Hulsebos of Prestige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Hulsebos of Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 20:46

Ik heb zelf al een Hulsebos zadel maar ik zit er over te denken om misschien een prestige te nemen. Ik heb gauw de neiging om met de Hulsebos onderbenen gauw te ver naar achteren liggen.
Wie heeft er op beide zadels gezeten en graag de ervaringen.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl


DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:57

Ik heb een Prestige Top Dressage en vindt het een heel fijn zadel van goede kwaliteit..
Het probleem met mijn onderbenen heb ik ook gehad, maar dat lag niet aan mijn zadel, ik zat gewoon helemaal verkeerd..
Mijn zadel heeft een redelijk diepe zit en redelijk dikke kniewrongen, mijn houding is met dit zadel ook vooruit gegaan (uiteraard ook door te oefenen Knipoog)
Hulsebos heb ik geen ervaring mee..

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:02

Ik heb ook goede ervaringen met Prestige zadels, idd flinke wrongen maar mijn beenligging werd daar ook beter van. Ook was het leer van fijne kwaliteit, en zat het zadel verder als een huis.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:32

Ik heb een Hulsebos, maar heb dat probleem met mijn benen niet, maar je hebt natuurlijk verschillende Hulseboszadels. Je kan Hulsebos laten komen en het uitleggen, dan kunnen ze je zadel aanpassen. Ik ben heel tevreden over mijn zadel!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:44

Is het niet verstandig ze beide te proberen op je paard? Een zadel zit op de bok heel anders dan op je paard.
Is je hulsebos wel de goede maat voor je?

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:25

Ik heb geen ervaring met het rijden op deze zadels, ik weet alleen dat prestige zadels niet vermaakt kunnen worden.

Dit kan dus een probleem geven als je geen passend model voor je paard kunt vinden of wanneer je een ander paard krijgt.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:37

Ik heb net een Prestige gekocht en ben uitermate tevreden. Mijn zit is ook stukken verbeterd en ik heb het idee dat mijn paard makkelijker vanuit de schouder wegkomt. Lekker dikke wrongen.

Overigens is die van mij gewoon wat bijgevuld voordat ik hem definitief kocht. Ik weet niet wat er nog meer aan vermaakt zou moeten worden?

Europe is our playground

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:59

Ik heb ook een Prestige en ik vind het een meer dan heerlijk zadel. Door de dikke wrongen liggen je benen behoorlijk vast (nou ja, niet echt 'vast', maar je knieen worden zeg maar wat meer op zn plek gehouden waardoor je been stabieler ligt), maar ik vind de zit zelf niet zo vast. Mn kont heeft genoeg bewegingsvrijheid, ik wordt echt niet in het zadel 'gezogen' zeg maar Haha! .

Dat ze niet vermaakt kunnen worden wist ik niet, maar mijn zadel heeft op veel verschillende paarden en grote pony's gelegen en op 9 van de 10 lag het gewoon goed.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:29

Ik heb een Prestige Appalooza met gelzitting. En ik vind het een geweldig zadel! Maar mijn zadel heeft niet van die hele dikke kniewrongen.

Ik vind het in ieder geval een super zadel. Ik heb ook weleens op een HUlsebosch gereden. Maar dat was een springzadel. Deze lag ook mijn eigen merrie. Vond ik ook een fijn zadel.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:02

ik heb ook een prestige. ( model venus )

toen ik er de eerste keer mee reed had ik het gevoel dat ik ergens 'bovenop zat', daar m'n vorig zadel een diepere zit had.

echter bij de 'ondiepere zit' nu, zat ik werkelijk beter en na effe wennen was ik gewoon verkocht. ( qua zitting, kwaliteit, pasvorm voor m'n paard,....)

het is maar waar jij en je paard het mee prettigst voelen én dat verschilt van persoon tot persoon. gewoon proberen.
en dan niet 5 minuten, maar een les ofzo.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:02

Ik heb en Hulsebos WB4.
Hij zit voortreffelijk en mijn zit is super voorruit gegaan.
Nier voorover, benen netjes lang, stil en recht.
Als mijn paard van Kiet gaat blijf ik door de goede zitting goed zitten.
En mijn paard heeft nog niet 1 wit haartje van het schuren van het zadel.

Kortom: ligt perfect

Service: ook kan je bij Hulsebos super service krijgen.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:39

ik had een prestige en heb nu een hulsebos, prestige was wel oke maar zit 10 keer fijner op mijn hulsebos.!! ik wist het wel..hulsebos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charlieAB, Clairtje_Sun, ComscoreBot, DotBot, GoogleAdsense, IASCrawler en 34 bezoekers