Al helemaal top of voor de oefening: Wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Al helemaal top of voor de oefening: Wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 14:12

Wat zouden jullie doen?
Je paard is nog niet helemaal klaar voor een B-proef. De stap en draf en verdere oefeningetjes gaan prima, maar de galop is ... nouja.. laten we maar zo even zeggen: Bagger.
Zouden jullie gewoon proberen, de galop laten voor wat het is en op deze manier kijken wat je evt. kunt scoren op de andere onderdelen?
Of zouden jullie dooroefenen tot de galop beter gaat en dan pas op wedstrijd gaan?
Zouden jullie in dat geval de galopoefening gewoon in draf doorrijden of de galop toch proberen?

Of zouden jullie niet eens heen gaan? Van een aantal (hogere) wedstrijdruiters weet ik dat ze voor de prijzen gaan. Zie ik geen kwaad in hoor, ieder zijn eigen. Maar voor mij is dat toch niet weggelegd.

Op 9 februari wordt er een wedstrijd georganiseerd. Mijn vader zegt: Doen!!! dan weet je toch hoe de jury er tegen aan kijkt, wat geeft het nou dat je vierkant door de bocht gaat, al bokkend tijdens de galop?
Nou ja, eigelijk is dat ook zo, het geeft niets.... Maar eigelijk wil ik ook nite helemaal een flater slaan Bloos

Twijfel dus. Eigelijk lijkt het me wel geinig en weer een extra gelegenheid om in de binnenbak te rijden. Maar aan de nadere kant....
Die meiden waar ik tegen rij hebben allemaal paarden die keurig lopen. Zijn gewend in een bak, kunnen galoperen *LOL*
Wat zouden jullie zeggen??


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:26

Ik zou zelf wachten, maar aan de andere kant, als je iig in de goede galop aanspringt en weer op tijd de overgang naar draf maakt en voor de rest alle oefeningen goed beheerst....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:32

Doen! Gewoon proberen, je moet schijt hebben aan mensen die eventueel op je neerkijken (wat overigens best mee zal vallen). Jij probeert tenminste wat. Ik vind het juist erg moedig. Bovendien doen jij en je paardje weer wat ervaring op. Ik zou het gewoon proberen. Ga voor de laatste plaats, en alles wat je hoger eindigt, is meegenomen!
Succes *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:32

Je doet altijd een heleboel ervaring op.
Dus ik zou gaan met die bannaan. Haha!
En in de B rijd niet iedereen super netjes hoor.
Er zitten in een B proef ook nog niet zoveel galop onderdelen
Dus haal je de punten die je laat vallen in de galop wel mooi op in de draf enz.

En je gaat toch ook voor je plezier


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:46

Ik ga er in het B vanuit dat het ook is om wedstrijdervaring op te doen, voor jezelf of voor je paard. Ik houd er niet van om voor gek te rijden, dus het meeste uit de proef moet dan wel lukken thuis, maar het hoeft nog niet allemaal perfect te zijn. Na het B ga ik pas starten als mijn paard er klaar voor is, anders blijf ik thuis.

Ik zou in jouw geval lekker gaan, altijd nuttig om commentaar van iemand te hebben en het is toch ook gewoon leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:41

Gewoon meedoen, al is het maar om de ervaring op te doen.
Ik zou gewoon de galop wel proberen maar rustig blijven en iig zorgen dat je op tijd terug bent uit de draf om de rest van je proef wel netjes te rijden. Ik zou zeker meedoen!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:46

Ik zou ook gewoon meedoen. Je paard moet nog zo veel leren, zo'n allereerste wedstrijd verbalt hij toch...nou, als je dan helemaal top geoefend hebt thuis is dat alleen maar frustrerend.
Nu weet je dat jullie er nog niet helemaal zijn, dus alles wat er positief uitkomt valt alleen maar mee. Je rijd nu zeker niet voor de winstpunten fo de prijzen, zo kan je er zeker van zijn dat je je paard een eerlijke start geeft, want het hoeft nu nog neit te gebeuren....

Hoop dat je enigszins begrijpt wat ik bedoel....Gewoon starten, voor de lering en de vermaak!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:56

gaan! wat kan je gebeuren? je bent 12.50 armer en je bent laatste?
nou en? je hebt een boel lol gehad bent een ervaring rijker en wie weet heb je commentaar van de jury waar je ook wat aan hebt en verder kan het altijd meevallen toch?

Nouja en als het meezit wordt je nog geen eens laatste!
gewoon doen hoor met experiment ook 3 weken onder het zadel de rechtergalop wou niet (sprong verkeerd aan) en de linker kreeg ik 'm niet rond maar zijn draf en galop waren goed genoeg voor een winstpuntje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:59

d
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

-

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 19:03

meedoen! je en je paard doen ervaring op je kan in de B geen verliespunten rijden (het gaat om officieel neem ik aan) en misschien dat de jury nog wat tips kan geven. probeer niet anders te gaan rijden omdat het wedstrijd is, want je moet het zien als oefening. ik zou meedoen! met zo'n pony/paard hoeven mensen niet op je neer te kijken, want jij probeert het tenminste! veel suc6 met je beslissing en eventuele wedstrijd!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:40

ff offtopic? Gaat dit om een onderlinge wedstrijd? Is dat zo goedkoop dan?

En als het idd om een onderlinge gaat, zpu ik het gewoon doen. Ik wilde zelf ok dolgraag starten dit jaar, maar wegens gezondheidsproblemen van fred ging het nietr door. Ook zijn galop is nog niet echt geweldig. Gaat vaak veel te hard en tegelijktertijd te sloom!! Haha! Naja ik bedoel daarmee dat zijn galop gewoon af en toe echt bagger is ja...

Duzzz gewoon proberen!! Wat heb je te verliezen? Is toch gewoon een leuek ervaring en weet je gelijk waqt de jury voor de rest vamn je vindt! Misschien ben je wel een hopeloos geval? Grapje... Haha!

Onderschriftloos :Y)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:07

Doen!
De eerste keer op uitwedstrijd heb ik van 3 bakken (buiten tussen bordjes) de binnenkant gezien.
Stond op mijn protocol
Leuke combinatie, nu nog binnen de bordjes blijven Bloos Clown
Wat geeft dat. Sjors was nog nooit buiten geweest dus ja dan kan dat gebeuren, maakt mij wat uit dat ze mij stom aan keken, een keer moet toch de eerste keer zijn.
Doen dus!

:evaw:

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:22

Ik zou gewoon gaan *LOL* ik ga het ook proberen over 1,5 week Haha! Bij mij gaat het ook niet zo geweldig. Er izjn wel dagen dat het super gaat, maar ook dagen dat hij totaal niet te sturen/remmen is...Ach, in het ergste geval haal je 110 punten ofzo *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:10

Go for it, Jantina en Isolda!

Altijd doen, Jantina, wat is er nu leuker dan alvast een wedstrijd rijden om te kijken waar je staat?
Goed voor de ervaring en zie het idd gewoon als een keertje extra binnenrijden, dat had ik pas ook met de vorst Haha!.
Je rijdt dan waarschijnlijk nog redelijk relaxed ook, iets wat je weer van pas kan komen tussen die andere zeer waarschijnlijk gestresste mensen.

Maar zoals Janna al zei, probeer iig wel in galop aan te springen ook al gaat het nog niet geweldig. Je kunt beter aan een jury laten zien dat je er wel mee bezig bent, dan onderdelen helemaal niet uitvoeren.

Suc6! Moet je trouwens nog een heel wedstrijdtenue aanschaffen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 22:48

Das dus duidelijk. Meedoen!
Helaas merkte ik vanmiddag dat ik die zaterdag moet werken. Helaas, maar ik geloof dat er eind februari weer eentje is.
Wat ik rijd is overigens onderling, maar wel met officiele jury. Die komen toch een hele dag, voor de officiele wedstrijden 's ochtends. Ik ga eerst een jaartje ofzo proberen en ga dan misschien officieel. Hangt ook een beetje wat het kost en of ik wil laten chippen. (ben ik niet zo voor. omdat ik toch nooit bloedfanatiek zal worden denk ik)

Wedstrijdtenue is al aanwezig, zij het niet perfect. Mijn witte rijbroek komt tot halverwege mijn kuit Haha! maar zit verder nog goed. Rijjasje is nog van mijn pa geweest, maar past ook. Witte bloes, plastron en ik zie er zo uit:
(niet helemaal hoor, ik ben daar iets van 14/ 15 Verward )
Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:16

Gewoon lekker doen hoor Jantina!!! Wat dacht je van die tuiger van mij??? Die galoppeert de rest er ook echt niet uit hoor, die galop van mij slaat ook nergens op.... (NOG niet iig, ik werk eraan..) Maar ik ben toch de B doorgekomen. Haha! Gewoon lekker proberen en zien waar het schip strand zou ik zeggen. En niet draven, daar verlies je superveel punten en dat is zonde. Gewoon proberen eruit te halen wat erin zit. Pling Succes.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 00:43

Ik ben Iwaldo en mezelf al jaren aan het trainen voor een eventuele wedstrijd Haha! Maar vond mezelf nooit goed genoeg. Waldo liep toch nog niet super nageeflijk, is niet zo soepel, ik heb af en toe niet genoeg balans, etc.

Nou was ik laatst voor het eerst sinds jaren op een wedstrijd om te groomen, dat meisje reed M. En er reed daar iemand (in de M!) waarvan ik dacht 'Als die M kan rijden, ga ik morgen starten'
Echt waar hoor. Was weer eens veel te perfectionistisch (goh Knipoog )
Same thing met springwedstrijden. Dacht 'Iwaldo is nog veel te sterkt, te oncontroleerbaar, ik zit nog niet zo stevig' en in de L klasse waar ik vorige week was kijken werd er me toch een potje van gemaakt! Ik dacht 'als zij zo rijden en zich op wedstrijd durven vertonen zal niemand naar mij kijken van wat doe je hier!'

Dus heb ik ook een startkaart aangevraagd Haha!
Enige probleem is nu nog het vervoer Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 10:13

Joehoe, de B is niet voor niets de B van Beginners!! Haha!
Ik zou gewoon starten hoor, als je dat nou gewoon leuk vind?! Je vliegt toch niet het hele terrein over? Dan maar niet zo'n fraaie galop, hoor. Als ie maar aanspringt en weer terugkomt. Het gaat erom dat je er lol in hebt, toch? Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:33

Sja, inderdaad, al is de galop bagger, de wedstrijd op zich is ook een oefening. Kijk, die galop daar werk je aan, dat blijft geen bagger he. Als je nu gewoon mee rijdt, heb je al wat ervaring opgedaan tegen de tijd dat de galop WEL goed is.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:55

Vooral als het een onderlinge wedstrijd is. Lekker toch, gewoon ervaring opdoen en als het niet lukt, so what?
Heel veel plezier en succes!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:44

Ik ga ook wedstrijden rijden dit jaar terwijl odin ook nog niet super galopeert. Ze springt vaak verkeerd aan enzo maar toch ga ik het doen. Weer een ervaring rijker toch?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:20

Gaan met die banaan!
En in de B moet je in de galop gewoon alleen maar een volte rijden, grote volte bij E of bij B, dus ach, dat lukt vast wel.
Dat het nog niet zo soepeltjes gaat, dat had ik toen ook met Pie, die wilde wel goed aanspringen, maar om dan niet te gaan racen... HELP!
Mijn volte in galop werd dan ook een heel groot EI! *LOL*
Maar dat gaf niks want verder heb ik geprobeerd precies op de letter te rijden, bijv. voordat je van hand verandert goed een hoek doorrijden zodat het heel netjes lijkt en je precies op die letters uitkomt...
Ook bij de overgangen: van draf naar stap en dan in stap wel tempo erin houden want dat paard van destijds wilde nog wel eens flink uit elkaar vallen dan, en was gewoon van plan om 'vakantie te houden zodra we in stap gingen'.
Zo van: werk is klaar.
Niet dus... *LOL*
Bij het binnenkomen en groeten tover je een verlegen lachje op je gezicht. Zo'n lachje die zegt: "Dag mevrouw jurylid ik ben een klein meisje, bloednerveus en ik doe dit voor het eerst ondanks dat mijn paard nog niet zo goed is..."
Zeker weten dat je dat de jury dan commentaar op je briefje schrijft waar je ook inderdaad wat aan hebt, waar je wat van kan leren.
Heel veel succes en ik zal duimen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 20:10

*LOL* Dorine, zou het echt lukken met dat glimlachje denk je?
Moet ik dat maar proberen Haha!
Nou jullie hebben me opgepept hoor. Ik doe maar gewoon mee, alleen dan niet op 9 februari, want dan moet ik werken Boos!
Heb ik iig nog weer drie weken extra om te oefenen voor de galop. Tenminste ik hoop dat ik voor die tijd een paar keer heb kunnen oefenen in de bak.
Want galoperen, ja dat kan Isolda heel goed!! Alleen niet in zo'n klein bakje van 20 bij 60. (of hoe groot is zo'n ding Verward )

Zou het dan toch claustrofobie zijn? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:40

Ow jw begint meteen in de Z
ja dan zou ik de galop toch wel een beetje netjes willen hebben Knipoog
In de B tot M2 zijn de bakken 20 x 40
In de Z 20 x 60

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:55

Jantina, wat die galop betreft...
Dat ze het niet zo goed doet in zo'n klein bakje is toch een vorm van luiheid haha. Dan moet ze namelijk in de hoeken en op de volte meer die achterhand eronder en stelling etc., en oh ja, daarvoor moet je toch die spieren aan het werk zetten, reuze irritant schijnt dat te zijn.
Rechtdoor, rechttoe rechtaan galopperen, das veel simpeler, en kun je als paard zijnde grote sprongen nemen, hoef je nergens op te letten en is het gewoon: lomp en hard.
Maar jah, dat mogen onze lievelingetjes van ons weer eens niet.
Wij willen dat ze een keurige ballet-uitvoering produceren... *LOL*
Maar wie weet, we houden de moed er in.
Jantina, go for it! Party!! Party!! Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96 en 118 bezoekers