hoeveel betalen?voor dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

hoeveel betalen?voor dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:07

hoi hoi,
ik heb net vandaag gehoord dat de prijs van de boxen bij ons op stal hoger worden Scheve mond (slik)
nu wil ik aan jullie vragen of de prijs/kwaliteit verhouding wel klopt,, ik vind van niet,...
(houd er wel rekening meer dat het is amsterdam is, dus sowieso iets duurder dan anders Knipoog )
we hebben:
-20/40 buitenbak
-binnenboxen(ik sta in een 2 bij 3 (ponybox))
-buitenboxen (van ongev. 2,5 bij 3,5)
- afspuitplaats (gewoon met water wat uit de grond wordt gepompt (en dus geen warm water)
- stapmolen(niet overdekt, het oudste model wat je kunt bedenken (oftewel het REX type: gewoon aan touwtjes vast en na 7 min stopt ie paarden moeten dan omdraaien en hij draaid de andere kant op voor 7 min)(mooi niet dat mijn pony daar in gaat, ik vind et levensgevaarlijk )
- er komt nog een longeer-kraal, nu isser een cube zand neergestord met lint eromheen Scheve mond
- weiland, (dat vind ik het enige echte- echte- echte goede van mn stal)
-paarden worden 's ochtends gevoerd en op het land gezet, 's avonds ook gevoerd.

we moeten/mogen:
- zelf uitmesten is verplicht.(de pensionhouder doet het niet meer)
- ik mag maar 1 baal zaagsel per week gebruiken Scheve mond
- hooi mag onbeperkt (komt wel van eigenland)
- met stro moeten we zuinig zijn
- veel mensen van stal hebben hun eigen voer, wat ze in bakjes klaarzetten. (dit eigen voer regelen ze allemaal zelf, en betalen het dus ook zelf.)
- betalen voor drinken en eten (koek:1 euro. blikje drinken ook 1 euro.)

hier betaalde ik 180 euro per maand voor, dit vind ik een nette prijs.
nu gaat het omhoog (binnen en buiten boxen gaan evenveel kosten) naar
225.

opzich vind ik het logisch, hij wil een solarium, de bak vergroten enzo,
maar er zijn al heel veel mensen weg gegaan, omdat ze hier juist zijn gaan staan omdat het "gewoon gewoon" was (dus niet met luxe).

ook staat mijn pony dag en nacht buiten, dus van de zomer gebruik ik denk ik 1 zaagselpak in 3 weken (alleen als het te hard regent gaat ze 's nachts naar binnen) ik geef elke dag een plukje hooi, maar geen biks.
ik gebruik de bak niet, de stapmolen niet, de longeerkraal niet,en ik ben ook niet van plan om het solarium te gebruiken (ik wandel alleen maar met mn pony: spat.)

vinden jullie dat 225euro voor deze accomodatie redelijk is? (ook gezien in mijn situatie?)

start paardensport Zie profiel voor meer info


nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:16

nou ik vind dat best duur, bij ons in brabant heb je (waar ik sta en stond) voor 150 tot 180 euro een redelijke stal, bij mijn eerste stal betaalde ik 150 euro en daar werd gevoerd 3 kg biks en kuilgras, elke dagde wei op, stallen werden uitgemest, en we hadden een spring bak grote dresuurbak buiten beide en 1 binnenbak leuke prijs dus, de stal waar ik nu sta betaal ik het zelfde alleen moet wel een hoop zelf doen, alleen je mag zoveel brok kuilgras stro enz enz pakken als je wil je hebt een eigen grote wei en een altijd rijbare bodem van de buiten bak!
maar weet natuurijk de prijzen in amsterdam nie zo!!

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:21

tis toch echt een aardig verschil (vooral met jou eerste stal)!!
onze buitenrijbaan zou eigenlijk een eb en vloed bak moeten zijn, maar hij verstopt nogal eens, dus na een paar uur flink regen issie nogal blubberig:S

start paardensport Zie profiel voor meer info

libertysnowy
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 07:45

het is een normale prijs helemaal voor amsterdam maar aangezien je wel zelf je voer betaald en maar 1 baal zaagsel mag per week is het wel duur.

een dag niet lachen, is een dag niet geleefd.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 08:24

ik vind de prijs kwaliteit/verhouding denk wel reeel,niet dat ik dan zou blijven staan daar dan hoor.

45 euro verhoging is wel erg veel in 1 keer,weet niet eens of dat wettelijk mag?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 08:30

Ik vind het niet te duur.

Maar dat jij met een wandelpony op een stal met deze faciliteiten gaat staan is jouw keuze, dat je er geen gebruik van maakt is niet hun probleem.
Dan kun je beter op zoek gaan naar een stukje land bij een boer oid.

Ik vind het wel een hel erg grote verhoging ineens en kan me voorstellen dat je daar wel enorm van schrikt.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:03

Ik vind het een tikkeltje aan de hoge kant... Zeker voor een 2 bij 3 binnenbox, zelf uitmesten en voeren. Blijft over: krappe box stapmolen, weidegang (ook in de winter?), een eb en vloed bak en de uitrijmogelijkheid (die ik zelf beperkt vind, maar goed je -kan- naar het bos)

Wat runningkawa zegt is natuurlijk ook valide. Het is niet de eigenaar zijn schuld dat je geen gebruik maakt van de faciliteiten.

Op zich wel okay dat hij nieuwe veranderingen door wil voeren, maar ik weet niet of je dat op zo een manier van je klanten af kan dwingen. De 45 euro in een keer is ook een beetje vaag. Overigens zitten er genoeg boeren daar in de buurt waar je waarschijnlijk wel een ponietje neer mag zetten...

Maar goed, in/rond Amsterdam paarden houden is nu eenmaal duur. De voorgaande prijs was echter onder de maat.

Europe is our playground

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:10

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel erg duur. Ik weet niet waar je in Amsterdam staat, maar aangezien het geen super faciliteiten zijn, kan hij geen prijzen vragen of het een dressuur stal is.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:13

De prijzen verschillen enorm per regio dus misschien zit jij ook wel in een dure regio.
De prijsverhoging vind ik belachelijk. Jij vraag niet om een solarium en al die andere dingen. In de Bit van vorige maand staat een duidelijk stukje over stalgeldverhoging en de rechten die je hebt als klant. Je kunt gewoon weigeren om akkoord te gaan met de verhoging.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:17

Voor de regio is het vrij normaal. Die stal is net iets buiten Amsterdam, bij cafe het Kalfje in de buurt volgens mij, als ik het me goed herinner (mischien heb ik het wel helemaal fout).

Er zijn stallen met alleen een buitenbak die meer kosten... en die hebben dan geen stapmolen...

Maar goed, zij het voer er zelf nog bij behalen (vind ik zelf altijd eigenlijk wel prettig) en zelf uitmesten (vind ik zelf eigenlijk ook altijd wel prettig Haha! )

Europe is our playground

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:34

waar mijn vezorgpony en paarden staan.
is het een echte troep mag je weinig stro gebruike hebben ze een longeerbak grote bak binnen en buiten boxxen en heel veel land maar het is er wel een enorme chaos en daar moet je betale voor een grote pony 140 in de winter en 120 in de zomer en als je een paard heb. 150 in de winter en 130 in de zomer !!!

Yelte! :+:

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:35

zo duur vind ik t niet ik huur een stukje van 400 euro per jaar :12 +
hooi voer en stal bodem bedekker heb geen lopend water (sloot en evt kunnen we bij de buren pompen) ik heb de stallen aangepast zodat t nu een loopstal is (mag je zelf doen) mesten ed moet je ook zelf doen ik heb maar een kleine bak (halve bak waarschijnlijk nog minder)
dan kost mijn paard 150 euro daarbij komt je hoefsmid snoepjes stalapotheek, onderhoud stal omheining etc etc etc etc dus ........ ik vind het eigenlijk wel meevallen

hij wordt voor je binnen en buiten gezet gevoerd je hebt GRAS en onbeperkt hooi een bak etc etc dat jij niet van de bak ed gebruikt maakt
tja ... en eigen voer dat kan je voor een pony die niet hardwerkt toch niet de kop kosten , nu kun je ook zelf bepalen of je ponny biks wil of meusli of sportbrok of basis brok etc
.
dan zou je dus misschien beter bij een boer op een weiland kunnen gaan staan (met de hoop dat je dan een loopstal hebt anders moet je die alsnog erbij huren de stal...

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:38

Ik ben het helemaal met runningkawa eens.
Ik vind alleen 45 euro verhoging in 1x een beetje te gek, kan dat niet over 2 jaar uitgesmeerd worden of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:53

1 pak zaagsel per week Bloos!
daar doe ik het niet mee hoor!!! Bloos
beetje verwend Knipoog

Tjonge.. ik vind het idd wel een beetje duur daar !

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:56

in het laatste nummer(of 1-na-laatste nummer) van "bit" stond een artikel over pensionstallen,en kosten.etc.

hier stond dat een stalhouder zijn prijzen niet zomaar met zo'n marche omhoog mag gooien,omdat hij zogenaamde verbeteringen/investeringen wil doen aan de stal.
dit mag niet doorberekend worden aan de klanten!!?

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:59

ik vind het niet veel te duur, voor wat je ervoor terug krijgt, maar probleem is: jij gebruikt het niet en betaalt dus voor dingen die je niet nodig hebt.
ik zou op zoek gaan naar een andere stal met de faciliteiten die jij nodig hebt, en de daar bijbehorende prijs Lachen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:07

Ik sta bij muizsje op stal en het grote probleem wat iedereen heeft is dat we eerst op een vrij kleine stal stonden waar alles met de eigenaar of onderling te regelen was.
Nu is hij vreselijk aan het uitbreiden waardoor de faciliteiten met veel meer mensen gedeeld worden en de nieuwe faciliteiten weinig toe voegen. Omdat het drukker wordt krijg je ook minder service (in de paddock zetten in de winter kost weer extra, er wordt niet meer gemest) terwijl de prijs wel omhoog gaat.

Met andere woorden: je betaald meer voor minder bewegingsvrijheid en service.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:14

Tijd om een andere stal te zoeken dan maar?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:16

hey
ik vind het wel vrij duur, voor de accomodatie die je dan maar hebt!
Ik betaal 135 euro in de maand. Daar zit in: stal (3,5 x 3,5m) 6pakken zaagsel in de maand, wordt hooi gegeven, afspuitplaatsen met warm water, binnenbak van 30 op 70m, binnenbak 20 op 40m en buitenbak van 30 op 50m. Daarbij hebben we nog super uitrijmogelijkheden (héél groot bos, veel polderwegen, ...)
Weidegang zit er niet in, maar je kan wel een stukje huren, dat op hetzelfde terrein ligt. Dat komt neer op 25euro per maand (als je het alleen huurt, met 2 is het dan de helft)
Wij moeten wel zelf uitmesten, paard wordt niet uit de box gehaald enzo. En het eten moet je klaarzetten (dus je bepaalt zelf wat en hoeveel krachtvoer je geeft)
Ik vind dit zeker en vast een redelijke prijs daarvoor.
heb vroeger ergens gestaan voor 260 euro, daar zat in: elke dag uitgemest, binnenbak van 24 x 64 en 20 x 40, buitenbak 40 x 80, elke dag weidegang (in grote groep) 3x krachtvoer, royaal hooi, poetsplaatsen met koud water, solarium. En ook leuke uitrijmogelijkheden.

Ik denk dat als je geen gebruik wil maken van die rijbak, het solarium e.d. dat je dan beter op zoek gaat naar een plekje op een weiland bij een boer, dat scheelt een hele hoop aan geld hoor!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:31

ik denk dat je misschien niet teveel betaald voor de spullen die ze hebben/gaan krijgen, maar jij gebruikt het niet. Dan is het wel zonde om er wel voor te betalen! misschien moet je een stal gaan zoeken waar ze niet zoveel spullen hebben en die ook goedkoper is. Vaak zijn dat wel kleinere stallen en een stukje minder gezellig misschien...

Ikke ---> Lovers <--- Robin

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:43

Ik vind de verhoging in 1 keer best wel veel, mag wel wat verdeeld worden over een langere periode. Bij ons betaal je € 300 voor een box en dan wordt er voor je uitgemest. Dus zo vreemd is de € 225 niet maar 1 keer is het wat veel.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:23

ik vind het aan de hoge kant
ik woon in rotterdam en bij ons op de manege betaal je voor een pony box 240 euro
en dan worden ze gevoerd uitgemest
als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een andere stal zeker als je de meeste dingen niet eens gebruik

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:27

180 euro is een nette prijs, 225 vind ik te duur. Ik betaal 200 euro voor binnenbak (20x40) buitenbak (20x60), 2 longeerbakken, weiland, voer, hooi, stro (zit geen limiet aan) 's ochtends voeren en 's ochtends buitenzetten.
De stal van Azra is ongeveer 3,5 x 3,5

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:00

Nou ik zou die 180 euro per maand nog niet eens betalen voor een pony waar je alleen mee kan stappen. Wat jezelf zegt, je gebruikt bijna niks van de mogelijkheden op de stal. Je kan net zo goed een stukje wei zoeken met een schuilstalletje, daar heb je in principe ook genoeg aan dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:11

Luxe kost geld, er geen gebruik van maken kost dubbel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers