petrie anky laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

petrie anky laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 00:45

hallo; ik heb onlangs een paar nieuwe leren rijlaarzen van petrie aan laten meten Vingers aflikken (zit er nog op te wachtenpfffff wat duurt dat lang Scheve mond ) het model heet ANKY en ik heb de rundlederen versie.> heeft er iemand al ervaring met deze laars???

GROETJES! Clown

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:51

Ik niet sorry.. MAar ik vind het wel helemooie laarzen!!
goede koop Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:48

Een aantal vriendinnen van mij hebben ze. Die zijn er helemaal weg van..

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:51

ik heb deze laarzen ook sinds kort, ze bevallen me echt super! Ik heb hiervoor ook Petrie's gehad, maar deze zitten een stuk fijner!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:15

wat is het verschil tussen petrie en petrie anky dan? (ik heb de gewone laars)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:57

anky is eigenlijk het model dressage geloof ik, de anky is van kalfsleer met een harde buitenzijde en een zachte binnen zijde.

dus geen rundleer.

ik heb er ook goede verhalen over gehoord

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:06

En de prijs ligt op... Haha! ?

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:08

Ja, ik heb sinds kort de Petrie Anky GP, die zijn van kalfsleer. Geheel maatwerk.
Ze zijn niet goedkoop, maar je hebt er wel wat voor. Ik vindt het super fijne laarzen en ze zijn mooi om te zien. Ik heb voor thuis een paar "gewone" Petrie laarzen en rij met mijn nieuwe laarzen alleen op concours. Ik ben er super tevreden over *LOL* OK dan!

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:57

Ik heb de Petrie Anky rundsleer en deze waren E 299,-.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:37

Je hebt de petrie anky grandprix, en de petrie anky worldcup

De eerste is kalfsleder en de ander runderleder. Ik heb de laatste op maat laten maken en dat koste 350 euro.

Ik heb ze ruim n jaar, maar heb er nog maar 5 keer mee gereden.. K heb zwakke knieen en kan 3 dagen amper lopen als k er mee rijd. Alleen als k ff kort rijd kan k ze dus aan. Ik heb ze dus nog niet ingelopen.. Komt nog wel ooit... Schijnheilig

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 23:24

ja marloezzke, er zijn inderdaad twee modellen: de gewone anky die is van rundleer, heeft een ago zool, en er is de anky grand prix die is kalfsleer en heeft een goodyear zool,ik heb gekozen voor de gewone anky omdat ik eigenlijk ging voor de petrie elite maar dan wilde ik een rubber zooltje eronder en een hogere boog, wat blijkt dit zit al standaard op de anky en dan is ie ook nog 35 euro goedkoper, ik heb de laarzen voor 66 euro extra geheel op maat laten maken, en kan bijna niet wachten.........Ik vond trouwens wel dat in de winkel de schacht van de elite stugger aanvoelde dan de anky, hoop dat ie niet geheel instort na een jaar...

groetjes allemaal van een hele blije mij!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:55

nou daar zou ik maar niet van uitgaan hoor, ik neem aan dat het gewoon de kwaliteit van pertie is die ze normaal ook leveren.

weet je wel zeker dat je de anky's hebt trouwens kan me bijna niet voorstellen dat ze maar 299,- zijn maar het zou kunnen

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:09

weet je wel zeker dat je de anky's hebt trouwens kan me bijna niet voorstellen dat ze maar 299,- zijn maar het zou kunnen[/quote]

Heel zeker, ze zijn op maat gemaakt, de prijs viel mij ook heel erg mee, ik had verwacht dat ze echt super duur waren! De kalfsleren zijn natuurlijk wel duurder..

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:48

oke ik geloof je

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 02:00

ja inderdaad, ik vond de prijs ook al laag vergeleken bij de rest, maar volgens de ruitersportzaak zullen de prijzen komende tijd omhoog gaan als ze wat meer bekendheid krijgen.....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:06

Wat kost dan de kalfsleder variant van de Anky laars? Ben ook weer toe aan nieuwe laarzen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:41

Hij kan wel duurder worden, maar zoveel stelt die laars toch niet voor? Ik bedoel in vergelijking met de andere laarzen. Hij lijkt volgens mij sterk op de standaard alleen dan met hogere dressuurboog.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:45

De ANKY laars van Petrie kost inderdaad 299,=. Dat is een goede prijs voor de kwaliteit van de laars. Dat de prijzen hoger worden wanneer de laars meer bekend is, lijkt me sterk. Petrie is niet zo "prijs verhogend".

Ago zool, is dus een gelijmde zool onder de laars. Wanneer je toch veel gebruik maakt van je laarzen, zou ik altijd kiezen voor goodyear (vastnaaien) zolen. Je kunt er altijd voor kiezen om dan vanaf de fabriek een rubber zooltje te laten zetten.

De prijs voor het maatwerk is alleen die voor veranderingen in de schacht. Waarschijnlijk hoefde jouw voet niet aangepast te worden, anders zat je boven de 100,= voor het maatwerk. Je hebt nu dus voor relatief weinig geld een goede laars. Jammer alleen dat er ANKY in het contrefort geperst staat Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:57

GeJe schreef:
Ago zool, is dus een gelijmde zool onder de laars. Wanneer je toch veel gebruik maakt van je laarzen, zou ik altijd kiezen voor goodyear (vastnaaien) zolen. Je kunt er altijd voor kiezen om dan vanaf de fabriek een rubber zooltje te laten zetten.



Mijn Petries hebben ook een goodyearzool en rubber, dus dat zat er al vanzelf onder.

Ben ik even blij dat er geen ANKY op mijn laars staat Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:01

De standaard heeft een goodyear zool, en de Anky een gelijmde? Mij is verteld dat het enige verschil tussen de standaard en de Anky is dat de dressuurboog hoger is. Verder heeft de Anky een netter zooltje in de laars.
Op zich moet het niet uitmaken gelijmd of genaaid, beide mag niet loslaten voor de hoge prijs die je voor laarzen betaalt.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:43

www.rijlaarzen.nl kan je de beschrijvingen van de laarzen zien. Dat van dat zooltje klopt, die heb ik pas 'los' gekocht omdat mijn petries iets te wijd waren.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:31

Ik heb wel het anky model, maar zonder anky lettertjes erin gedrukt.. Haha! Dat was mijn voorwaarde Haha!

Nog n verschil is dat de ankymodellen erg harde laarzen zijn. De hardste.. het duurt dus nog iets langer voor ze ingelopen zijn Scheve mond

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:24

nee. hoor mij laarzen waren geheel maatwerk (dus ook de voet) voor 66 euro extra!! en verder lijken ze meer op de elite dan de standaard, zijn fijner van vorm dan de standaard (smaller bij enkels en spitsere neus), dat anky is inderdaad oliebol, maar valt gelukkig niet zo erg op. de schacht is ook soepeler dan van de standaard laars.alleen de anky grand prix zijn weer aan de buitenkant harder, en aan de binnekant zacht.

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 04:39

heb trouwens nog 1 paar petrie's te koop: maten 7,41,56

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 01:45

ik heb mijn laarzen binnen!!!!! *LOL* , op zich bevallen ze wel, maar.......wat doen ze pijn.... Verdrietig
Ik had me wel voorbereid op het nare gevoel in mijn knieholtes, maar nu blijken ze op de wreef ook nogal strak te zijn, heb er na twee keer mee rijden al flinke blaren op, ook krijg ik de larzen absoluut niet aan zonder plastick zakjes om mijn voeten (ook niet met pantykousje) is dit wel normaal????? de laarzen waren geheel maatwerk, ook de voet dan moet het toch wat comfortabeler aanvoelen> of is het een kwestie van even doorbijten > iemand ervaring hiermee?? Scheve mond

alvast bedankt, hoop dat ik nog een reactie krijg.......