buitenritten en hard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

buitenritten en hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 22:19

wat moet ik doen als mijn pony zo hard gaat buiten?! hij hangt in mijn hand en kan alleen nog maar uitstrekken! als ik alleen met hem naar buiten ga is ie nog wel redelijk te rijden zolang ik maar in zijn tempo ga maar met een groep van minstens 4 pers. is echt niet te doen! hij is alleen maar aan t dansen op t pad! en als we dan gaan draven knal ik steeds bijna op een andere!! Huilen maja wat kan ik doen hieraan?



TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:21

hij hangt dus in je hand? Loopt ie ook tegen de teugel dan? anders kan je hem het beste een goede martingaal omdoen. verder weet ik het eigenlijk niet. misschien eerst even ze gang laten gaan zodat alle energie eruit is en dan flink aanpakken.
succes ermee

Teamspirit... Je bent een toppertje!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:02

en ophoudingen maken miss helpt dat

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:09

Dat heb ik ook met mijn haflinger.
En op de rem zetten werkt niet dan wordt ie alleen maar gekker.
Hij staat nu kreupel Huilen maar mocht het weer goed zijn dan hang ik er een ander bitje in, maar alleen in de groep.

Als ik alleen buitenrijd is er niks aan de hand.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

JBijl
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:17

Heel belangrijk is dat jij vooral ontspant, zo goed als je kunt, dat geeft de pony een rustig gevoel. Probeer na te gaan wat jij doet zodra je pony onrustig/vlug dreigt te worden. Waarschijnlijk zul jij op dit moment onbewust je spieren extra aan spannen: een logische reactie, maar wel eentje die averechts werkt. Focus op zo'n moment eens op jezelf, 'scan' als het ware je hele lijf af en probeer of jij 'alles los' kunt laten: ontspan je beenspieren, in je bekken en middel, je kuiten, je schouders, je handen, je pols en enkel gewricht... En kijk ver vooruit, over je pony heen... Zodra je pony wat terug komt in tempo / niet versnelt, beloon hem dan op een rustige toon, en probeer te doen alsof je neus bloedt wanneer hij weer eens begint te drammen...

Tja, het valt ook allemaal niet mee he? (Ik heb ook zo'n aanvankelijk loperige pony gehad...)

JBijl
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:51

Voor de zekerheid: met loslaten wordt dan niet het loslaten van je teugels bedoeld... Het is belangrijk je paardje voor goed op te vangen, dus ook je met je benen voortdurend lichtjes blijven vragen...

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 18:44

dankjewel, k vin het ook lastig want ik wil op dat moment ook wel ontspannen maar dan heb k het gevoel dat ie helemaal met me aan 'de wandel' gaat. terugtrekken heeft inderdaad geen zin, daar wordt ie helemaal heet van. opzich gaat t buiten wel redelijk, zolang ik maar met minder dan 4 personen buiten ben en em maar gewoon in zn eigen tempo laat lopen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:35

Voorop laten lopen? Dat wil bij mijn draak super helpen!

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 16:09

het banketstaaf van het voorop laten lopen van mijn pony, (ik heb het al meerdere keren uitgeprobeerd) is dat de rest van de groep hem niet meer bij kan houden. en dan moet ik hem dus weer terugrijden en dan wordt ie heet.opzich gaat stappen errug goed. totdat ik ga draven, dan is t een en al gekloot en dan wordt ie ook niet meer rustig.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:33

Er is niets tegen te doen dan ophoudingen maken...vooral niet gaan trekken, dan word hij heet.
Ophoudingen en weer los, ontspanning laten opzoeken.!! Dan is het best te doen...Dat werkt bij ieder paard.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:02

ja ik moest gisteren ook op een eige haflinger met onze rijles de bossen in en hij was zóówn snel! maarja.. ik heb proberen ophoudingen te maken.. en dat lukte niet.. toen ging ik (erg vaag) in de lichte zit zitten en toen reedt hij een sutuk rustiger.. maarja dat is nouw ook niet de bedoeling.. Verward

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 14:04

heb woensdag weer een buitenrit gemaakt, ging wel redelijk. hij wou wel steeds hard maar ik kon hem vrij snel gewoon weer laten stappen. wat ik bij deze pony merk is dat hij zich in het begin zo loopt op te fokken dat ie na 15 min. echt drijfnat is maar niet moe is ofzoow. hij wordt vaak ook na verloop van tijd liever en dat is dan opzich wel weer fijn!:#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers