pony nemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

pony nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 13:30

mijn vriendin en ik moegen van onze ouders geen pony, nu hebben we een schuurtje ontdekt waar we er een in kunnen zetten want niemand komt er , hoe kunnen we dat het beste doen en hhoe komen we aan een pony?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:45

Als het niet mag van jullie ouders, absoluut niet op eigen houtje een pony gaan kopen!

Hebben jullie je weleens afgevraagd waarom jullie geen pony mogen? Misschien vinden jullie ouders het wel veel te duur, een pony houden kost namelijk heel veel geld!
Beter is om met zijn tweeen een verzorgpony te zoeken en daar eerst ervaring mee op te doen, bovendien zien jullie ouders dan in dat een pony verzorgen bijvb niet ten koste gaat van jullie huiswerk of iets dergelijks.
Succes!

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 13:56

je die kunnen we niet vinden en we willen er zo graag een dat is onze wens, en mijn vriendin zegt dat dat wel mag in die schuur dan kunnen we er iedere dag sytiekum naar toe

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:03

Nou ja, en dan kan je ook stiekum hele balen hooi ernaar toe sjouwen en ook stiekum de hoefsmid laten komen en ook stiekum daarvoor een bijbaantje nemen want een pony is hartstikke duur, en dat geld gaan we toch niet stelen, hé dametjes?!

Het is een dwaas plan. Soms gaan dingen niet zoals je wilt, en soms moet je het dus maar even zonder pony stellen. Dat is dan jammer, maar dat heb je gewoon te slikken. Dat hoort bij het volwassen worden. En als je dan later groot bent en een eigen baan hebt en een eigen huis, misschien kan je dan je eigen paard betalen.
Maar om nu stiekum ergens een pony neer te zetten en maar te hopen dat het goed komt....
Hoe moet dat dan met die pony als jij en je vriendinnetje ziek worden? krijgt die pony dan wel wat te eten? Zielig hoor! Niet doen!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:11

En van wie is die schuur, en wat zou diegene er van vinden wanneer er opeens een pony in blijkt te staan? Je kan sowieso niet zomaar een pony in een schuur zetten. Dat dier zou doodongelukkig worden en die schuur zal hoogstwaarschijnlijk ook niet geschikt zijn om een pony te herbergen. Waar haal je het geld vandaan voor brok, hooi, stro en de hoefsmid en veearts? Waar haal je de spullen vandaan om het dier te verzorgen?
En hoe denk je het geheim te kunnen houden?

Als je er zo simpel over denkt ben je duidelijk (nog) niet geschikt om een eigen pony te hebben.

Wie weet vinden jullie een leuke verzorgpony, dat lijkt me een iets haalbaarder plan.

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:28

die schuur is van niemand en borstels hebben we al, een een dekbed kan als deken zeg min vriendin.en we gebruiken ons zakgeld ervoor en het geld voor de manege lessen dan doen we net of we daar naar toe gaan en dan kunnen we brokjes kopen en er is daar een kraan voor water en ik denk dat niemand het ziet want het is in het bos.en van touwen kan je een halster maken en op de manege liggen ook nog spullen die ze niet gebruiken. mijn vriendin had een leuke pony gezien mailde ze net dat was ook niet een hele groote dus dat kan dan toch eerder wel

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:32

Die schuur is vast wel van iemand en van je lesgeld van de manege en je zakgeld kun je echt geen pony onderhouden hoor. Stel dat hij ziek wordt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:36

volgens mij is dit geen serieus bedoeld topic...
Het klinkt gewoon te 'penny' voor woorden...

Oke, bekende bokker, kom maar achter je schuilnaampje weg! Pokemon is niet serieus......Vandaag geregistreerd en dan zo'n verhaal....
Wie bent ge werkelijk! Clown

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:36

zij zal denk ik niet gou ziek worden en als hij verkouden is neem ik een hoestdrankje mee van huis en voor de afwisseling kan hij ook groentensoep krijgen en oud brood.en bij de volkstuinen kan je wortelen en sla pakken , en aardappelen , en er staan daar ook veel hekken dan kunne we een wijtje af zetten bij het bos.en die pony die we willen nemen heeft al een halster aan dus kan hij ook lopend mee met ons diat is een verwwarloosde pony lijkt wel

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:37

Wahahaha, uit welke penny-aflevering komt dit verhaal? Misselijk

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:41

komt helemaal niet uit de penny en ik had op school over bokt gelezen in de schoolkrant.en wij willen gewoon een pony dus kan het ook wel denken wij.
ik vroeg alleen hoe we het het best kunnen doen en hoe we aan een pony komen dat weet mijn vriendin nu al want die is ook van niemand denk ik want die is helamaal verwaarlossd en heeft geen eten alleen een halster aan

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:43

Ik heb ook nog wel een paardje om uit te lenen en als jullie toch al een hok hebben met water en hekjes en genoeg zakgeld voor voer....Dan mogen jullie haar wel lenen, kan je mooi samen uit rijden...
Kost helemaal niets, maar je moet haar wel zelf komen halen...

Is dat niet wat?

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:46

dat is veel te ver lopen denk ik, of kan je er ook op rijden? maar ik denk niet dat dat past want deze zou er net recht in passen en dan maken ze misschien ruzie.dat doen shiba en s=astrix op de manege oook.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:47

Hoestdrankjes voor mensen zijn niet voor paarden. En ook al is die pony verwaardeloosd dan mag je hem nog niet pakken. Dan maak je een overtreding en kan je opgepakt worden voor diefstal.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:49

Lief Pennymeisje,

Dit is echt geen goed idee, en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt. Die pony is van iemand, ongeacht of jij ziet dat er niemand komt. Misschien komt die persoon wel als jullie op school zitten? Dat weet je niet. En mocht het nou heel erg zielig zijn, en het dier ziek zijn dan bel je gewoon de Dierenbescherming. Wat jullie van plan zijn is gewoon diefstal en onbevoegd gebruik maken van andermans eigendom (de schuur dus). Op de manege zullen ze ook niet graag zien dat er brokken en spullen verdwijnen....
Een pony leeft niet op groentensoep, daar worden ze juist heeeeeel erg ziek van en sla stelen uit volkstuinen is verboden Schijnheilig

Wat jullie willen doen is erg onverantwoordelijk!! Praat er eens met je ouders over en vraag hun eens om raad, en anders bel je de Dierenbescherming maar.

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:49

ik had dat gehoord dat ze dan hoestdranken kregen en groentesoep over hun brokken, maar we pakken hem niet zomaar , en er is daar nooit iemand, we gaan ook allemaal spullen kopen op bokt en in de winkel

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:51

onze ouder moegen het niet weten, missxhien kunnen we dan wel naar de paardenmarkt gaan en er een kopen daar zijn ook altijd zielige en dan is ie van onszelf. maar zijn die dan duur?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:52

hahaha, wat is dit club penny, penny of de pony club, Pokemon jij moet verhalen gaan schrijven, dit is echt grappig Haha!
Ik bedoel, dit kan je niet serieus menen....
Anders heb ik nog wel een dressuur paard op stal staan, dan kan die mooi als gezelschap dienen voor de pony van Dees, ik kom hem zelfs zelf brengne..... Schijnheilig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:53

ahum, ik snap niet dat jullie hier nog serieus op reageren. Waar willen ze in godsnaam een pony vandaan halen zonder geld, van je zakgeld red je het niet hoor haha.

Ik vind dit erg sneu voor je maar een pony zit er voor jullie niet in zonder hulp van je ouders, van je zakgeld kun je geen pony onderhouden wat een grap zeg, was het maar zo.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:56

Hoe wil je het beestje onderhouden van je zakgeld? Paarden eten echt niet voor 2,50 in de week hoor en je mag ook niet zomaar een weitje ergens maken. En als je een paard op de paardenmarkt wil kopen zul je toch echt een volwassene mee moeten nemen, ander krijg je er echt niets hoor. Die lui gaan echt niet aan jomge meisjes een pony verkopen!

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:56

we hebbem geen plaats voor dat dresuurpaard er past er maar net 1 in de schuur
EN DIT IS ECHT GEEN GRAP DIT IS HEEL SERIUES DAT JULLIE HET NOU ZO MAKKELIJK HEBBEN IS FIJN VOOR JULLIE IK VRAAG ALLEEN MAAR WAT!!!!!!!!!!!!!!!
we gaan naar de paarden markt daar zijn ze heel goedkoop en we hebben nu met het spaargeld van milou mee 175 euro daar heb je heust wel een pony voor enzo

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:56

goh, zo dacht ik vroeger ook altijd, gelukkig heb ik het niet gedaan, lekker gewacht tot ik een betrouwbaar inkomen heb en dan lekker een paardje kopen...

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:57

ze willen die pony toch weg doen dan zegggen we dat onze vader ergens anders is als ze het geld krijgen is het toch goed denk ik tenminste

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:00

Dat doen ze echt niet hoor, want ze weten dat ze dan strafbaar zijn. wordt wakker uit je droom en denk eens goed na.

pokemon

Berichten: 88
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 15:03

ik denk ook na ik weet namelijk al wat we kunne nemen

EEN SHATELANDER DIE ETEN BIJNA NIKS EN ZE HEBBEN BIJNA GEEN PLAATS NODIG EN JE KAN ER OP RIJDEN, OF EEN SHETTE VEULEN?

kan het dan beter een groote of een veulen?