Ouder paard => wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat doen jullie van wedstrijden met je oudere paard?

Dresuur
8 (42%)
Springen
1 (5%)
SWG
Geen stemmen
2 of 3 van de bovenstaande
10 (52%)

Totaal aantal stemmen: 19


Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Ouder paard => wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:50

Ok mijn vraag is: Wat doen jullie met een ouder paard (ouder dan 10 jaar) van wedstrijden?
Welk niveau en welke leeftijd heeft je paard?

Ps: ik wil hiermee niet zeggen dat paarden ouder dan 10 als oud en versleten zijn Knipoog


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:56

Tuurlijk kan je met een ouder paard nog wedstrijden rijden.
Bonfire liep ook nog tot zijn 18e grand prix.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:58

Ik rijd (nog) geen officieële wedstrijden met mijn pony's...aanstaande zondag mijn eerste onderlinge wedstrijd op mijn oudste pony. Een dressuur wedstrijd op B niveau uiteraard...De pony is 17 jaar.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:59

ik wou al zeggen voordat ik die ps zag, jij vind paarden wel vlug oud Haha!
Ik rij met mijn 18-jarige dressuur, L1 en als ik het bekijk ben ik van plan daar in de middemoot te blijven hangen Haha! , misschien dat ik er nog L2 mee geraak maar dan zal het ook wel gedaan zijn. Verder is ze wel nog in topconditie. Springen kan ze ook nog wel heel goed, maar ikzelf ben geen springruiter en ik weet niet als ze bijna elke week een springparcours zal volhouden, omdat ze een stofallergie heeft en ik denk dat dat in haar nadeel speelt bij zulke inspanningen Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:25

_inge_ schreef:
Tuurlijk kan je met een ouder paard nog wedstrijden rijden.
Bonfire liep ook nog tot zijn 18e grand prix.


Dresuur is ook zwaar, maar een springparcour kun je niet vergelijken toch? Ok er is een paard in de springles van 20 en die mevrouw gaat er ook nog mee op cross (SWG)
Maar ik denk dat zij een uitzondering is..

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:27

Janneke staat nu nog op zwangerschapsverlof, maar vanaf volgende week gaat ze weer aan het werk. Ze is nu 13 en voor het laatst in de sport uigebracht toen ze 5 was, maar ik wil straks weer met haar starten zowel springen als dressuur. Ik vind haar nu ook niet echt vallen onder de catagorie "ouder paard", dan denk ik eerder aan 15-20 jaar.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:54

Mijn dochter gaat binnenkort haar ponyproefje rijden met haar pony van 20,telt dat ook?
Zelf wil ik een poging wagen om volgend jaar te starten met Mo,ze is 10, als ze niet drachtig is.

And then she realized nothing would change...

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 23:01

Tiffy schreef:
Ik vind haar nu ook niet echt vallen onder de catagorie "ouder paard", dan denk ik eerder aan 15-20 jaar.


Daarom ook mijn PS achter mijn bericht Knipoog
Heb zelf ook nog een 14-jarig paard gehad, en die kon lopen zoals een 3-jarige

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:49

Mijn pony van 11 doet aan alles mee.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:42

Het paard van mijn vriendin in 19 en rijdt L2.
Nog 2 winstpunten en dan gaat ze naar de M1,
En hij is nog even fit als 10 jaar geleden.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:09

Ik heb een pony van 14 en daar rijdt ik nu B dressuur mee, heb nu 1 wedstrijd gereden! En ben nog van plan verder te rijden!
Spring ook 1 x in de week in de les en misschien dat er onderlinge wedstrijden komen dan ga ik daar ook zeker aan mee doen!

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 21:40

suziej schreef:
Het paard van mijn vriendin in 19 en rijdt L2.
Nog 2 winstpunten en dan gaat ze naar de M1,
En hij is nog even fit als 10 jaar geleden.


Zo OK dan!
Mja de ene blijft super, terwijl de andere op zijn 16de het moeilijk krijgt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:49

Mijn paard is 12 jaar en daar spring en dressuur ik nog vrolijk mee rond. Het is arabier en ze gedraagt zich af en toe nog als een jolige driejarige.. Ik rijd weinig wedstrijden met haar en dan alleen dressuur. Ik start dan L1 met haar (verder zullen we ook wel niet komen, het is een op en top recreatiepaard, maar voor de afwisseling, mwoh Haha! ). Springen doe ik af en toe, en ze springt nog wel een parcoursje van 1 meter hoogte (geen idee in welke categorie dat valt Tong uitsteken ). Dus fit is ze zeker nog.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:51

Ik mis nog een discipline. Endurance! Reed vorig jaar nog endurance wedstrijden met mijn toen 21 jarige paard.
Op zijn 19e liep hij nog in de klasse 3, dwz in zijn geval een wedstrijd van 80 km en 1 van 100 km. Goedgekeurd, dat seizoen liep hij overigens totaal 250 goedgekeurde wedstrijdkilometers. (dus ook nog een 70, dat valt onder klasse 2)
Dit jaar rij ik geen wedstrijden meer met hem.
Heb hem tot zijn 18e nog dressuur gereden. (we waren L, endurance had prioriteit)
Springen doe ik nu nog met hem, maar niet in wedstrijdverband.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:51

Mijn 'oudere' paard loopt Z2 en maakt nog steeds progressie.
Kijk eens naar Tolstoi van Tyrza, die is ook 18 en dit jaar voor het eerst GP gestart.

Je kunt wel zeggen dat een paard van 13 nog niet oud is maar voor verkoop vallen alle paarden van 10 jr. en ouder idd in de categorie oud.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:26

Mijn paard is net 10 geworden en ik ga aanstaande weekend voor het eerst starten, in de B-dressuur. Voor zowel mijn paard als voor mij de eerste (officiele) wedstrijd.


noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:33

De pony van mijn broer is nu 18 jaar oud en L1-dressuur.
Hij springt regelmatig met haar, maar niet op officiele wedstrijden.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:05

mijn paardje is net 16 geworden en ik rijd endurance wedstrijden met haar. de leeftijd doet er bij haar niet zo veel toe. ze heeft energie genoeg!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:09

Wegens gebrek aan vervoer rij ik geen wedstrijden, anders zou ik in de B dressuur beginnen. Hester is nu 15 jaar, en tot de M gereden bij de vorige eigenaar (helaas geen wedstrijden voor zover ik weet).

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:23

Met mijn vorige merrie reed ik toen ze 18 was dressuur klasse M1 en nu met Harry Potter die nu 15 is zit ik ook in het M1 en ik hoop met hem nog een stukje verder te komen...

...Dreaming with my eye's wide open...

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:35

16 jarige die alles top vindt. Niet kapot te krijgen die knol. In 16 jaar nog nooit kreupel geweest. Twee keer een veearts bij gehad in al die jaren (buiten enten om) Een keer maandagziekte (recentelijk) en een keer accuut bevangen na het krijgen van een dode tweeling. En dat met 6x L 'invasion in de afstamming.....
Volgens mij loopt ze ook op haar sloffen een endurance wedstrijd (als ik dat zou willen) Zo'n klasse 1 is bij mij de lengte van een flinke buitenrit. Hoogste klassering M dressuur, M springen en L SGW. Ze leert nu een meisje van 14 paardrijden Knipoog En start dus weer lekker in de B. *LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:45

Estor was 15 toen we hem helaas hebben moeten wegbrengen ivm chronische bronchitis, maar tussen de slechte periodes door heb ik van zijn 13e af in officiële wedstrijen tot de L2 geschopt. Onderling sprongen we 80 cm parcoursjes. Ik bestempelde Estor echter niet als oud.

Belfer bij ons op stal is 18 of 19 geloof ik en die wordt door zijn baasje uitgebracht in de dressuur, ze is nu L1 + 3 met hem, geloof ik en ze wil nog wel verder komen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:49

Een meisje uit de buurt rijdt dressuur met een merrie van ongeveer 26 jaar.
Niveau weet ik niet, maar kan ik best eens navragen als je dat wilt.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:43

ik rijd met mijn paard van 14 jaar L2, en dat gaat reuze goed, en met mijn paard van 12 ga ik M1 starten, en die zijn nog zo fris als een hoentje hoor!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, boemel, Domi_94, hagelslag, Hjartje, MarjanB, Slofje, Trendiction en 92 bezoekers