buigproef; in hoeverre betrouwbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

buigproef; in hoeverre betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 16:48

Zoals sommigen wel weten ben ik op zoek naar een nieuw paard. Nu heb ik een heel leuk paard gezien, precies de goede karaktereigenschappen, precies de goede kleur Tong uitsteken. Eigenlijk dus precies wat ik zocht. Nu heb ik hem vandaag laten keuren, en nou is hij niet helemaal goedgekeurd omdat hij bij de buig/strekproef aan een voorbeen niet helemaal goed liep. Zal ik dit paard kopen? Hij zal niet echt zwaar werk hoeven te verrichten, ik spring zo goed als nooit, en ik rijd ook geen wedstrijden. Wel hou ik van lange ritten maken.

[o]


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:01

ik zou het niet doen, nu kan hij waarschijnlijk het werk nog wel aan, mar zometeen waarschijnlijk niet meer. Ik heb ook een afgekeurde pony niet gekocht, en ik ben der wel blij mee. Ook al leek he eerst mijn droompaardje..

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 17:08

Heb net met mijn instructrice gebeld, en zij zei dat hij zich misschien wel verstapt had, en daardoor 1 dagje niet helemaal lekker liep. Ik laat hem denk ik gewoon nog een keer bekijken.

Zijn er nog meer mensen met tips?

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:10

idd gewoon een keer herkeuren.
Verder ben ik iemand die rontgologisch ook belangrijk vind om te doen, ook al zegt dat ook niet alles Lachen
het is en blijft levend goed.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:11

stel je voor dat jij je been een halve minuut omhoog moet houden en dan in een sprint weg moet rennen... Ik zou daar ook op afgekeurd worden Haha!

Als het helemaal jou droompaard is en je kunt het over de prijs eens worden, zou ik m niet laten schieten!

She's my lady Lovers

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:14

verootjoo schreef:
Zoals sommigen wel weten ben ik op zoek naar een nieuw paard. Nu heb ik een heel leuk paard gezien, precies de goede karaktereigenschappen, precies de goede kleur Tong uitsteken. Eigenlijk dus precies wat ik zocht. Nu heb ik hem vandaag laten keuren, en nou is hij niet helemaal goedgekeurd omdat hij bij de buig/strekproef aan een voorbeen niet helemaal goed liep. Zal ik dit paard kopen? Hij zal niet echt zwaar werk hoeven te verrichten, ik spring zo goed als nooit, en ik rijd ook geen wedstrijden. Wel hou ik van lange ritten maken.

buigproef = momentopname.....en overduidelijk
mijn paard was de eerste keer ook afgekeurd op zijn buigproef
ik had hem op proef en liet hem eerst keuren voordat ik hem zou kopen
hij had veels te lange hoeven...was geen eiwitten gewend en had er net een reis van 850 km op zitten..ook had hij altijd weinig gedaan en had bij mij de nodige portie spierpijn van een kwartiertje werk.
ik heb hem laten bekappen en beslaan,voer en training aangepast en gewoon goed verzorgt en 3 weken volgehouden.....gevolg: goedgekeurd met vlag en wimpel! hij kwam zelfs door 3 buigproeven achter elkaar! en dat terwijl hij bij de eerste keuring op 3 benen bleef lopen....
de dierenarts zei al dat het momentopnames zijn en daar heeft zij helemaal gelijk in...als je het zeker wilt weten moet je hem /haar op de foto zetten(en dan nog heb je geen 100 % zekerheid)
veel succes!

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:17

en als je alleen recreatief wil rijden hoeft er toch helemaal niks aan de hand te zijn. volgens mij worden er veel te veel paarden afgemaakt door afkeuring, die misschien hun hele leven nergens last van zouden krijgen

momenteel paardloos

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:20

marlo schreef:
en als je alleen recreatief wil rijden hoeft er toch helemaal niks aan de hand te zijn. volgens mij worden er veel te veel paarden afgemaakt door afkeuring, die misschien hun hele leven nergens last van zouden krijgen


Maar je moet 'recreatief' rijden ook niet onderschatten.
Dat kan ook nog behoorlijk zwaar zijn...

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:43

ja dat is zo, maar meestal toch minder zwaar. en het is dus nooit zeker of zo'n paard uberhaupt ooit last krijgt hiervan.

momenteel paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:43

mijn paard met spat & hko komt met gemak door een klinische keuring heen

zegt genoeg over de betrouwbaarheid denk ik Clown

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:01

Over laten keuren zou ik in ieder laten doen.
Als hij dan weer afgekeurt is, zou ik iets van de prijs af proberen te krijgen, en hem op de foto zetten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xHaithi en 114 bezoekers