Veulen vervoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Veulen vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 13:38

Binnenkort wil ik terug met mijn merrie gaan lessen. Maar dan moet ik met de trailer. Ik ben toch snel een 3 uur weg en dat vind ik voor mijn veulen nog wat lang daarom had ik ze graag meegenomen. Maar hoe moet ik dat doen. Ik heb een dubbele trailer met een bache vanachter dus geen vast, dik luik Knipoog
Hoe moet ik haar vast maken of gewoon los en aan welke kant van het schot, bij de merrie of niet,...?
wie kan mij helpen?

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:44

Veulen niet meenemen.... krijg je ontzettend prutsmuts mee. Heb het een keer gedaan en raad het iedereen af. Hij was toen een gevaar voor zichzelf, normaal nergens last van. Laat hem maar in een vertrouwde omgeving thuis blijven en probeer zo snel mogelijk te lessen. Ik ben eerst van een uur naar half uur gegaan.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:20

hoe oud is je veulen?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 18:17

ze wordt 13 juni 2 maanden.
Maar het probleem is dat ik dadelijk al 3 uren weg ben van huis (minimum hé).
Ik ga nu proberen om ze rustig wat te scheiden (ja een half uurtje of zo hé) en dat op te voeren en dan pas te gaan lessen.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:20

Mijn veulen is nu 5,5 halve week oud. Ik ben vandaag voor het eerste weer met de merrie op wedstrijd gegaan en ik heb het veulen meegenomen Haha!
Gister heb ik geoefend met in en uitladen. Dit ook ff weer voor m'n merrie. M'n merrie liep er (met wat lekkers Tong uitsteken ) zo in. Toen heb ik een leadrope aan het halster van m'n veulen vast gemaakt en ben ik naast de merrie in de trailer(1,5 paards) gaan zitten. Het veulen begreep al wat de druk op het halster betekende en liep zo naar binnen OK dan! Zelfs het uiltladen ging perfect Haha!
Vanochtend liep het veulen er ook weer perfect in. Ik had de merrie vastgezet en het veulen los in de trailer met een halstertje om. De merrie stond strak genoeg zodat het veulen zich niet op kon hangen. Het veulen stond alleen liever 'verkeerdesom' in de trailer, kon hij nog makkelijk drinken ook Knipoog Ik hoop alleen wel dat hij als hij later groot is, begrijpt dat hij 'normaal' moet staan Tong uitsteken
Bij mijn merrie en veulen ging het dus hartstikke goed op de trailer. Ik ken jou paardjes niet, dus je moet natuurlijk zelf bepalen wat jou het beste lijkt Tong uitsteken
Vergeet trouwens niet als je je veulen los in de trailer het zeiltje naar beneden te doen Lachen

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 09:40

ja maar ik vraag mij af wat ik met het tussenschot moet doen. erin laten of er uithalen maar als ik het eruit haal vind ik de trailer zo groot en onhandig voor mijn merrie Verward Heeft ze bijna geen steun omdat hij dan zo breed is Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Legend
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:46

Ik zou gewoon nog even wachten tot je veulen wat ouder is.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:50

ik zou oefenen
neem een middagje vrij, en p^robeer wat uit
zet ze es samen in 1schot, kijk hoe dat gaat, zet ze es apart met het schot tussen zich , haal het schot es weg
probeer wat uit
maak mss es een ritje van eep aar minuten, en kijk hoe het veulen zich gedraagt
wij kunnen je paard niet zien, kennen haar karakter niet, dus kunnen we moeilijk advies geven he...

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:17

Niet meenemen zou ik zelf zeggen..Krijg je waarschijnlijk alleen maar moeilijkheden mee als ze gaan brullen kan het veulen zichzelf in de trailer ophangen of dat het veulen in paniek raakt. Bij ons worden de veulens als ze 24 uur oud zijn 10 min van der moeder afgehaald.. elke dag steeds iets langer.. zo went het veulen eraan dat hij van zijn moeder af is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 70 bezoekers