Dravers, weer eens een andere tak van paardensport...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Dravers, weer eens een andere tak van paardensport...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 00:42

Ik sta meestal wel open voor andere takken van paardensport en toen Koen het mij vroeg zei ik gelijk ja, waarop zou je zeggen??
Maar gister ben ik met dus meegeweest op koers in Duitsland, was hartstikke leuk.
En welk top paard hadden we bij ons??
Jado Enzelens (staat bij ons op de manege) een 10 jarige Duits gefokte hengst met een winsom van al 120.000 guldentjes, dat is nog eens leuk wedstrijd rijden!!
Ik heb hem van de trailer naar stal gebracht en na de koers (waar hij 2e werd!!) weer uitgestapt.
Hij was heel braaf en liep lekker door, afentoe een brul maarja daar is het een hengst voor!
Ik dacht altijd dat de draverssport niet al te leuk was voor de paardjes maar ik heb nu met eigen ogen gezien dat ze het best wel goed hebben, anders zullen ze lang niet zo snel lopen voor hun trainers en eigenaren.
Het is echt voor iedereen een aanrader om ook eens van wat dichterbij mee te maken hoe het in een andere tak van paarden sport aan toe gaat.
Voor nu groetjes en tot de volgende keer!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 00:44

ha ha Haha! pas maar op, drafsport is verslavend! Ik ben er zelf al vanaf mijn 14e mee bezig (ben nu 29!)

Welke baan in Duitsland ben je geweest?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:07

De drafsport is inderdaad leuk en de mensen die het doen ook. Ik sta (helaas niet voor lang meer) op een drafstal en ik heb nog nooit zo'n gezellige groep mensen bij elkaar meegemaakt. Ik sta bij Henny Iesberts op stal misschien dat jullie die kennen?? Of anders Bart van de Tol??

gamin
Berichten: 36
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 14:22

Ja,het werkt heel verslavend.Ikzit al vanaf mijn 12de in de dravers.In het weekend werk ik ook nog met dravers en ik heb zelf een draver als rijpaard.Ik heb ook nog een vijfde deel in een harddraver genaamd Moneymaker H.Deze heeft ook wel eens tegen Jado gelopen.Staat momenteel op rust te herstellen van een blessure Verdrietig Deze heeft bijna 80.000 gulden verdiend.Ik ben bang dat hij niet zoveel geld gaat verdienen als zijn amerikaanse naamgenoot.die is namelijk het meest verdienende harddraver van de wereld Lovers

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:54

Waarom ziet niet iedereen in dat dravers hartstikke leuk zijn???

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:54

aaah met die hengst liep tigi toen zeker naar binnen, hij liep mij bijna onderste boven, haha
Erg mooi beestje, en leuk dat je mee was Lachen

-Maaike-

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 16:48

Ik werk op een stoeterij waar dravers gefokt worden, stoeterij Buitenzorg. Komt die bekend voor? Dravers zijn echt fijne beesten om mee te werken, heel lief en slim Lachen We hebben ook enkele dekhengsten op stal (dravers) Kwijl Het zijn leuke paarden!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:45

he hallo
ja buitenzorg is erg bekend in de draverswereld
ik ga vaak naar duindigt
ik ben vaak op stal hoeienbos geweest in lijnden leuke mensen hoor
ja voor de rest is die wereld wel leuk, maar er geberen rare dingen
groetjes

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 01:15

Ojasper schreef:
Ik werk op een stoeterij waar dravers gefokt worden, stoeterij Buitenzorg. Komt die bekend voor?


Boktnaam en onderschrift......

Do I need to say more?

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 10:52

Ik verzorg het paardje van Jerai lover, dus ook op een draverstal.
Ik kom daar al vanaf mijn eerste jaar. Heb daar ook nog een dravertje verzorgt en gereden. erg leuke beestjes.
1 bij ons op stal doet het ook super goed op wedstrijden, dat is echt zo'n lief/gaaf/mooi paardje!! Heel sjiek en dan gooi je hem los en staart in de lucht wauwie Kwijl

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:09

Ik heb ook een dravertje. Een hele lieve!!!!


Waarom hebben we geen eigen Forum? Met Buitenzorg als Moddie!!!!!!

Is dat geen idee?


Frank

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 21:42

We zijn naar Dinslaken geweest, echt in mijn ogen een zeer grote baan.
Zal best nog wel groter kunnen maarja als je alleen maar manege's, en van die dressuur wedstrijdjes op het land bent gewend.... Haha!
Dan is iets al snel groot.... Knipoog

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:03

Frank schreef:
Ik heb ook een dravertje. Een hele lieve!!!!


Waarom hebben we geen eigen Forum? Met Buitenzorg als Moddie!!!!!!

Is dat geen idee?


Frank


Jahaa, dat zou tof zijn, dan komen er meteen allemaal mensen van bij mij op stal op Bokt Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:27

Heb ook altijd in de dravers gezeten, ook in de volbloeds trouwens. Ja Buitenzorg klinkt mij dus heel bekend in de oren met o.a. de cracks Henri Buitenzorg, Jojo BZ en Manza BZ het dravertje van Mevr. Caranza. Inderdaad een heel apart wereldje maar ontzettend gezellig en dat gokken deed ik dus ook maar al te graag. *LOL* Had trouwens onze eigen dravers bij Tjitse Smeding in Oudeschoot staan. Bij Annemiek von Beissel(nu entr. Eric Bloem) de volbloeds.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:14

hoi
ik heb ook een draver.ik vind ze een heel lief karakter hebben alleen rijden kan soms een ramp zijn hard,hard en nogeens hard en als dat niet mag springtie gewoon met vierbenen een halve meter de lucht in,maar hij is wel lief hoor. Haha!
even een vraagje:kent hier iemand stal westland import international nog? het was van andre van mierlo in wateringen.mijn paard komt daar waarschijnelijk vandaan maar de stal is een aantal jaren geleden gestopt.
gerard van eykelenborg werkte daar.

groetjes

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:18

Ja die ken ik, die hadden KEES VERKERK . Die is jarenlang de meest winnende draver van Nederland geweest. Ze hebben hem een goeie ouwe dag gegeven.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 01:34

Frank schreef:
Waarom hebben we geen eigen Forum? Met Buitenzorg als Moddie!!!!!!

Is dat geen idee?

Frank


Haha! Haha! Ha Ha, denk je dat ik een ''aardige moddie'' zal zijn????

Maar het is idd wel een leuk idee, al is de drafsport natuurlijk ook aangespannen rijden, maar doordat ik nu ook marathons rij merk ik heeeeeel veeeeel verschillen! Zo zit ik bv nog steeds in de sulky houding op de kar: benen wijd! Haha! En da's geen gezicht in de mensport hoor!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:40

Mocht het zo ver komen, ik stem voor!!!

Trouwens: afgelopen weekend een niet zo positief bericht in 'Draf- en Rensport': Sjaak Snoek is betrapt op doping, na de kleine finale van de Dragon Trotters is zijn paard Paco Belvedere getest en positief bevonden op twee soorten anabole steroïden. Iets waar ze bij de NDR nog minder blij mee zijn als pijnstillers enzo. Niet zo leuk voor Sjaak Snoek (heeft zn entrainement in Een (Dr) waar Roelof Maring eerst ook zat. Hij zij dat het dan in de vitaminepreparaten zou moeten zitten; hij had geen geld om dat zelf allemaal uit te zoeken. Balen voor hem, hij mag nu geloof ik twee maanden geen koersen rijden...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:54

Mijn oude buurmannen, Jan Koopmans en Hans Westgeest uit Voorschoten hebben veel suksessen gehad met hun dravers. Jan Koopmans had Priscilla Fiber, Solid Speed, Wenry Prinsess en de andere buurman kwam met Sir Willem van Hanegem uit, gefokt door Jan Koopmans.
Ik ging vroeger vaak mee naar Duindigt, Drachten, Alkmaar en Wolvega. Jan wilde van mij een amatrische maken. Nou nee, niet echt iets voor mij.
We hebben ook nog een bekende amatrische in ons dorp wonen, Christobel Schilder. Ze heeft verkering gehad met Jan Dooyeweerd Jr en veel voor de stal Dooyeweerd gereden. Nu werkt ze voor Hugo Lageweg. Bij haar thuis staan veel paarden van Hugo.