Kaminka is gearriveerd!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 09:55

O, wat ben ik blij!

Ik vond dat ze er best goed uitzag, niet verwaarloosd of zo en errug mager voor Kaminkabegrippen *LOL* . Dat is namelijk een paard wat van de lucht dik wordt en een enorme buik kan kweken van twee handjes hooi per dag. Je houdt het niet voor mogelijk!

Maar goed, ze is nu dus slank, alleen zitten er helemaal geen spieren meer op dus ze ziet er nogal vreemd uit. Echt een paard wat uit losse onderdelen bestaat!

Ze heeft een flinke singelwond en wat wondjes aan haar hoofd, een dikke kogel rechtsachter waar ze niet kreupel van loopt, maar verder vond ik het errug meevallen. Toen ik haar twee jaar geleden in februari '99 (dus niet in '98, zoals ik in mijn eerdere berichtjes schreef *LOL*, ben gewoon de kluts kwijt geloof ik!), kocht zag ze er verschrikkelijk uit, dus dit viel mee.

Kaminka is erg stilletjes, de vonk is uit haar ogen, maar ze is niet extreem bang of zo. Ik had wel het idee dat ze me herkende, of in ieder geval was er wat bekends aan mij voor haar. Maar het komt wel goed, denk ik.

Groetjes Mieke



Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 10:17

Mieke, fijn voor je dat je haar weer teruggevonden hebt.

Met liefde, respect en geduld; kwaliteiten die jij (als ik je berichtjes lees) allemaal bezit, komt Kaminka er vast binnen de kortste keren weer bovenop...!!

Nu maar hopen dat Toon een beetje enthousiast is van het idee er een paardenzusje bij te hebben Knipoog .

Ben heel benieuwd hoe het gaat, dus hou ons op de hoogte hè!

Groetjes Marijke

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 10:25

veel geluk met haar. geef haar alle liefde en geduld die je hebt en het komt echt weer goed! groetjes lonneke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 10:51

Arm beestje veel plezier met haar en hou ons op de hoogte van de vorderingen.

Nou ik hoop dat ze redelijk snel weer de oude wordt.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:24

Ik krijg gewoon kippevel van het verhaal. Laten we zeggen dat ik er ook een beetje stil van ben, net als Kaminka.
Zeker weten dat je je paardje er in no time weer bovenop hebt. Wat moet het voor haar een opluchting zijn dat ze weer samen is met iemand die haar begrijpt.
Wacht maar af, nog ff en het 'vuur'in haar ogen is terug.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:49

heel veel suc6, en ik weet wat dat soort geestelijk verstoorde paarden kunnen zijn. Herc was ook heel anders 3 jr geleden. Nu issie zo opgeknapt. En je houdt ons op de hoogte natuurlijk. Wat een sprookje is dit eigenlijk he?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:48

mieke,wat fijn dat je haar toch terug hebt.god wat een verhaal zeg!
heel veel sterkte en geef haar een knuffel van mij!

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:45

Mieke ik geloof vast dat Kaminka na een tijdje als ze opgeknapt is weer het "vuur terugkrijgt in haar ogen, want bij jouw krijgt ze het fijn, dat weet ik zeker!!! Heel veel geluk met haar (en natuurlijk met Toontje)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

christa
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-04-01
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:37

Hoi Mieke,

Ondanks dat we elkaar iedere dag spreken wil ik toch ook hier nog even zeggen (schrijven) dat je de juiste keuze hebt gemaakt en dat alles echt wel goed komt met Strawinksky (Kaminka). Ze is je nu al dankbaar, echt!!!

Enne...dat van dat veulen...nou wie weet!!

Veel plezier met Kaminkie en Toon.

Groetjes Christa.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:40

ontzettend veel succes ermee!

xxxjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 00:40

Hoi Mieke,
fijn dat ze nu bij jou is. Veel succes met haar en houd ons op de hoogte hoe ze is en hoe het met haar gaat enzo. Ik ben heel nieuwschierig of je straks kan merken dat ze je nog kent. Veel plezier met haar en Toon, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 18:39

lieve Meike
Fijn dat het nog meeviel
Hoe is het nu na haar eerste nacht???
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 18:51

Mieke, mocht je tegen problemen aanlopen ivm wat ze allemaal meegemaakt heeft, dan zou je eens raad aan Phia kunnen vragen. Zij heeft veel ervaring met paarden die een beetje overspannen etc zijn en ik heb een heeeeel hoge pet van haar op. Ik geloof dat ze ook wel eens hier op Bokt komt, zo niet dan kun je haar altijd wel via Horses contacten, of haar eigen site opzoeken. Haar stal heet Stal Bink en het zit ergens in Spierdijk dacht ik.

Ik vind het heel hartverwarmend wat je voor het paardje doet!
Heel veel succes met haar, ik weet zeker dat het goed komt!

Liefs, Sonja.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:04

Bloos Bloos Bloos Bedankt voor het compliment Sonja Bloos Bloos Bloos
Mieke, ik heb nu een stal vrij. Ik hoor wel van je of je interesse heb of kijk eerst eens op mijn HP. http://home.hetnet.nl/~stalbink
Gr. Phia

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:23

waar was ze heen dan??

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 08:34

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie fijne hartverwarmende berichtjes! De enige persoon in mijn omgeving die me voor gek verklaarde dat ik Kaminka terugkocht was mijn moeder, maar die is nu ook definitief om! Ze heeft nooit in de gaten gehad dat ik er zo mee zat dat Kaminka in de handel was beland, nu begrijpt ze het en steunt me volledig. Ook wel fijn.

Kaminka is vrij kalm, er gloeit nu al weer iets in haar ogen, dus ik heb goede hoop dat de oude "Strawinsky" (zoals Christa en ik haar altijd noemden vanwege haar nogal woeste russische uitstraling: dikke kuif en zo *LOL* ), snel weer terugkomt. Die kuif is trouwens gehalveerd Boos! , ze hebben een stukje manen achter haar oren weggeknipt en op die manier haar maantop gehalveerd. Zonde! Nou ja, beetje Pokon er op dan groeit het wel weer aan! *LOL*

Het longeren snapt ze weer niet zo goed, dus ik kan weer min of meer opnieuw beginnen Boos! , maar ja, maakt ook niet uit. Ze is erg lief voor me en kijkt me steeds zo diep in mijn ogen, waarschijnlijk ben ik toch wel bekend voor haar, maar kan ze het niet helemaal plaatsen. Donderdagmiddag is ze gebracht, 's avonds ook nog even bij haar geweest en toen vrijdagmiddag weer. Ze hoorde me praten met de pensionhouder en had me nog niet gezien, maar ze hinnikte al. Dus mijn stem herkende ze!

Een van de pensionklanten (een engelse die binnenkort met haar twaalf andalusiers naar Frankrijk vertrekt) zei dat ik haar moest laten dekken, dat zou goed voor haar zijn! Dat had ik zelf ook al bedacht, maar het is grappig dat anderen er dan ook zo over denken. Nou nog een leuke hengst uitzoeken! *LOL*

Lautje: zie mijn verhaal bij "Nu heb ik twee paarden.." Ze heeft een rondreis door Noord-holland gemaakt en alle handelaren hier in de zeer weide omgeving gezien...

Enne sonja: ik heb inderdaad aan Phia gedacht, is niet eens zo heel ver bij mij vandaan, als ik geen goede stal gevonden had, was het zeker een optie geweest, ik heb namelijk ook een hoge dunk van haar en haar stal is volgens mij perfect en de verzorging ook!

Phia: ik kijk regelmatig even op jouw site en heb er vaak over gedacht om eventueel mijn paard (toen had ik dus alleen toontje nog) bij jou te stallen. Ik heb nu gelukkig een goede stal vlakbij mij in de buurt gevonden en Toontje gaat daar ook naar toe binnenkort, dan heb ik ze beiden bij elkaar en dat is toch iets makkelijker voor mij! De stal waar Toon nu staat is ook prima, alleen staan de paarden daar in de wintermaanden nogal in de blubber. Bij Kaminka's stal staan ze in paddocks met zand en dus minder blub en dus ook minder mok Lachen . Bovendien is hier meer maatwerk mogelijk: je paard kan in de zomer ook een halve dag op het land en dan de rest van de dag in een paddock, is voor mij wel fijn met twee van die spekkies!

Het is nu nog een beetje rommelen omdat ik bijna al mijn spullen bij Toon op stal heb liggen en ivm de mkz geen dingen heen en weer kan slepen. Op beide stallen staan namelijk koeien.

Al met al zie ik de toekomst in en heb goede hoop dat alles goedkomt met Kaminka!

Ik hou jullie op de hoogte en zo gauw ik digitale foto's heb zet ik ze op bokt!

Groetjes Mieke

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:05

Hoi Mieke,
Bedankt voor het compliment. Haha! Haha! Haha!
Als je problemen heb of wat anders, wil ik je graag helpen.
Ik al 7 maanden een gestresst, overwerkt, wantrouwend, gespleten persoonlijkheid van een pensionpaard staan. Het is een topdressuurpaard, verschrikkelijk Kwijl Kwijl Kwijl mooi en heel lief Lovers tegen mij. Ik heb nog nooit last met hem gehad. Het paard is tegen de eigenaren wantouwend en best wel bang.
Als je dit paard wilt zien, dan moet je snel komen, want hij staat te koop. Dit is misschien net zo'n geval Huilen als Kaminka, wat ik uit je verhaal opmaak.
Ik hoor het wel, je bent welkom om eens bij mij op stal te komen kijken.
Gr. Phia

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:49

te koop wauw... omdat hun er niet mee overweg konden neem ik aan... als ik ooit het geld had Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 08:11

Nou Phia, ik kom graag eens bij je kijken en met je van gedachten wisselen over Kaminka en haar zeer typische problemen!

Ik stuur je binnenkort wel even een privéberichtje, goed?

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Karintich, Vagabondo en 49 bezoekers