verzorger komt niet meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

verzorger komt niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:04

Ik heb een tijdje geleden het een en ander al op bokt gezet over de verzorgen van Wjerdo.

Vandaag kwam het telefoontje dat de verzorgen niet meer komt, omdat ze te weinig tijd heeft en altijd alleen is.

Te weinig tijd kan ik snappen ze zit ook op school natuurlijk, maar dat ze altijd alleen is Verward Verward
Die 2 dagen per week dat ze nog maar kwam in de winter, is ze idd alleen ja omdat wij altijd later komen en dat wist ze, eigelijk maar heel raar.
Wat mij nog meer opviel was, dat ze in de zomer toen het nog goed weer was, wel iedere dag kon komen, en op het moment van de regen ed kwam ze niet meer, ree ze niet meer.
Eigelijk kan ik dus best wel blij zijn dat ze weg is, want aan goed weer ruiters heeft een paard 0,0

Ach ja wel zielig voor Wjerdo is ie verzorgerloos.

Dit soort mensen die ik net hier boven heb beschreven, moeten geen verzorg paardje hebben, maar een hobbelpaard, of lekker op een manege gaan hobbelen, want dit was niet van HEYYY tof dat ik dit paardje gratis mag gebruiken, tof dat ik alles met hem mag. Nee absoluut niet.

Ik weet nog wel dat ik graag een verzorg paardje wilde en dat mijn moeder en ik de hele buurt hebben af gezocht maar nooit iets kunnen krijgen. Toen hebben we maar een paardje gehuurd.
Vind dit nogal: ze weten niet wat ze hebben gehad, maar komen er nog wel achter.
Als ze ooit weer wil gaan verzorgen gaat ze maar ergens anders een paardje huren, van mij geen gratis diensten meer Misselijk


Van dit soort goed weer ruiters Misselijk ik echt van wat jullie ?

Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:15

ik ging vroeger toen ik een jaar of 13 was (zo oud was jou verzorgster ook dacht ik) door weer en wind, een half uur op de fiets naar mijn verzorrgknollie toe.
Helemaal verregend kwam ik dan bij haar aan. Rijden in de regen had ze een schurft hekel aan, maar dan zat ik uren bij haar in de stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:23

Dat is niet echt DE mentaliteit nee. Vaak zie je in dat soort situaties dat de ouders ook niet bepaald meewerken en niet ieder kind is sterk of paardenfannaat genoeg om daar schijt aan te hebben.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:31

idd, ik weet ook niet welk moment de ouders het voorhaar bepaalde van nu mag je niet, nu mag je wel. En op welk moment zij te lakst ( lui ) was om zelf te komen, omdat dat in ze zomner geen dag is bvoorgekomen dat ze niet kwam alleen op het moment dat ze bij haar vader was, maar daar kan zij niets aan doen.

Voel me ook wel een beetje misbruikt misschien heel raar, maar ze heeft alles mogen doen, alles gratis ed, het werd heeeeeel erg vrijblijvend.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:02

hmm ja je hebt zo van die mensen/kinderen
Ik las net je advertentie en diegen die bij jullie Wjerdo verzorgt is gewoon een bofkont!
Ik heb nou hetzelfde, ik kom met mooi weer wel op de fiets in het weekends vaak nog of op dinsdagmiddag maar nu met slecht weer ook neit omdat het een dik half uur is fietsen, maar met mooi weer stap ik maar al te graag op de fiets naar bon toe, ook al mest ik dan alleen maar uit.
Voor de rest ga ik minimaal 2x per week heen, maarja bon is voor mij en die mensen ook meer een bijrijdpaardje.


Ik hoop dat je weer iemand anders vind!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:51

Misschien toch een kleine bijdrage vragen? Kan heel goed zijn voor de motivatie bij sommige mensen!
("het regent en ik heb geen zin, maar ik ga ook niet voor een paard betalen waar ik niet heen ga, dus dan ga ik toch maar" en als ze er eenmaal zijn valt het vaak wel mee met de regen en is het wel weer leuk)

Nulla tenaci invia est via

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 19:17

Idd als er nu iemand komt die mag mee betalen, want ik heb voor al dat vrijblijvende gedoe mijn buik nu echt wel vol.
Het lijken echte paardenmensen maar komt de winter en het niet leuke dan laten ze je er mee zitten. Boos! Boos!

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:56

Ik herken dit soort ervaringen wel. Omdat ik mijn paarden op Texel heb en zelf in Gouda woon, is een goede verzorger wel heel prettig. Ik heb er ook een stuk of wat 'versleten'. Ik was altijd erg makkelijk, alles mocht en kon, naar clubles, wedstrijden etc., maar een bedankje kon er lang niet altijd af. Het enige wat ik eigenlijk altijd wilde was even een belletje af en toe om te horen of alles nog goed ging met mijn beesten. Ik weet niet wat het is. Je zou denken dat als je zelf geen paard hebt en iemand je er een ter beschikking stelt je helemaal super blij bent, ik was dat destijds wel. Ik hoop dat je weer iemand vindt die wel graag voor jouw paardje zorgt!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

verzorger komt niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:14

wjerdo schreef:
Ik weet nog wel dat ik graag een verzorg paardje wilde en dat mijn moeder en ik de hele buurt hebben af gezocht maar nooit iets kunnen krijgen. Toen hebben we maar een paardje gehuurd.
Vind dit nogal: ze weten niet wat ze hebben gehad, maar komen er nog wel achter.


Ha klinkt bekend, toen ik een jaar of 13 /14 was heb ik hemel en aarde bewogen om een verzorgpony te krijgen. Dit lukte uiteindelijk in devorm van 2 shetlanders! Wat heb ik daarvan genoten en veel geleerd zeg! Door weer en wind ging ik heen!

Nu zie je vaak genoeg adv. staan: Gezocht verzorgpony, ik wil er niet voor betalen, pony moet min. 1.45 zijn, GEEN shetlander! en meer van dat soort dingen!
Nou sorry hoor, een paardje mogen verzorgen en dan ook nog eens eisen gaan stellen!

De verzorgsters van 'vroeger' (klinkt erg oubollig!) die zijn er niet meer, althans niet veel. Ik heb ook verzorgsters gehad, het regent, ik kom niet (lees het miezerde!). Oh ik ben ziek, ik kom niet (maar wel dezelfde avond naar een groot feest gaan!). En meer.

Ik zoek al ruim 4 maanden naar een goede groom die mij helpt met het tweespan shetten. Maarja shetten zijn niet leuk, want daar kan je niet op rijden?? Verward Lips are sealed Je kan zoveel andere leuke dingen met een shet! Maar goed dit is shet gericht, maar het geldt voor elke pony eigenlijk wel. Verzorgers willen ook liever geen jong dier, (kunnen ze niet op rijden) of een oude of zieke, etc etc.

Lees: ik val hiermee niet de verzorg(st)ers aan die dus wel de goede mentaliteit hebben, want die zijn er ongetwijfeld wel. Alleen wonen ze niet in Zeeland!

Wjerdo, veel succes met het vinden van een nieuwe verzorgster!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:53

Was die verzorger soms ook bokker? Beetje min om haar zo te gaan lopen afzeiken. Boos! niet echt leuk van je.

En ach, ze is nog maar 13, als het een echte is wordt ze vanzelf fanatieker en als het geen echte is stopt ze er vanzelf mee.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:40

Ook bokkers zijn niet heilig hoor Steef!
Ook een beetje min van de verzorgster om haar zo te laten zitten vind je niet?

Nulla tenaci invia est via

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:59

oei
bekend
mijn verzorgster is gelijk mijn vriendin. zie haar dus elke dag.
mijn paard staat bij haar,maar ze heb het altijd zooo druk enz ( en dan kom ik binnen zit ze muziek te luisteren tv te kijken enz)
maar goed das ook alleen maar in de winter
in de zomer wil ze wel rijden maar met slecht weer niet.
en als ik er dan wat van zeg ben ik de zeikerd ...
maar ja ze zeurd over dingen als het zweepje op een andere plek gehangen en halster of bv de stal een x niet geveegd....
maar zelf komt ze alleen in de zomer. en dan wel elke dag.
soms vraag ik me af of ik in de zomer weer net zo vrijblijvend zal doen.
ze mag altijd alles als zij een dag wil rijden ga ik wel kijken of gewoon wat anders doen.

maar goed ik hoop dat je snel weer een nieuwe verzorgster zal krijgen
maar volgens mij is betalen niet de oplossing
ik bedoel welke niet echte paardengek gaat er in de winter een verzorgpaard zoeken niet waar
dan zal de zomer wel geen probleem zijn.
als je nieuwe verzorgster elke dag door weer en wind komt is het een echte paarden gek
en eerst strakker houden en als het goed gaat tussen paard en verzorgster dan gewoon meer ruimte geven
zou ik zeggen
en als dat verkeerd dreigt te gaan er een klein bedrag voor vragen ( met uitleg natuurlijk) dan weet je snel genoeg of het een ECHTE verzorger is of niet

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 12:03

Het is echt moeilijk om een echte te vinden,

Steef: iedereen weet zowat dat het een bokker is, en daarbij zeik ik niemand af, omdat ik het zelf gezegt hebt. En ja ik mag zo best mijn gal spuwen.

Eerst in de zomer kwam deze iedere dag onafgebroken van 's morgens tot 's avonds, We hebben er ook bij gezegt dat het in de winter niet leuk is veel moet werken en weinig lol. Was allemaal prima.
En nu met het slechte weer is er niets meer.
Zo iemand is niet fanatiek, ookal zijn ze pas 13. En die zullen het ook NOOOIT worden.

Ik was 10 en ging door weer en wind heel wat meer kilometers naar een paardje waarop ik niet eens fatsoendelijk kon rijden omdat het paardje veeeel te oud en te slecht was om iets mee te kunnen.
Ik ging wel iedere dag!!! al vroor het bc 20 graden dan ging ik nog.

En nee we hebben geen binnenbak, maar we hebben een bos!!
Dusse steef, van afzeiken is geen sprake.
Met een lief snoetje en een mooie babbel wil nog niet zeggen dat je een echte paardengek bent,

van de 1000 die zeggen dat ze het zijn blijven er een stuk of 10 over die de echte zijn.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:05

Ik vind dat je nog aardig gebleven bent wjer, ik had zo'n verzorger uit mezelf al een schop onder de kont gegeven!

Voorzitster AFM

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 12:05

Bovendien de enige pechvogel en het arm ding is nog altijd wjerdo en Niet die verzorger of ik.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:02

dat is idd erg vervelend Lara
had ik niet van haar verwacht Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:24

Wow als ik zo'n kans zal krijgen en genoeg tijd had nou, dan wist ik het wel!

Ik heb een tijdje Iwan gedaan, die stond ook op een stal waar je alleen buiten kon rijden en stal moest doen, Prachtig vond ik het!

Nou zocht ik wel een vz pony met binnenbak zodat ik 's avonds ook kon rijden, omdat ik 3 dagen lang pas kwart over 4 uitben, maar das offtopic.

Maar echt als ik zo'n kans zal krijgen nou!

Ik had het ook zeker niet van haar verwacht!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:52

Betalen kan best een idee zijn of het iig allemaal niet zo makkelijk laten gaan.Ik weet niet of je echt om een verzorgster verlegen bent maar het handigst is natuurlijk als iemand zelf vraagt of hij/zij Wjerdo magh verzorgen. Dan kan je daar heel moeilijk over doen en die persoon eerst goed laten zeuren. Dan kan je daarna wel toestemmen maar als iemand het als een gunst ziet dat hij een pony mnag verzorgen dan bllijft die persoon waarschijnlijk ook langer. ik had ook eens zo iets; ik wilde heel graag twee Shetjes verzorgen maar die mensen zagen dat helemaal niet zitten omdat het verzorgsters het altijd weer lieten afweten. Gelukkig kon ik ze toch omkletsen en drie jaar lang ben ik trouw iedere zaterdag om 12 uur (ik mocht alleen dan komen) gekomen en belde van te voren af als ik niet kon. Het waren geen lieve Shetjes ( de een steigerde en vond ik best eng) en ik mocht alleen poesten en mestruimen maar ik kwam wel.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:58

ik heb ook een verzorgster en die komt altijd, weer of geen weer!
Ze heeft er heel veel voor over en ze is echt gek van Rivjenn!
Ze doet het heel goed en ze is betrouwbaar.
Voorheen hebbik verschillende verzorgsters gehad en die hadden ook altijd wel wat.
Ik ben dus superblij met haar!
Ze doet het nu bijna een jaar.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:27

Ik ben nog opgevoed met het principe dat je je afspraken na komt! En dat is nog niet eens zo gek lang geleden, ben ook pas 20. (bijna 21 Party!! ).
Ik rij al ruim 4 jaar op Gipsy, 3x in de week en ik heb 1x af moeten bellen omdat ik echt hondsberoerd was! Nou staat zij wel op een pensionstal met een binnenbak en hoef ik niet te mesten, misschien dat het wat makkelijker maakt, zeker in de winter....... Maar Gipsy is ruim een jaar kreupel geweest alles bij elkaar en toen was het echt niet leuk, alleen maar stappen met een paard heb je ook gauw gezien, maar toch kwam ik keurig op 'mijn' 3 dagen met haar wandelen. Toen kwam ik zelfs nog vaker zodat ze vaak 2x per dag haar box uit kwam, 1x door de eigenaresse, 1x door mij. Gewoon omdat ik gek op dat dier ben en vind dat je er dan ook moet zijn als het eventjes wat minder gaat, al ga ik natuurlijk niet betalen om met een kreupel paard te wandelen, maar dat werd toen ook niet van mij verwacht.

Maar ik heb toch het idee dat 'de jeugd van tegenwoordig' (jeetje, lijk wel een oud wijf!) alles toch iets vanzelfsprekender vindt en het wat vrijblijvender neemt en makkelijker afhaankt als het even wat minder leuk is, minder doorzettingsvermogen heeft.

Nulla tenaci invia est via

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:48

Kan me heel goed voorstellen dat je pissed bent.

Ik kan me er heel kwaad om maken als een paard maar gebruikt wordt alsof het een stuk speelgoed is en als het niet interessant meer is of alles een beetje tegen zit kan het barsten. Idd waar zijn de tijden gebleven toen verzorgers het nog echt om de liefde voor paarden deden?

Toen ik vroeger nog ponyloos was had ik een verzorpony. Een ruin van 30 en hij was zo versleten en het enige wat ik kon/mocht doen met hem was poetsen en zijn weitje uitmesten, wat ik met alle liefde deed. Mijn moeder die toen nog niets met paarden had dacht dat ik gek was. Een beetje gratis stront gaan staan ruimen bij een ander Haha!

Toen ik later mijn eigen pony`s had, mochten de kinderen uit de buurt altijd komen om te poetsen, troetelen en rijden. Niet dat ik verzorgers nodig had want ik vond dat ik de plicht had zelf voor mijn dieren te zorgen (vaakt bezorgden die kids me meer werk dan ik zonder hun "hulp" al had Haha! ), maar gewoon omdat ik wist hoe het was om geen pony te hebben en omdat ik het die kinderen gewoon gunde. Tja toen maakte ik dus ook kennis met de eerste "goedweer ruiters". Gelukkig had ik ook een stelletje topmeiden op stal. Kids die werkelijk door weer en wind altijd op hun fietsje naar mijn stal kwamen, al was het maar om een paar stallen uit te mesten of hun lievelingspony een wortel te voeren. Die deden het ook echt omdat ze gek waren op de paardjes. Ze vroegen ook nooit of ze mochten rijden. Deze kinderen waren 6, 8 en 10 jaar oud!

Tja, gevoel voor verantwoordelijk heb je, of je hebt het niet.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 11:48

Dat zeker pril, en Margreet.
die tijd waar jullie het over hebben is voor jullie al langer geleden dan voor mij, maar zo ben ik dus ook opgevoed, of dat heeft altijd al in mijn bloedgezeten Lachen


Het gaat me niet eens zo erg om het niet rijden van haar, bedoel het is wel mijn paard, ik heb er een verzorgen voor gevonden, en dat deed ze in de zomer eerlijk waar beter dan ik het ooit voor Wjerdo had gedaan.
Maar ja de winter Boos! , en ik weet niet of het smoesjes waren of gewoon echt onkunde of zelfs ONWIL!.

Ik verwacht ook geen bosbloemen, een cadeau, maar wel op zijn minst een dankjewel voor het mogen rijden en gebruiken voor de spullen.
Zelfs dat ene woordje, bedankt, kon er nog niet van af.

En dat doet best wel een beetje pijn.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 00:23

In plaats van "dank je wel" vertrekken ze met: ik had te weinig vrijheid, of: je had te weinig vertrouwen in mij ( met mijn monster van een pony Haha! ) Dus stank voor dank. Veel arrogante dames van een jaar of 14, 15. Die na een paar manege jaartjes vinden dat ze heel goed rijden. Opbouwende kritiek tijdens les/aanwijzingen geven, kunnen ze ook al niet meer hebben...

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:42

Haha! ach lara trek het je niet aan meid, ik voel me ook bij de neus genomen Huilen Cool , maarre we weten, dat wij het alleen maar goed hebben bedoeld, en ja, we zijn toch weer een ervaring rijker?
Weet je, pap en ik hebben besloten dat we zelf wat meer met bertje gaan doen, ik ga weer op bijscholing voor het mennen, en als het eraan zit, ga ik ook eens lessen met hem, zodat ie me met een sierlijke boog in het oud-ijzer kan droppen Lovers
We gaan zelf gewoon plezier met hem maken, en wie weet, komen we nog wel eens iemand tegen, die Lovers Lovers Lovers op hem wordt, en die het dan in de winter, als het bij ons op stal om te Huilen Huilen Huilen is, wel komt opdagenl, en het probleem dat het in de winter niet alleen maar leuk is, maar heel veel afzien, hebben er wel meer denk ik, zeker met die nattigheid.
gr. mam


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Crista, Frieke84, marinst, petraaken, pillow, sterregoud, xSimonee en 178 bezoekers