Vervolgopleiding met dieren?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Vervolgopleiding met dieren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:26

Heej mensen!

Nou de examens achter de rug en hopen dat ik slaag.
Maar ik moet toch ook aan volgend jaar denken, dus mijn vraag aan jullie, weten jullie nog een goede school waar je een opleiding kunt volgen voor DA-assistente?
Heb me wel al ingeschreven op het Clusius in Alkmaar maar daar werken ze met een uitlotingsprogramma en ik ben toch heel bang dat ik niet uitgekozen word....ja en je moet toch wat.....

Zijn er eventueel ook nog mensen die op het Clusius College in Alkmaar zitten en die de opleiding Dierverzorging doen, en die dus ervaring hebben met het uitlotingsprogramma, hoe gaat dat, wat vinden ze belangrijk enz. Knipoog

Mensen die op het Clusius College Paardenhouderij doen, daar wil ik ook wel van weten wat jullie ervan vinden enz.
Alvast bedankt! OK dan!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:00

Ik heb ook op het clusius college in Alkmaar gezeten.
Ik denk niet dat je echt bang hoeft te wezen dat je niet ingeloot wordt. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand erover gehoord dat hij/zij niet was ingeloot.
Zelf heb ik Veehouderij/Dierverzorging gedaan, maar die opleiding bestaat niet meer. Ik zit nu al een jaar thuis omdat er geen werk in de dierensector is. Maar dat kan natuurllijk over die paar jaar dat jij klaar bent wel weer heel anders zijn.
Paardenhouderij zou ik zelf niet voor kiezen omdat er simpelweg altijd tegen mij gezegd is: Als je daar die opleiding doet kom je nooit verder als stalhulpje. En ik heb meer negatieve reacties over paardenhouderij gehoord.
Ik weet wel dat Polly ook dierverzorging doet in alkmaar. Zij zit wel in het laatste jaar maar misschien kan je haar nog wat vragen over die opleiding.
Voor de opleiding DA-assistente zou ik naar Barneveld gaan.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:37

Ook ik heb de opleiding Veehouderij/Dierverzorging gedaan. Maar toen bestond dat uitlotingsprogramma nog niet, dus hiervoor kan ik je geen tips geven. Wel vond ik het toen ('97-'00) erg gezellig daar!!
Maar was er toch wel achter gekomen dat er eigenlijk geen werk is in die sector en ben toen heel wat anders gaan doen (netwerkbeheerder) waar wel werk in te vinden was.
Ik heb inderdaad wel positieve verhalen gehoord over de opleiding da-assistente in Barneveld.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:03

je zou eens in Dronten kunnen gaan
De STOAS hogeschool heeft daar vrijdag 11 juni een extra voorlichtingsdag. Misschien kun je je via de foon nog snel even inschrijven Haha! [ dronten is de locatie, paardenhouderij veehouderij en die zooi ]

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:11

Ik doe ook mbo dierverzorging nivo 4, en kan kiezen voor de paraveterinaire dierenartsassistente. (niet dat ik dat doe Knipoog ) maar nu ik deze opleiding doe vraag ik me steeds af waarom. Tja omdat ik dieren leuk vind, maar werk is er niet/zelden in te vinden. Als er leuke andere mbo opleidingen in je buurt zijn zou ik daar denk ik eerder voor kiezen. En dierenartsassistente hoef je niet voor ingeloot te worden hoor. Er is alleen toch geen werk in, en als het er is mag je fijn de telefoon opnemen en misschien de administratie doen.
De reden dat ik hier zit is dat ik dan mijn 4jarige mbo diploma heb om evt. ooit later als ik leren nog eens leuk ga vinden een hbo opleiding zou kunnen doen. Maar die is dan zeker niet in de dieren. Jammer maar het is toch ook wel prettig als er minstens werk in te vinden is, en op het moment zijn er zoveel dierenverzorgingopleidingen en mensen die dat diploma hebben, en zo weinig werk...
Klinkt niet echt positief als ik het zo lees? Haha! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind de opleiding opzich leuk, dieren vind ik leuk, maar er echt veel mee opschieten Maargoed, als dit echt is wat je graag wil kun je natuurlijk altijd de opleiding doen en later het hbo nog oid?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:16

MBO of HBO?
HBO weet ik niet precies, maar MBO heeft de opleiding Dierverzorging met de differantatie Dierenartsassistente.
Meestal op het AOC.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:45

ik ga volgend jaar een opleiding dierenverzorging doen in dordrecht (niveau 4) daarna hoop ik ooit een dierenpension op te zetten maar of dat gaat lukken Verward

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:40

groenhorst college in barneveld Knipoog

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:07

Quarterh0rse schreef:
ik ga volgend jaar een opleiding dierenverzorging doen in dordrecht (niveau 4)

Joh wat leuk, ik ook!