Wedstrijdervaring met veel 1e keer er in.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Wedstrijdervaring met veel 1e keer er in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 20:13

Vandaag had ik wedstrijd. Wel een wat spannende:
* 1e keer ergens anders (onder zadel er heen)
* 1e keer met Kev op vreemd terrein
* 1e keer op gras (1e keer stiften)
* 1e keer twee ringen (ook 2 jury's Lachen )

Ik had me ingeschreven samen met een stalgenoot: wij zouden samen onder zadel naar de wedstrijd gaan OK dan! . Gister al stiftgaten schoongepulkt en dicht gestopt met van die oorplugjes (tip uit de Bit ).

11:00u 's ochtends stonden wij allebei met een kant en klaar ingevlochten paard (toch wel grappig om met je witte shabrakje en je nette paard op 'buitenrit' te gaan Haha!). Compleet met een groomauto met alle belangrijke spullen erin Haha!.
Eerste stuk van de route ging dwars door het dorp. Wij hebben twee enorm verkeersmakke paarden dus bussen, scooters endergelijke waren geen probleem. Kev is een keer ontzettend geschrokken van een bushalte waar een poster voor de europeese verkiezingen hing Verward (goed, kan ik me ook wel iets bij voorstellen eigenlijk Haha!). Ons collegapaard werd terplekke bang van een stilstaande (en lege) kinderwagen.
Tweede deel ging langs een provinciale weg met een hele brede berm, hier konden we dus fijn een flink stuk draven. Ze werden alleen wat drukker toen we werden ingehaald door een koetsje. Vlakbij het wedstrijdterrein moesten we over een viaduct (over een hele drukke weg). Ik had dit eigenlijk als het grootste obstakel gezien, maar beide paarden liepen er zo overheen OK dan! .

12:00u waren we op het wedstrijdterrein. Keurig op tijd, uur voordat stalgenoot eerste proefje moest rijden. Wat gestapt aan de hand met Kev. Kev begon zich nu ongeveer op te winden. Hij wilde niet meer stilstaan voor het indraaien van de stiften. Met wat overtuiging is dat gelukt (maar het is toch wel een heleboel paard als hij zich begint op te winden Scheve mond).

Er was mogelijkheid om achter de ringen, op het gras, los te rijden. In eerste instantie was dit voor ons niet zo'n succes, ik kreeg er geen rust in. Ik ben toen eerst in de bak gaan rijden om ontspanning te krijgen en daarna weer naar het gras gegaan. De tweede maal op het gras ging het al weer een stuk beter met Kev.

Eerste proefje: ging niet goed. Ondanks de stiften gleed Kev uit in galop en om zich te herstellen kreeg ik een soort bok ('verzet' stond er op het protocol Haha!). Volgende keer wellicht een iets groter formaat nemen Lachen. Verder reed ik te dicht op de hekjes, heb ze zelfs een keer geraakt in de wending Scheve mond. Ook werd Kev kijkerig, vergat ik te rijden, vergat ik daardoor mn houding waardoor Kev nog kijkeriger werd noem maar op Rolleyes.

Tweede proefje ging een stuk beter OK dan!. Tussen de proefjes heb ik rustig wat voltes gereden en overgangen stap/draf. Dat helpt meestal wel om Kev rustig en ontspannen te krijgen (en mezelf Knipoog ).

Daarna even wat drinken en toen ging Vriendlief samen met stalgenoot de paarden naar huis rijden. Wij hadden het idee dat ze 'moe' waren, maar daar was op de terugweg niets meer van te merken (ze waren met 50 minuten weer op stal).

Toen weer terug voor de prijsuitreiking: 1e proef 145 punten (volkomen terecht). 2e proef 158 punten en eerste prijs OK dan!.
Stalgenoot had helaas geen winst, maar wel twee constante proeven met 150 en 154 punten.

Uiteindelijk een hele leuke dag waar we allemaal erg tevreden over zijn OK dan!.


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:23

Goed gedaan Apple,het was een lange dag voor de paarden met veel nieuwe indrukken zo te lezen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:24

Gefeliciteerd met je "eerste" winstpunt Apple, leuk verslagje ook Lachen!

Extremely rare and Beyond Compare

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 20:26

Humm, m'n "eerste" uitwinstpunt dan Haha!. Het echte eerste winstpunt is al eerder binnen gehaald Haha!.

Voor de paarden is het ook een psychisch vermoeiende dag geweest. Wij rijden niet vaak over straat en dit was allemaal redelijk nieuw gebied voor ze. Verder alle nieuwe indrukken op het wedstrijdterrein.
Merkte met losrijden wel dat Kev al lekker opgewarmd was van het ritje naar het wedstrijdterrein Lachen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:50

Super Apple. Leuk verslag en gefeliciteerd met je eerste prijs en je winstpunt. Overigens werd er wel laag gejureerd kennelijk?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:00

Super zeg! Gefeliciteerd! OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 21:01

De eerste proef had de eerste prijs ook winst en de rest niet.

Tsja goh, laag gejureerd of niet. Dit beeld is niet anders als wat ik tnt ben tegen gekomen op wedstrijden bij ons in de buurt. Ik kon me in ieder geval wel vinden in mn punten.

We zijn nu wel helemaal blij met Kev Lachen (maar goed, dat waren we al Haha!).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:18

Gefeliciteerd wat leuk voor je, maarre wat voor proefjes reed je nu eigenlijk Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 21:19

Wij zijn nog erg B Haha!.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:21

Netjes gedaan hoor! Vind ik helemaal geen verkeerde punten hoor! En gefeliciteerd met je prijs en winstpunt natuurlijk!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:26

O ik dacht dat je soort samengesteld deed Blond

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 21:31

Technisch gezien was dit ook een soort samengesteld met tweemaal een wegparcours erin Haha!.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:34

Goed gedaan Apple!! OK dan! Lachen Jullie zijn allebei weer een hele ervaring rijker en een winstpunt Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:52

ha ha super gedaan dus

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:24

lekker hoor !!!
zeker bij de castellum gereden ?
dat is echt een terrein met heel veel afleiding hoor !!
ben er een paar keer wezen kijken bij wedstrijden van mijn vorige instructrice en een vriendin van mij maar ik ga er nog niet starten die van mij zou dan de hele tijd met zijn kop in de sterren lopen want overal komen nieuwe paarden aan en die moet je natuurlijk in de gaten houden Boos!

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 09:27

Ik had bij beide ringen vooral last van afleiding als ik richting de juryauto reed (en dus ook richting publiek/bak/longeerring).
Verder viel het gelukkig wel mee Lachen.

Leuk starten daar trouwens, leuke mensen, goede sfeer Lachen.

Ik heb nog wat foto's:

En wie hebben we daar:

Afbeelding

Over straat:

Afbeelding

Losrijden in draf (ik weet het, meer achterover zitten, armen meer gebogen, etc. etc.. Aan het paard ligt het iig niet Haha!).

Afbeelding

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:33

Wat goed OK dan!
Altijd spannend zo'n eerste keer en dit waren nog wel 4 eerste keren! Haha!

En natuurlijk gefeliciteerd met wistpunt en prijs Knipoog

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:28

leuke foto's kev ziet er goed uit.
Lekker weer een winstpunt erbij, hoeveel heb je er nu?
Idd, een behoorlijk ervaring. ik vind zelf onder de man naar de wedstrijd wel lekker. Deed het graag met Gaija. Dan gingen we door het bos en waren we er met 35 minuten. Even losgaloperen in het bos noemde ik dat Bloos

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:31

Hé goed gedaan joh

Nu volgen er vast nog meer wedstrijden op vreemd terrein Knipoog

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:42

Wij hebben nu na 6 wedstrijden 5 winstpunten Lachen. Dat gaat dus best aardig.

Heb nog geen wedstrijden op vreemd terrein in de planning. Dit was goed te doen, dus misschien dat ik hier nog vaker start. Eerstvolgende wedstrijd op deze plek valt al af, dat is nl gelijk met mn springparcours (ook vreemd terrein dus, alleen dan andere discipline en niet 'voor het echie' )

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:51

Ik had je topic nog helemaal niet gezien joh! Bloos

Van harte met jullie mooie resultaat! Mag je trots op zijn, het ziet er ook goed uit op die onderste foto.

Succes trouwens met jullie springparcours binnenkort! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisja en 6 bezoekers