mag je er voor aardig wat geld nieuwe singelstoten onder gooien....dus ik zou iig met leer nemen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:54

Ik zou eerder een Thorowgood nemen. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:56

Tessebes schreef:
Ik zou eerder een Thorowgood nemen. Haha!


Ik zou ook wat heeeel anders nemen als ik een geldboompje in mijn tuin had staan Tong uitsteken
Sta iedere keer weer bij Divoza te kwijlen bij die onwijs mooie leren dressuurzadels.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:58

Tja... die grote ALS he. Ik zou het ook wel weten als ik een geldboompje had. Haha!
Ik moet bekennen dat ik nog een Wintec 2000 heb liggen, maar als ik echt zou moeten kiezen tussen Wintec of Thorowgood, dan zou het een Thorowgood worden (mits hij past natuurlijk).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:59

Heb vanmiddag ook nog bij de thorowgoods gekeken, ach...tis maar goed dat ik geen boompje heb...geloof dat ik dan 5 verschillende zadels in mijn kast zou hebben liggen Tong uitsteken

Ik ga wel sparen voor een leren Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:21

Tessebes schreef:
Ik zou eerder een Thorowgood nemen. Haha!


me to!:D

Die ga ik ook kopen!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:22

Ze hebben bij de thorowgood zadels ook een maxam serie en die ga ik kopen, die is helmaal niet zo duur, voor de heft van wat de andere zadels zijn.

280 euro

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:30

Ik heb een Wintec 500 vhz. Ben er heel tevreden mee.

Ik heb een paard gereden die een Wintec Pro dresuur had. Dat was pas echt een fijn zadel, maar helaas niet in Dennis z'n kleine maatje te vinden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:06

Ik heb ook een tijdje op een Isabell gereden en vond het een heerlijk zadel.. Het is alleen wel zo dat die zadels vaak pieppen als je met leren laarzen rijd.. dus dan moet je die gladde stukken op de zweedblad vet houden... Verder vond het prima zadels.... en het fijne ervan is dat het eigenlijk wel op ieder paard goed ligt.. ik reed 2 paarden met hetzelde zadel..!! Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg te spreken was over het Dressuur zadel.. Denk niet dat de rest echt heel veel verschilt..

Ik vond het trouwens ook wel een fijn zadel door dat suede want dan glij je minder en zit je steviger.. was voor mijn verzorgpony af en toe wel handig want die wilde wel een gekke sprongen maken enzo.1!! en dan vooral een broek aandoen met een lere kont.. dan beweeg je helemaal niet meer.. hahaha Tong uitsteken

Troste mama van Quinn & Mats

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:05

Sily schreef:
Nadeel aan die van mij is dat de kunststof singelstoten er nog aan zitten....en die gaan vrij snel kapot, dus dan mag je er voor aardig wat geld nieuwe singelstoten onder gooien....dus ik zou iig met leer nemen.


Ze hebben bij mij gezegd dat ik levenslang garanite heb op de boom en 5 jaar op de singelstoten en die worden dan dus ook gratis vervangen als ze stuk zijn. Bij mij begint nu na 2 jaar 1 gaatje een beetje uit te slijten, maar ik wacht nog even met nieuwe.

Ik ben verder erg tevreden over mijn zadel. Het zit heerlijk, het ligt volgens mij ook goed op mijn paard (voor zover ik dat kan beoordelen) Mijn knieen zouden wat meer aan mogen liggen, maar dat is meer een fout van mij dan van het zadel (en daar hebben ze van die klittebandwrongen voor, die ik erbij heb gekregen)

Natuurlijk zou ik ook graag een ander, mooier, duurder, leren zadel willen (wel 2, 1 veelzijdigheid en 1 dressuur), maar ja..... Ik heb nog steeds niet de staatsloterij gewonnen en ik heb ook geen geldboom (kan je die bij een tuincentrum kopen), dus zolang ik die 2 nog niet heb moet ik doen met mijn wintecje en daar ben ik erg tevreden mee! Haha!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:31

Dat vind ik netjes Mackie, die van mij is nu ruim anderhalf jaar oud en niet 1 gaatje maar practisch alle gaatjes die ik gebruik zijn gescheurd, geflodderd en tsja....het ziet er niet charmant uit.
Ik singel aan beide kanten aan om en om om het zover mogelijk te voorkomen.

Maar 5 jaar garantie erop vind ik heel netjes

Waar heb jij jouw wintec gekocht dan?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:32

Ik vind het ondingen. Zowel qua zit als qua ligging. Ik zou noooit zo'n zadel voor dageijks gebruik kopen. Alks extra zadel kan het nog wel.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 17:15

Fellor schreef:
Ik vind het ondingen. Zowel qua zit als qua ligging. Ik zou noooit zo'n zadel voor dageijks gebruik kopen. Alks extra zadel kan het nog wel.


ik rij ook gelukkig niet elke dag.

en waarom vind je het niks qwa ligging en zit?

want ik wil een goedkoop zadel omdat ik niet zo vaak rij maar wel een goed zadel waarbij ik minder last van me rug krijg

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:44

janne8 schreef:
ik rij ook gelukkig niet elke dag.

en waarom vind je het niks qwa ligging en zit?

want ik wil een goedkoop zadel omdat ik niet zo vaak rij maar wel een goed zadel waarbij ik minder last van me rug krijg


Die zadels gaan zweven aan de achterkant bij vrijwel ieder paard. Bovendien omdat ze een stuk lichter en minder stabiel zijn schuiven ze 4 x erger dan andere zadels (zou maar goed aansingelen met zo'n zadel) en mijn nekklachten e.d werden steeds erger door dat zadel. Na een tijdje leek het ook scheef te gaan zitten en je ziet absoluut niet diep en stabiel in zo´n zadel als ruiter.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:45

woei, en met thorowgood zadels dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:47

Marloez schreef:
woei, en met thorowgood zadels dan???


Ik heb alleen af en toe op de griffin gereden. De uitvoering dressuurzadel voor KWPN´ers en lag iets beter dan de wintecs, maar nog steeds qua zit en stabiliteit niet te vergelijken met een leren zadel vind ik. De maxam zadels slijten trouwens erg snel en zien er nas een jaartje al lelijk uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, lovelance en 38 bezoekers