Iemand die biologisch eet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Iemand die biologisch eet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 19:25

Ik ben net een week in Engeland geweest waarbij ik bij mijn 'familie' biologisch heb gegeten. (dwz, zij waren compleet bio/eco)
Nu is het mij ontzettend goed bevallen! En denk ik erover om zelf ook meer van dit soort producten te gaan kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke producten gebruiken jullie?

Ik ben benieuwd!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:41

Nou, zelf heb ik geen ervaring met Biologische voeding, maar ik weet dat buren van mij altijd Biologisch brood, Zuivel, groente en fruit enzovoorts aten.. Maar zover ik ervanaf weet, is het verschil alleen dat Biologisch eten niet bespoten is om ongedierte tegen te gaan!!! Lachen ..

Maar er zullen ongetwijfeld andere zijn die er meer vanaf weten!!! Pling

Succes ermee!!! OK dan!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:44

in de albert hein is een afdeling met biologische producten. ook met vegetarische producten. (jaja weet ik omdat ik vegetarier ben)

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:43

Mijn ouders kopen vaak Biologisch / Ecologisch producten. In de supermarkt maar ook in een natuurvoedings winkel. Het bevalt mij erg goed, het smaakt goed. En het is natuurlijk ook nog eens beter voor de leefomgeving van ons en dieren..

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:44

* Wij zijn trouwens ook allemaal vegetarisch thuis..

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:28

Wij kopen vrij veel voeding (zoals brood, boter, kaas, hagelslag) bij een biologische winkel. Ik ben niet anders gewend, mijn ouders doen dit al heel lang. Het smaakt vaak beter dan gewone voeding (vooral hagelslag!) en vult ook beter (genoeg aan 2 boterhammen ipv 4).

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 16:32

Ja dat je veel sneller vol zit dat heb ik ook gemerkt!
Ik ga morgen even kijkje nemen bij natuurwinkel en appie hein Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:52

Wij eten ook bijna altijd biologisch

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:31

ik heb neit heel veel ervaring met biologisch eten. wel met vegetarisch Knipoog

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:51

Ik eet alleen maar biologisch vlees. Verder weet ik er niet zoveel van Tong uitsteken. Mijn ma koopt dat altijd, omdat ik het anders vertik om het te eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:53

Ik koop alleen nederlandse groenten.
Daar zit ook geen vergif op en dat vind ik wel een prettig idee.
ook koop ik alleen nederlands vlees omdat de regels van huisvesting en medicijnen hier ook erg scherp zijn.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:56

ik probeer het zo veel mogelijk. Het is wel duurder maar dat heb ik dr wel voor over

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:27

ik neem wel altijd graseieren

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:37

runningkawa schreef:
Ik koop alleen nederlandse groenten.
Daar zit ook geen vergif op en dat vind ik wel een prettig idee.
ook koop ik alleen nederlands vlees omdat de regels van huisvesting en medicijnen hier ook erg scherp zijn.

in nederlandse groente zit wel degenlijk vergif hoor, ze zijn op het moment weer vollop aan het spuiten... de regels van huisvesting zijn hier best scherp in vergelijking met andere landen maar dat wil niet zeggen dat de dieren hier gelukkigfer zijn.

Ik eet bijna alleen biologisch. Vlees altijd (voor de dieren, vergetarier zijn kan ik niet), zuivel bijna altijd (ook voor de dieren, maar daarvoor maak ik weleens uitzonderingen, ik heb wel mij eigen stukje kaas thuis Haha!) groente vaak, fruit soms, brood meestal en de rest ook meestal. Voor mij is het het idee, dat ze gif in je eten stoppen, en dieren in mini hokjes. met dat idee krijg ik niets naar binnen, vandaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:43

ik werk bv in de kas, en daar mag niet gespoten worden.
Doe je dat wel, mag er x weken (ligt aan het product wat gespoten word) niet geoogst worden.
Dit zodat het vergif er weer uit of af is.

Tomaten (n dat is bijna bij alle gewassen zo) kun je nu eenmaal geen 6 weken laten hangen, dus word er niet gepoten, maar alles biologisch bestreden.

Dit geld ook echt bij andere groenten en fruit.
NL is daar namelijk erg streng in.

Verder is er oook nog maar weinig markt over voor bespoten groenten, want bij geen 1 afnemer wil die hebben.
Dus heb je er niet veel aan om te spuiten rond de tijd dat de vruchten ook aan de plant zittenen geoogst moeten worden.

En gelukkig vind ik een ralatief begrip.
Als ik mijn paard een tik geeft omdat hij niet op mijn been reageert is hij ook niet gelukkig.
Ik vind dat de beesten het in NL niet slecht hebben.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:49

toch kom ik heel wat groenten en fruit tegen waar toch op gespoten is (het zal er wel uit getrokken zijn, maar dat verschild per vrucht (per stuk dus). dat kun je niet in een x aantal weken stoppen.

met gelukkig bedoel ik ook niet gelukkig zoals jij het bedoelt. Ik vind dat een varken recht heeft op modder en gezond voer, ik eet immers zijn vlees weer. de controle op dieren voer is een stuk minder streng. Maar de regels van de natur zijn zo, dat de eerste die het eet er geen last van heeft, de laatste(wij mensen dus) zal er wel last van ondervinden.

Echt, die bespoten rotzooi kom ik vaak genoeg tegen bij de groenteboer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:52

Dan heb je het over buitenlandse zooi.
Daar zie je ooit zo aan dat het vol troep zit.

In NL mag er niet zomaar wat gespoten worden.
Daar zijn erg strenge regels in, je eet echt geen vergif bij een NL product.

En ik vind ook dat paarden recht hebben op weidegang met maatjes, elke dag, zullen wat op een paardenforum eerst eens aanpakken

veel succes alvast voor alle dingen die je naar je kop krijgt gegooit van de lieftallige paardenliefhebbers.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:01

Dat kan ook wel zo zijn, weet eigenlijk niet echt het verschil tussen het buitenland en nederland, al spuiten ze wel gewoon gif. Het zal dan allemaal al opgegeten zijn door de beesten...

Biologische groenten eet ik ook niet altijd... vlees wel. Ik wil gewoon dat de bio industrie stopt en dat berijk je aalleen maar als niemand meer vlees van de BI koopt. en ja, dan moet ik met een hoop andere mensen maar beginnen.

bedankt voor je steun, 24 uur je paard op stal in zijn uppie is tegenwoordig geaccepteerd en heel normaal. Ik las laatst in bit een aantal tips voor stalmoed. sorry, maar dat moet gewoon voorkomen worden. paarden zijn buitendieren...welk dier niet eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Duncan op 05-06-04 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:11

Ik let er niet zo op wat ik koop. Als ik het maar lekker vind. De ene keer heb ik wel biologische groenten en de andere keer niet. Ik proef het verschil dus totaal niet, alleen mijn portomomee merkt er iets van.
Net als biologisch vlees. Ik weet een bedrijf te zitten waar biologisch vlees vandaan komt, nou die beesten hebben het slechter dan menige slachtkoe. Ik geloof er dus niet zo meer in.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:03

Wij gaan straks weer aan de produkten uit eiegen tuin. Totaal onbespoten, wel hier en daar iets kunstmest (nu niet meer, maar bij het inzaaien). Zo heb ik spinazie, ijsbergsla, boontjes, aardappels, komkommers, courgette, uien en straks weer prei in de tuin staan. Geldt dit ook?