rijvereniging western anders dan engels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

rijvereniging western anders dan engels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:14

waarom wordt een rijv. voor western zo raar en moeilijk gevonden?
en zeker een rijv. waar engels en western wordt gereden?
het is gewoon een rijv. met meer afdelingen, pony's en paarden (Regels knhs) en western?


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:35

Bijn ons is het niet echt raar meer.

Bij ons is het ook een rijvereniging, ponyclub, menvereniging en western vereniging. Wij als western ruiters staan boven de pony's en menners met de meeste leden

Euh,...?? Tsjah,...

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:40

Bij ons is het ook inmiddels wel aardig gewoon.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:47

Omdat er maar weinig goede western instructeurs zijn en mensen er dus geen vertrouwen in hebben naar een totaal onbekende trainer te gaan. De meesten hebben na lang zoeken een instructeur gevonden waar ze vertrouwen in hebben en het is nog lang niet zo dat er in elk dorp wel iemand te vinden is die je goed westernles kan geven. Helemaal niet als je naar een wedstrijd niveau wilt. En de 'gevestigde' trainers gaan echt niet één of twee keer per week ook nog eens ergens anders les geven... het is al moeilijk om een goede trainer ééns in de 2 of 4 weken op een ander adres te krijgen.
Ik denk dus dat weinigen vertrouwen hebben in de opzet van jullie rijvereniging en dat men ook het nut er niet van in ziet. Meeste westernruiters zorgen gewoon zelf voor hun instructie en gaan individueel naar shows. Hoogstens dat mensen die bij elkaar op stal staan samen gaan, maar daar hebben ze dus geen rijvereniging voor nodig.
De westernsport is gewoon nog te klein om een rijvereniging daarvoor op te richten. Je hebt te weining mensen binnen een bepaald gebied die western rijden. Men wil geen uur met de trailer voor les van een onbekende trainer...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:04

De reactie van Francis dekt de lading van wat ik wilde typen, dus ik doe het niet Haha!


Persoonlijk sta ik er niet afwijzend tegenover trouwens hoor, maar in jouw persoonlijke geval kan ik nog niet zo veel concreets uit je berichten halen. En ik heb in het verleden in het westernwereldje al iets te vaak m'n neus gestoten aan mensen die prachtige plannen hadden, dus ben nu wat voorzichtiger. Dus weer precies wat Francis zegt eigenlijk Haha!
Oftewel: ik sluit me er maar gewoon bij aan Haha!

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 00:09

Het is heel makkelijk negatief te zijn en een oordeel te geven, zonder de vereniging te kennen. Maar dat is altijd de makkelijkste weg, praten en niks doen. De beste stuurlui staan aan wal en dat zal altijd zo blijven. En dan zeggen persoon ..., het is het een of het ander.
Maar de vereniging kan zich prima redden met of zonder jullie, wij willen alleen iedereen de kans geven er gebruik van te kunnen maken. Voor een betaalbare contributie en dat kan prima met een vereniging.
En de het stukje van: En ik heb in het verleden in het westernwereldje al iets te vaak m'n neus gestoten aan mensen die prachtige plannen hadden, dus ben nu wat voorzichtiger. Dus weer precies wat Francis zegt eigenlijk. Is natuurlijk niet netjes, je kan niet zo maar zeggen zo zijn jullie ook.
Er zijn 3 reacties positief, dus het kan wel goed gaan. Maar blijkbaar volgens jullie niet? Dat is wel heel negatief en makkelijk denken.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:26

Ruiters schreef:
En de het stukje van: En ik heb in het verleden in het westernwereldje al iets te vaak m'n neus gestoten aan mensen die prachtige plannen hadden, dus ben nu wat voorzichtiger. Dus weer precies wat Francis zegt eigenlijk. Is natuurlijk niet netjes, je kan niet zo maar zeggen zo zijn jullie ook.

Dat zegt Sonja ook niet Schijnheilig

Citaat:
Er zijn 3 reacties positief, dus het kan wel goed gaan. Maar blijkbaar volgens jullie niet? Dat is wel heel negatief en makkelijk denken.


Nee, realistisch denken. Natuurlijk kan het goed gaan. Bij voldoende animo komt het helemaal goed.
k kan me overigens herinneren dat in Saasveld ook een rijvereniging zit waar engels, western en aangespannen samen gaan ? Of in elk geval op een locatie gelest kan worden.
Voor een reguliere rijvereniging is het (nog) geen optie. Deze mensen zitten totaal niet in de westernwereld en het komt maar zeer zelden voor dat een westernruiter zich aan wil sluiten bij een engelse rijvereniging (misschien voor het gebruik van de binnenmanege). Als er een manege bij is met western(pension)klanten is de stap naar een gecombineerde rijvereniging een stuk kleiner.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 00:39

Realistisch is dat de Vereniging kan, anders zouden we er niet aan begonnen zijn. Praten en niet doen schiet niet op, dus praten en doen en dat hebben we gedaan. Een opzet maken, kosten etc. uitwerken en aan t werk.
In Saasveld huurde ze ook de binnenbak, maar daar kon je alleen met eigen paard. En klanten van daar die nu hier rijden, praten over van 20 euro naar 30 euro alleen lesgeld per les per ruiter! Daar komt lidmatschap etc nog bij.
De manege heeft partikulieren en bedrijven als klant, de rijv. dus ook. Daarbij zorgen de sponsoren natuurlijk voor een grote bijdrage!
Maar voor de leden die lid zijn en de klanten die lid worden, vergaderen onderling en werken zo hun eigen wensen en ideeen uit. En samen sta je sterk en kun je de kosten delen. Die zijn hoog, maar betaalbaar op deze manier.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:47

Je wordt een beetje negatief tegen de gevestigde western-bokkers, sorry maar dat werkt alleen in jou nadeel. Euvel; Wij weten niet waar jij mee bezig bent, het verhaal is wat wazig en idd alle western ruiters op show-niveau of show-niveau in spé hebben een eigen vertrouwde trainer en zitten hier dus niet op te wachten, de rest van de western ruiters met eigen paard doet het voor het plezier en hoeven niet persé les... En dan heb je nog de ruiters die geen eigen paard hebben en 1 keer in de week lekker willen hobbelen, en dat is de groep die zich bij jou aan kunnen sluiten, voor de rest is dit gewoon niet aantrekkelijk. (punt)

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:22

Ruiters, je bent en blijft gehuld in anonimiteit (en nee ik hoef niet voor de tiende keer een omschrijving van de VERENIGING ik ben benieuwd naar JOU). Je komt behoorlijk vaag binnen, het duurt 6x plaatsen voor je concreter wordt in de plannen en bedoelingen, en dan mogen wij niet KRITISCH zijn? Want weet je wat het verschil tussen Kritisch en Negatief is????? Volgens mij niet..... En ja, DIT is een negatieve opmerking.

Ik zeg NIET dat jij of je vereniging hetzelfde zijn als andere figuren die ik meegemaakt heb, maar ik heb daar wel van geleerd. Ik denk dat dat verstandig is. Jij vindt dat negatief. Mogelijk ben ik iets ouder (cq gepokt en gemazeld) dan jij?

Maar als je 't nog een keer nodig hebt om expliciet te lezen, wil ik het best nog een keer voor je tikken hoor: ik sta in principe niet afwijzend tegenover het idee, maar wil graag eerst zien wat e.e.a. is voor ik ergens instap.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:36

Westernfreak zegt dat het op dit moment nog niet realisitsch is om bij een reguliere vereniging een westernpoot te gaan plaatsen.
Wij zitten nu al een aantal jaar als western ruiters bij een reguliere vereniging en 's winters lessen we in een binnenbak, maar 's zomers gewoon buiten. Er wordt eerst wel een beetje raar naar je gekeken, maar ik denk dat het voor de meesten inmiddels gewoon is. De onderlinge wedstrijd die 1x per jaar gehouden werd voor de engelse ruiter, is inmiddels zo georganiseerd dat de western ruiters ook mee doen. Er wordt geen volledige wedstrijd gehouden, maar alle onderdelen komen aan bot.
Op een gegeven moment heeft het engelse bestuur wel gezegd, er moet een bestuurslid komen vanuit de western. Dit omdat zij de kennis niet in huis hebben om over de westernleden te beslissen. We zijn als westernpoot niet erg groot, maar hebben het wel altijd heel erg gezellig en als vereniging proberen we een paar keer per jaar een clinic te organiseren. Bij ons werkt het dan dat de leden voorrang hebben, maar mensen van buiten af zijn ook welkom, als er plaats genoeg is.
Hier dus een klein voorbeeldje dat het kan werken, alleen denk ik dat je een goede basis eerst moet vormen, als goede instructie. Als dat allemaal draait kun je gaan uitbreiden. In mijn ogen is het plan van ruiters zo gek nog niet, maar misschien met een beetje te veel ambitie als je nog in de kinderschoenen staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:44

Op zich moet het ook wel te doen zijn.
Maar als ik vanuit m'n eigen standpunt kijk: ik heb een binnen- en buitenbak, ik heb een goede trainer, ik heb vervoer en kan dus naar alle clinics, trainingen en wedstrijden die ik maar wil.
ECHTER iets in de REGIO zou wel heeeeel welkom zijn. 'k Zat bijvoorbeeld eens te kijken naar de mogelijkheden om C-wedstrijden te starten, en dat zijn er eigenlijk maar 2 of 3 per jaar. (terwijl je d'r al 5 nodig hebt voor het NK bijvoorbeeld)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:28

Dat hangt dan weer van je definitie van regio af Sonja Haha!

Ik zie dat je in Holten woont, dat is behoorlijk in het midden van Nederland. Van daaruit is alles minder dan 200 km gok ik. Best te doen volgens mijn standaarden. Ik kan me wel voorstellen dat je graag iets heel dichtbij wilt hebben. Maar daarvoor is de sport te klein.

Over Ruiters kan ik niet veel meer zeggen dan: Blijf volhouden, het is best te doen
Het zal je alleen niet aan komen waaien. Then again, wat wel Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:41

Rom, zoals gebruikelijk zijn jouw standaarden de mijne niet Haha! "Nederland" vind ik geen regio. Daar ben ik niet fanatiek genoeg voor en ontbreekt me de tijd voor.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:46

Nee ok, dikke prima natuurlijk Lachen

Maar ik vind ook dat je dan niet moet zeggen dat je naar alle wedstrijden en clinics kunt die je wilt als je er dan eisen aan stelt. En zeker in de westernsport, want in deze tak is het net als in de military, "ver" rijden naar een wedstrijd, anders rij je er geen Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:50

Hoho, ik kan zeggen wat ik wil Rom. Ik KAN overal naartoe, die luxe heb ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet toe zou mogen juichen als er meer in Overijssel zou komen Verward

Liever nuttige bijdragen dan comman**ken....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:14

Natuurlijk kun je zeggen wat je wilt en ik wil ook wel wedstrijden dichter bij mij in de buurt. Duh Haha!
Maar je zegt eerst dat je overal kan komen, en dat bij jou in de regio er maar 2 a 3 zijn. Daarbij geef je aan de je voor het NK al 5 nodig hebt, waardoor ik dacht dat je daar ook wel aan mee wilde doen. Niet een al te onlogische gedachte imo.

Als ik dan begin over dat je alles vanuit jou woonplaats wel te bereiken is ben je niet fanatiek genoeg en heb je daar geen tijd voor Verward

Komt bij mij over als, ik wil wel veel rijden, maar alleen dichtbij. En zo werkt het helaas niet in de westernsport.

Verder is het inderdaad zo dat een gecombineerde vereniging niet zo vaak voorkomt. Maar ik denk dat als je als westernafdeling bij een engelse vereniging beter af bent dan een westernvereniging op zich. Zorg dat je dan 1 (of meer Knipoog ) van de westernlui in het bestuur krijgt om ook een stem voor de western te creeren binnen de vereniging.

Meng je ook tussen de engelse ruiters en stap af van wij vs. jullie. Dat is zeker een vereiste denk ik. Wat een combinatie om zeep helpt is onbegrip van beide kanten. Organiseer een onderlinge wedstrijd en zet je westernonderdelen voor de kantine ofzo. Laat de anderen het eens rustig bekijken en dan volgt de acceptatie vanzelf.

Wat het meest voor de hand ligt om een combinatie te krijgen is dat er een aantal engelse ruiters zijn die western gaan rijden, maar wel bij de vereniging willen blijven. Zomaar naar een vereniging toe stappen wordt lastig denk ik Knipoog

Nogmaals denk ik dat het wel kan, maar dat alles staat of valt met het aantal ruiters en hun ambities.

Vraag aan Ruiters: Waarom denk je dat het moeilijk en raar gevonden wordt? In dit topic is er niemand die het raar of moeilijk vindt. Onrealistisch misschien, maar niet raar of moeilijk Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:21

Rom, ik ga met jou even per PB verder want je bent aan het zeiken Haha! en daar hoeven we de rest niet mee te vervelen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:33

Ik ben niet aan het zeiken vind ik. Maar het is wel offtopic idd

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:45

Azhari schreef:
Westernfreak zegt dat het op dit moment nog niet realisitsch is om bij een reguliere vereniging een westernpoot te gaan plaatsen.


Correctie voor mezelf...ik bedoelde de meeste reguliere verenigingen. Als ik hier in de buurt kijk, zijn er maar weinig westernruiters aangesloten bij een reguliere rijvereniging.
Wat dat betreft is het idee van "Ruiters" zo gek nog niet! Ik denk zeker dat er voldoende animo voor is

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:47

Misschien is het een idee voor Ruiters om een open dag ofzo te organiseren, met een proefles voor potentieel nieuwe leden?

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 23:05

De msn en email is openbaar voor de rijvereniging, dus dan zullen we ons steeds moeten voorstellen.
Volgens mij is er in het weekend van 16, 17 en 18 juli open dag op de manege, zal het even navragen en dan doorgeven. Dan is er ook informatie van de rijvereniging, lijkt ons. Ook ef navragen.
De week daarop is er ruiterkamp op de manege en wij gaan daar volop van genieten!
Misschien helpt dit een beetje? De wedstrijden en clinics waren eerst vanuit de manege en dat gaat nu de rijvereniging regelen. En er zijn groepslessen, manege alleen prive. Naast het lesgeld is er lidmaatschap, je kan dus lid zijn en niet lessen. Of beide, wel zo handig. En de manege doet het voor zo'n lage kosten, omdat het anders niet te doen is voor die contributie. En niet iedereen kan 20 a 30 euro weekelijks opbrengen. Dus wel fijn deze oplossing!
Als er een open dag is van de vereniging, laten wij het weten. Er komt eerst weer een ledenvergadering, tja werken volgens de regeltjes van de KNHS en zo. Leuk hoor een wettelijke vereniging.


manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:04

Sonja schreef:
Ruiters, je bent en blijft gehuld in anonimiteit (en nee ik hoef niet voor de tiende keer een omschrijving van de VERENIGING ik ben benieuwd naar JOU). Je komt behoorlijk vaag binnen, het duurt 6x plaatsen voor je concreter wordt in de plannen en bedoelingen, en dan mogen wij niet KRITISCH zijn? Want weet je wat het verschil tussen Kritisch en Negatief is????? Volgens mij niet..... En ja, DIT is een negatieve opmerking.


Helemaal mee eens. .
Maar Ruiters......misschien moet je even duidelijk maken waar je het in vredesnaam over hebt. Je doelt namelijk op een ander topic, maar er zijn een hoop bokkers die dat natuurlijk niet gevolgd hebben.
Ff een vraagje: wat is het voordeel van rijden bij jullie vereniging dan op die manege? Als je alleen lest is het in feite toch hetzelfde??

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 21:19

bij manege alleen privelessen en rijvereniging groeplessen, natuurlijk heb je als leden meer in te brengen. Omdat je bestuursvergaderingen en ledenvergaderingen hebt. Bij een ledenvergadering kun je onderling bespreken wat wij als leden willen. Dan draag je dat over aan t bestuur en die gaan kijken of het mogelijk is, kwa kosten en zo. Het bestuur wordt weer gecontroleerd door de kascommissie en de leden.
Als wij als leden bij een wedstrijd willen, kunnen we dat dus regelen. En de kosten zijn anders, omdat het geen bedrijf is, maar een vereniging.
door de vereniging komen er meer clinics, wedstrijden, buitenritten, feesten en zo voor ons!

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:24

Ik weet heel goed wat een vereniging inhoud. Maar ik vind het dan nog maar allemaal vaag. Je moet dingen huren en dan kan het nog heel goedkoop......Daarnaast willen jullie allemaal dingen gaan organiseren. Moet je daar dan weer los voor betalen? Dat wordt dan toch allemaal heel onoverzichtelijk. Voor je dan dingen rond hebt, duurt het veel langer. Daarnaast heb je het over sponsoren......Tuurlijk heeft een vereniging sponsoren, maar wat doen jullie in dit geval voor hen. Een beetje lessen brengt voor hun niet echt wat op lijkt me.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers