Longeren+ rijden met Magic Star (ging slecht)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Longeren+ rijden met Magic Star (ging slecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 21:33

Vandaag even naar Magic Star geweest (Arabische fokmerrie)

Had gemerkt dat ze hevig was vandaag,want ze was gister niet buiten geweest vanwege slecht weer,dus ging ik haar even 15min. longeren voor het rijden.Kaptoom aan,Longeersingel,Klik longe er aan vast en naar buiten... Cool

Eens buiten had zij aleen maar oog voor de andere kant.zij wou dus echt dr hoof niet naar binnen stellen,terwijl ze dat normaal zo mooi doet Scheve mond Dus even draf...Viel nog mee.Ik zie dus even dat het kaptoom aan het schuiven was...Ga ik erheen,gesp het een gaatje vaster en schuif het goed,wil ik weer weggaan,bijt dat rotkreng me keihard in mijn schouder Boos! Heb ik even op mijn lip moeten bijten om de tranen op te houden,maar ik gaf haar meteen een pets op dr kop...Dus weer aan de gang...Weer in draf en plots stopt ze...Draait dr kont naar me toe en *schop* Gatverdarrie stom kreng,meteen een klap op dr achterwerk,weer trapte ze en toen was ik het beu,heb ik even daar een 5tal minuten staan vloeken en gillen en Magic keek zo van >;) Dus nog even gelongeerd en dan zadelen

En dan heeft dat rotbeest me nog wat geflikt,bijt ze gewoon men peperdure nieuwe onderleger stuk ! TToen had ik dr wel kunnen Stoom uit je oren Maar heb haar nix gedaan...

Dan de bak in...Spoortje aan en zweepje in de aanslag...Maar begint ze me daar te bokken,te steigeren,ze liep gewoon helemaal onder me vandaan !! Verward Ze spoot weg en bokte huizenhoog,ik dus wel meer dan een keer zandhappen... Huilen Dit ben ik dus helemaal niet van dr gewend.Dus er weer op,achterover zitten en sporen erin...Ik vond geen andere oplossing dan maar rennen,rennen en nog eens rennen.Ik liet haar maar crossen en bokken,en probeerde gewoon te blijven zitten,te laten voelen dat ik de baas was en dat ze me r lekker niet meer afkreeg Bloos Na meer dan 10min galopperen begon ze echt heel erg moe te worden en ze was helemaal nat maar ik prikte haar nog eens bij en liet dr nog 5 rondjes galopperen Extreme duivel Na,zal dr leren... ~~}>

Daarna heb ik nog 15min. dressuur gereden om d'r kalm te krijgen,maar ze liep echt niet soepel,gaf geen aanleuning en gooide zo haar voorand weg,en dan die achterhand Verward Verward

Dit ben ik helemaal niet van d'r gewend,normaal loopt ze heel soepel en lekker nageeflijk,ze loopt dan prachtig want ik rijd al M2 bij haar,ik begrijp niet waarom ze zich nu zo gedraagt...In de 4 jaar dat ik d'r heb heeft ze nog nooit zo gedaan ?!?

Is mijn aanpak goed of ben ik te streng voor d'r geweest ? Verdrietig

(heb der achteraf goed uitgestapt onder een wollen zweetdeken en in de stal ook een wollen dekentje omgedaan hur)


Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 21:35

Edit : Die schopen,dat was er net naast Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:41

Weet je wel zeker dat ze nergens last van had dan?
Kan me namelijk bijna niet voorstellen, dat een paard dat normaal nooit zulk gedrag vertoond, uit het niets opeens zo heftig reageerd......

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:43

Was een pittig dagje uurtje weet ik het zo te horen Scheve mond Zelfde vraag als Richtje en zo niet: had je dan wel het goede paard gepakt Tong uitsteken Nee sorry niet grappig...

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:


paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:29

tja, als je zelf al merkt dat je paard normaal heel anders is, dan zou ik het niet zo forceren, maar was gestopt na het longeren. Morgen is er weer een dag en wie weet heeft ze ergens pijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fly_high, GoogleAdsense, JudithO, Mark0919, rollyjogered en 42 bezoekers