Update Lotte..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Update Lotte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:19

Sja mensen..sorry..

Naar aanleiding van wat vage berichten op een ander forum zijn we op onderzoek uitgegaan. We hebben niet zulke leuke dingen uitgevonden. Maar willen het toch met jullie delen.

Ik post dit namens: Mercury, Misja, Pipo, Caroline81

Hier het verhaal van Mercury:

Net, tien minuten geleden, werd ik, Mercury, gebeld met meer informatie over de kwestie.
Ik ben bang dat ik velen van jullie hiermee voor het zere been ga stoten, c.q. teleurstellen.

Het verhaal van Lotte is extreem opgeblazen. Mijn schoonvader bleek de vader van Lotte goed te kennen.
Hij omschrijft hem als "een heel zachtaardige, rustige en verstandige vader"
Hij kende de "Lotte-kwestie" al en heeft het een beetje uitgelegd. Verder heeft hij op mijn verzoek contact opgenomen met de familie.

Het besluit om Lotte naar brazilie te sturen is in overleg met kinderbescherming gegaan. In eerste instantie voor drie maanden. Dit om te proberen Lotte iets bij te brengen. De bedoeling was om daar te werken bij haar oom die iets voor kansarme kinderen doet.

Dit weigerde Lotte echter, en wederom in overleg met kinderbescherming en politie dit keer, is besloten om eerst voor drie weken te gaan om te kijken of het zou bevallen.

De nacht van vertrek heeft ze zich opgesloten op de wc in haar pyama en is uiteindelijk door de politie in pyama en al in de auto gezet en naar schiphol begeleid.

Alles werd dus gedaan uit goede bedoelingen. En eigenlijk het enige waar Lotte bang voor hoeft te zijn is zichzelf.

Het verhaal van de pony ging ook iets anders in deze versie. Lotte wilde niet werken om bij te dragen in de kosten. De pony is weggeven aan een gehandicapten manege en maakt het goed.

Morgen hoor ik een nog iets uitgebreider verhaal.
---------------------------------------------------

We vinden het jammer dat het zo is gelopen, zeker gezien de moeite die sommige ervoor gedaan hebben.

Groeten,

Mercury, Misja, Pipo, Caroline81

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:19

Verdrietig Verdrietig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:21

Idem als Lielle.....

Toos paardloos

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:21

Jeetje, dat maakt het verhaal wel heel anders ja... En dat van die sekte is dat dan waar?? Maar ik vind t ook eigenlijk wel banketstaaf en schanda;ig voor de mensen die er zoveel werk en tijd in hebben gestopt..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:21

maar... je mag niet twijfelen hoor!

Amor Vincit Omnia

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:22

DIT IS ECHT BULLSHIT!!!!!!!!

Pony staaat helemaal NIET op een gehandicapte manege??
Pony staat namelijk op de Zonnehoeve in Zeewolde!!!!!

Verder was er helemaal financieel niks met Lotte, Lotte wilde best financieel bijdragen voor der pony!!!

Sorry maar ik word echt gek nu!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:22

_Romana_ schreef:
Maar ik vind t ook eigenlijk wel banketstaaflig en schanda;ig voor de mensen die er zoveel werk en tijd in hebben gestopt..


Ik durf bijna te zeggen dat ik bijna had gehoopt dat het echt waar zou zijn, alleen al omdat iedereen zoveel energie erin aan het stoppen was.. Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:22

mm ik snap er nou helemaal niks meer van Scheve mond

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:22

Pf............

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:23

_Romana_ schreef:
Jeetje, dat maakt het verhaal wel heel anders ja... En dat van die sekte is dat dan waar?? Maar ik vind t ook eigenlijk wel banketstaaflig en schanda;ig voor de mensen die er zoveel werk en tijd in hebben gestopt..

wat dacht je van geld? en hun kop geriskeerd op werk etc?

Ik reageer hier morgen wel verder op, ga nu gewoon slapen. Waarmee ik wil zeggen dat ik niet meteen hierop ga springen net zoals jullie degenen die Lotte volmondig geloven beschuldigen van zonder meer op alles van Lotte's kant te springen.
Laatst bijgewerkt door leentje op 05-06-04 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:23

Hmm... Alleen maar informatie van derden iedere keer. I'm not here to judge Lachen

... And we like all the fluffy animals.


Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:23

Nu hebben we dus 2 kanten van het verhaal...
Ik weet zelf niet goed meer wat moet ik nou geloven? Sorry, het lijkt me toch heel sterk dat Lotte dit verhaal zo 'opgeblazen' zou hebben? Of ben ik nou wel heel naief Clown

Romeo Lovers

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:23

En Nathalie's vader is eigenlijk schizofreen en hoort stemmetjes?

זכור

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:24

Rainie schreef:
Hmm... Alleen maar informatie van derden iedere keer. I'm not here to judge Lachen


De tijd zal leren wie gelijk heeft

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:24

Rainie schreef:
Hmm... Alleen maar informatie van derden iedere keer. I'm not here to judge Lachen


Idd...Rainie...wat moeten we nog geloven?

Is dit 100 % te vertrouwen?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:24

Hoeveel mensen hebben wel niet lopen roepen: iemand bij een sekte manipuleert alles bij elkaar Lips are sealed
Haar vader verteld tegen iedereen wat anders

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:25

Zou wel heel erg zijn als ze dit allemaal heeft verzonnen.
Misschien dat iemand dit verhaal maandag na kan gaan bij de kinderbescherming?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:25

De pony staat idd !! op de zonnehoeve in zeewolde
Heb zelf nog gemaild met dat bedrijf omdat na te vragen !!!!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:25

Ik vind dit aannemelijk maar ik geloof lotte ook weer en dat wat die vader tegen nathalies vader heeft gezegd... En ook als je pony weg moet en je wilt dat echt niet ga je er echt wel voor werken lijkt me ( zou ik doen en dat doe ik nu dus ook!!, maar dat is weer een ander verhaal) Maarja ik snap der niks meer van...

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:26

ik volg het maar half.. enige wat we kunnen doen is afwachten denk ik? Als nath zegt dat jamy op de zonnehoeve staat, is makkelijk uit te zoeken, das vlakbij mij en een heleboel anderen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:26

welk andere forum als ik vragen mag?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:26

lis schreef:
En Nathalie's vader is eigenlijk schizofreen en hoort stemmetjes?


Ja blijkbaar Scheve mond

Ik vind dit verhaal een beetje raar hoor, ik weet niet of ik dit wel moet geloven.....
Geloof eerder het verhaal van Lotte, denk nooit dat ze dat zomaar verzint en ik ben het met Ethelate eens.....

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:27

Ethelate schreef:
Hoeveel mensen hebben wel niet lopen roepen: iemand bij een sekte manipuleert alles bij elkaar Lips are sealed
Haar vader verteld tegen iedereen wat anders


Vergeet je niet hoe goed pubers kunnen manipuleren? Vandaag heb ik daar nog over gehad met een huisarts. Die heeft daar de nodige ervaring in.

Mocht er ook maar een klein beetje het idee zijn dat een minderjarig kind in gevaar zit dan zal de politie daar gelijk op in grijpen. Daarom is het niet vreemd dat ze van de politie ook mee moest.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:28

Btw; Mercury verteld in het andere topic nog over het 'enge' omnicum, maar dat heeft ze snel laten wijzigen door een mod.. Scheve mond

Mercury schreef:
Ik begrijp jullie bezorgdheid volkomen. Maar ik denk dat het geen enkele zin heeft om door elkaar te gaan werken. Maar ik denk dat het het beste is om een woordvoerder aan te wijzen.


[edit ellende: bericht gewijzigd op verzoek poster]

[AM] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Deze;
Citaat:
Mijn schoonvader is er namelijk lid van en die volgt netjes alle stappen van de stichting. Cursusje in frankrijk, hoop centjes neertellen, hoop nieuwe denkbeelden krijgen. En door die nieuwe denkbeelden een hoop onbegrip in de familie krijgen.
Omdat mijn vriend en ik wilden proberen te begrijpen en wilde proberen contact te houden zijn we ook een keer meegeweest naar zo'n bijeenkomst...

Wellicht zou ik die contacten nu in Lotte's voordeel kunnen gebruiken. Maar daar twijfel ik over.

[edit ellende: bericht veranderd op verzoek poster]
heeft ze ook laten aanpassen.

Dus.. ik geloof er geen ene reet van. Dat deze schoonvader ook bij Omnicum zit zegt mij genoeg.

זכור

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:28

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om me te mengen in deze welles-nietes-situatie. De tijd zal inderdaad leren wie gelijk heeft.

Wel ben ik van mening dat- ook al zou het bovenstaande waar zijn en heeft Lotte het verhaal misschien wat aangedikt- het niet gezond is om een kind tegen haar zin mee te nemen naar zo'n ver land. Misschien is haar vader niets kwaads van plan en ziet hij het als een goede ervaring voor Lotte, maar dan nog blijft het feit dat zij tegen haar vrije wil daar wordt vastgehouden. En dat lijkt me in alle omstandigheden een slechte zaak.