Het is zo goed als zeker! Ik ga verhuizen! (met foto's)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Het is zo goed als zeker! Ik ga verhuizen! (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:05

Het is zo goed als zeker.. ik ga verhuizen. Ik blijf in Drachten woonachtig, maar verhuis ondertussen wel helemaal naar de andere kant van Drachten. Op zich best wel ver van het centrum van Drachten af, en tja, daar woon ik nu toch wel erg dicht bij. Maar.... ik ga wonen op loopafstand van het Fries Paardencentrum en een ruitersportzaak.
Die ruitersportzaak is wat minder.. want tja... je raadt het al.. ik zal mezelf moeten bedwingen er niet heen te gaan.
Tevens ga ik zo'n twee huizen van Joyce B (ook van Bokt) vandaan wonen. Heb ik meteen iemand gevonden die ik ga opperen me te helpen met mijn verhuizing Knipoog

Om jullie een indruk te geven heb ik van de website van de woningbouwvereniging een foto en een plattegrond gehaald. De foto is niet van de betreffende woning (bovenwoning is het overigens) en het plattegrond is precies in spiegelbeeld.

Buiten heb ik een bergingshok, ik ga de deur door en kom binnen en heb beneden een hal. Daar is een grote trap en ik kom boven in een halletje. Als ik van daaruit rechtdoor ga kom ik in de keuken en dan de woonkamer. In de woonkamer staat een wenteltrap die naar boven gaat. Daar heb ik een ruime open vide (op het plattegrond staat deze aangegeven als slaapkamer), met een ruime inloopkast.
Wanneer ik vanuit de hal geheel rechts ga kom ik in een ruime badkamer met douche. Wanneer ik vanuit de hal schuin rechts voor me kijk kom ik in de slaapkamer en achter me is zo ongeveer de wc.

Ik heb er enigszins best wel veel zin in, maar anderszijds ook weer niet, want ja... ik moet zoooooveeel spullen verhuizen... snik snik.. en ik kan eigenlijk nergens afscheid van nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:13

Hé, wat een leuke woning!!! Ga je er alleen wonen? Dan heb je lekker veel plaats zeg! Je moet maar zo denken: Als je verhuisd, ben je gedwongen om eens goed op te ruimen en het is ook wel heerlijk om weer in een opgeruimd huis te zitten! Veel plezier in je nieuwe huisje Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:17

No, krease wenning!

Dus het is zo goed als zeker! Wat leuk voor je!
Loopafstand van het FPC....Cool Cool En meteen al aardige buren! Tong uitsteken

Als je nog wat handen tekort komt tijdens de Grand Move, ik kan vast wel een dagje komen helpen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 18:59

Inderdaad.. als ik ga verhuizen ben ik verplicht grondig op te ruimen. Daar zie ik dan ook enorm tegenop...
En ja Sterre, ik ga er in eerste instantie alleen wonen. Ik heb wel een vriend, maar die gaat (nog) niet bij me in.

Dees, jouw hulp is van harte welkom! Het zal ergens zijn rond de boktrit periode... dus eh... bokkers... steek jullie handen maar uit jullie mouwen Knipoog Ik hoop dus dat voor mij de bokt rit door zal gaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:50

Jemig!
Wat een gaaf huis!!!

Ziet er ook aan de buitenkant gezellig uit en binnen tenminste niet van die recht-toe-echt-aan hokjes!
En wat een ruimte zeg!

Leuk ook die wenteltrap,
kunnen je katten zich lekker uitleven! Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:48

Leuk huis!
Ja verhuizen...ik heb laatst mijn kamer bij mijn moeder klaargemaakt voor mijn zusje en heb 10 vuilniszakken (!!!) met rotzooi naar het overlaadstation gebracht. Allerlei papierwerk, prullaria en andere dingen die al jaren stoffig lagen te worden.
Het is een ramp, je moet zo veel weggooien. Bijna niet door te komen.
Nou ja, lekker bemoedigend, maar ik wil in de voorjaarsvakantie wel een dagje komen helpen hoor. Want je moet wel mee naar de boktrit natuurlijk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:37

Hee wat gaaf zeg!!! Mooi huisje!!! Ik kom wel een keertje je huisje bewonderen als ik in de buurt ben okee? Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:43

ziet er mooi uit zeg!! Even offtopic, waar woon jij eigelijk nu in Drachten dan?

Pfff... en verhuizen! Ik ben nu nog volop aan het verbouwen (of ik niet Haha! Vriendlief *LOL* ) maar ik heb nu al een deel van mijn spulletjes uitgezocht. Zooooveeeeel spullen! En niets wat je eigelijk weg wilt gooien Verdrietig
Ik kwam een zak vol pennies tegen. Ik heb er vanavond nog eentje gelezen, zo grappig! Die gooi ik echt niet weg! En zo heb ik nog doooozen vol troep!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 03:52

Sjuimpje... op zich valt de ruimte wel mee hoor. De woonkamer is groot genoeg om twee 2 zitsbankjes en een televisie kwijt te kunnen, maar dan is het ook al vol. In de keuken past een heel klein eet tafeltje. Dan is deze ook vol.
Alleen de slaapkamer, vide en douche zijn lekker ruim

Cody.. ik hoop dat je aanbod blijft geldden, ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken bij het ordenen van mijn zolder. Daar kun je me mooi bij helpen. Lachen

Jurga, je moet zeker eens langs komen. In de voorjaarsvakantie ga ik naar jou.. en tja.. dan kun je het natuurlijk niet nalaten om ook eens bij mij te komen. Kun je mijn bijrijdpaardje Propala en toekomstige bijrijd Friesje Maaike ook eens bewonderen.

Jantina.. om jouw off-topic vraag te beantwoorden.. ik woon momenteel vrijwel in het Centrum van Drachten. Op de Stationsweg wel te verstaan. Ben je bekend in Drachten ofzo? Wat die oude bladen betreft.... ik heb er echt een hele boel... zelfs van de jaren 70.. En tja, ik ben bang dat ik daar toch eens afscheid van moet nemen. Verdrietig

Ik heb overigens nog wat foto's voor jullie...
Onderstaande foto is het uitzicht vanaf mijn toekomstige mini balkon.. dat balkon zal overigens wel wennen worden, aangezien ik nu een balkon heb van zo'n 30 m2!!!! En tja, op mijn toekomstige balkon passen hooguit twee of drie fatsoenlijke tuinstoelen. Deze foto is overigens in hartje zomer genomen... dat verklaart al dat groen..

Afbeelding

Onderstaande foto is van de voorkant van mijn huidige woning. De foto's van mijn huidige woning zijn vrijwel allemaal 3 jaar geleden gemaakt toen ik hier kwam wonen. Ik woon dus boven een autobedrijf.

Afbeelding

Onderstaande foto is genomen vanaf het dak van de loods van het garagebedrijf en hier zie je mijn huidige balkon en woning.

Afbeelding

Onderstaande foto is het uitzicht wat ik heb als ik voor mijn huis ga staan, met de rug naar mijn huis toe.. en ik kijk dan naar rechts.
Dat witte gebouw is een Joegoslavisch restaurant, rechts waar die bomen staan is een begraafplaats (dus pal naast mijn huis), daar achter zie je een tankstation en daar weer achter een busstation

Afbeelding

Hieronder een uitzichtfoto vanuit mijn officiele computerkamer (compu staat momenteel in de woonkamer Lachen ) De zwarte auto die je ziet staan is mijn auto.. welke altijd bij de kroeg staat geparkeerd

Afbeelding

Hieronder een uitzichtsfoto vanuit mijn woonkamer.. het gebouw wat je ziet is de kroeg...

Afbeelding

Hieronder een foto genomen vanuit het zijraam van mijn woonkamer... richting de voorkant.. dat witte gebouw is dus de Joegoslaaf, en die geuren van dat restaurant zijn eigenlijk niet tegen mijn neus bestand.. vind het wel jammer dat ik dat moet gaan missen.

Afbeelding

Tot slot de foto die vanuit mijn zijraam in de woonkamer is genomen, richting de achterkant. Daar waar je die heg overigens ziet.. daar zit dus de begraafplaats.

Afbeelding


Tja... ik zal dit plekkie op zich wel missen... Ik zit op loopafstand van het centrum verwijderd.. ik heb rechts van me een begraafplaats, daarnaast een bezinestation, daarnaast een busstation en een toekomstig winkelcentrum. Rechts voor me heb ik een Joegoslavisch restaurant en net iets verder zit een Algemeen restaurant. Voor me zit een kroeg, met vlak daarnaast een motorzaak. Links van me zit een videotheek, nog een kroeg en een snackbar. En tja.. dan de rest nog.

Daar waar ik ga wonen is helemaal de andere kant van Drachten. Qua ligging ga ik er absoluut niet op vooruit. Nauwelijks faciliteiten in de buurt helaas.. en een enorm eind van het centrum verwijderd..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 04:23

Hier een wat ouder plattegrond van Drachten.. Er zijn inmiddels al vele wijken bij gekomen. Welgeteld ga ik straks 5,3 kilometer verderop wonen.

Ik woon nu 650 meter van het echte zogenaamde centrum af. Straks woon ik 4,1 kilometer van het centrum af.

En tja, enigszins zie ik dat dus wel als een behoorlijk nadeel.. Verdrietig

Hier dus het plattegrond om jullie even een indruk te geven.

Afbeelding

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:47

Ziet er leuk uit Sandra! Dat is aan de Stal toch? Ook vlakbij mijn ouders Lachen
Grappig die foto's, komt mij allemaal héél bekend voor Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:54

Gaaf zeg, je gaat dus echt!!!! Party!!
Het ziet er een leuk huis uit, en lekker veel ruimte!
I wil zeker een keer langs komen, ook wel om te helpen.
Nou, gefeliciteerd hè!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:57

Misschien een stomme vraag; waarom ga je eigenlijk verhuizen Verward ?? Je zit daar (waar je nu zit!) idd hardstikke lekker, dicht bij alles, mooi groot terras... Leuk Lachen trouwens dat je van alles zo foto´s hebt gemaakt. Krijg je idd een indruk van hoe iemand woont!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:39

echt een mooi huis! Party!!
gefeliciteerd dan maar Party!!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 18:38

Ik ga verhuizen omdat ik een verschrikkelijke huurbaas heb. Het balkon ziet er momenteel niet uit en zou al drie jaar lang vernieuwd worden. Ik heb lekkage in mijn woonkamer, de riolering van de wc lekt, dus het stinkt hier enorm (gelukkig alleen beneden in de hal), ik heb hier tijden lang een behoorlijke koolmonoxide uitstoot gehad in de keuken. De geiser was kapot en mijn keuken en hal waren letterlijk en figuurlijk helemaal zwart.

Tja, dat gaat toch wel een beetje vervelen. Als ik deze woning had kunnen kopen, dan was ik hier zeker gebleven, maar helaas dat is niet mogelijk

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:41

Zucht... huisbazen.... Huilen
Die van ons heeft eindelijk wat aan de gootsteenverstoppingen gedaan, nu de lekkage in 3 van de 4 kamers nog, mijn verrotte kozijnen nog en dan die irritante huisgenoot eruit, dan ben ik wel gelukkig Lachen

Maar volgens mij is via de woningbouw huren veel relaxter. Van welke is deze? Die aan het Moleneind?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 18:43

De woning die ik van plan ben te huren is van Smallingerland. Inderdaad aan het Moleneind. Talma ben ik zelf niet zo over te spreken.

Maar goed.. ik zie er als een berg tegenop.... Verdrietig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:46

Mmm.. dan begrijp ik wel dat je daar weg gaat Scheve mond ! Het is iid even wennen als je van het centrum naar een "buitenwijk" gaat, maar ik denk dat je nieuwe huisje veel goed maakt! Dat ziet er echt heel leuk uit!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:47

Waarom? Je gaat toch niet naar de andere kant van de wereld? Knipoog
En daarbij toch een heel wat leuker huisje vind ik. Alleen wat minder dicht bij het centrum. Persoonlijk zou ik alleen nooit meer in Drachten gaan wonen Tong uitsteken

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 18:52

Nee joh.. dat is niet het gene waar ik het meest tegenop zie... ik zie het meest tegen de verhuizing zelf en het voorbereidende werk op. Die troep allemaal!

Waarom ik in Drachten blijf wonen is toch omdat ik ook nog een partner heb. Hij is qua werk gebonden aan Drachten. Dus tja, .... dan blijf je plakken he? Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 23:00

Nou nou, wat een kritiek op ons heerlijke plaatsje (wat zich helaas aan het volbouwen is! Verdrietig )
Ik zou nou nooit in Leeuwarden, groningen of een andere stad willen wonen (heb dus 2 jaar in Leeuwarden gewoond tijdens studie en een jaar in Groningen gestudeerd) Duurt een uur voordat je de stad in of uit bent! Wat een afstanden! Van de ene naar de andere kant van Drachten is al zo'n end! Afijn. We hebben een snackbar, supermarktje, buurtcentrum, twee scholen en Het Fries Paardencentrum en een ruitersportzaak op loop, (maar liever fiets Haha! ) afstand... Ook vlak bij het bos en ruiterpaden. Ideaal toch? Nu mijn pony nog een plekje hier in de buurt Haha!

Leuk Sandra! Ik hoop dat ik je ergens mee kan helpen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het leven van een schooljuffrouw met huis en eigen paard vrij druk bezet is Haha! Afijn, u roept en ik kijk!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:08

Jurga, je moet zeker eens langs komen. In de voorjaarsvakantie ga ik naar jou.. en tja.. dan kun je het natuurlijk niet nalaten om ook eens bij mij te komen. Kun je mijn bijrijdpaardje Propala en toekomstige bijrijd Friesje Maaike ook eens bewonderen.

Ik kom al, ik kom al...zou het niet willen missen, maar ja, ik heb nog zoveel meetingen staan haha. Haha! Waar haal ik de tijd vandaan? Verward En het reisgeld haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 00:09

Tja, nou moet je niet beginnen te zeuren hoor... }> Waar moet ik al die tijd en geld vandaan halen?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:14

joyce B"]
Ik zou nou nooit in Leeuwarden, groningen of een andere stad willen wonen.Duurt een uur voordat je de stad in of uit bent! Wat een afstanden!
[/quote]
Euh... vanaf mijn homie ben je binnen 10 minuten de stad uit! Hartje Groningen!

[quote="joyce B schreef:
Nu mijn pony nog een plekje hier in de buurt Haha!

Was Gerrit niet op een heeeeeele korte afstand? Ik ben vanaf 1 mei weer van de partij Lachen

Nee, voor mij geen Drachten meer, voor Ironique wel, maar ik ben gewoon flauw van Friesland.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 00:16

Heeee Ironique weer naar Drachten? Mooi... Lachen Kan ik haar eindelijk eens bewonderen... het is vanaf mijn huissie lopend te doen... Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DJZ, Facebook, IASCrawler, Jolynne, kaatje89, silvericathy, YandexBot en 137 bezoekers