Probleem met stage van volgend studie jaar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Probleem met stage van volgend studie jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 12:00

Ik moet volgend studie jaar 16 weken stage lopen (van eind november tot eind maart)... Maar nu zit ik eigenlijk wel met een probleempje... Ik doe de SPH en wil eigenlijk "later" de kant van Jeugdzorg op alleen ja vind maar eens een stage plaats in de jeugdzorg in omgeving Leeuwarden wat nog te doen is met de auto en wat me geen klauwen met benzine gaat kosten ... Of waar ik uren voor in de bus/trein moet zitten... Dat is dus niet te doen ... Nu heb ik waarschijnlijk een leuke instelling gevonden waar ze heelllll misschien een tweede jaars SPH studente willen hebben (ze hebben liever 4de jaars dus 10 maanden stage) maar nu zit er natuurlijk weer een grote maar aan...

Het is in omgeving Apeldoorn ... Tsja en om nou 16 weken in Apeldoorn te gaan zitten terwijl alle vrienden vriendinnen en familie in Friesland blijven vind ik ook wel weer een grote stap maar nog niet de grootste ... Ik heb een woonplaats gevonden bij kennissen die zouden het erg leuk vinden dat ik bij ze kwam maar voor mij word dat erg zwaar omdat het een vrij druk gezin is met weinig privacy (wat ik eigenlijk wel gewend ben)
En vriendlief blijft in omgeving Leeuwarden en het worden voor mij dan onregelmatige diensten draaien.... Dag diensten Avond diensten en Weekend diensten dus ik zal hem ook erg weinig zien ...

Wat zouden jullie doen:

1. de ervaring willen hebben dus gaan met die banaan als ze je goed keuren en je willen hebben.
2. de ervaring willen hebben... maar daar niet in huis gaan
3. met minder genoegen nemen en in de omgeving Leeuwarden blijven ?! in de hoop dat je met het vierde jaars ergens in de buurt kan komen ...
4. iets anders nl.....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:09

3 dan kan je vlammie ook blijven doen Haha! maar in elk geval zou ik niet bij dat drukke gezin in trekken, dat si volgens mij niks voor jou.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:10

Ik zou voor 1 gaan.
Die kans moet je gewoon niet laten schieten.
Je kan terecht bij kennissen, wat wil je nog meer.......

Ga voor die kans!!!!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:10

DOEN!

Ik studeer zelf SPH, (nog ff: maandje te gaan), en ik zou het zeer zeker doen! Die korte tijd overleef je echt wel daar in Apeldoorn, sterker nog: het is alleen maar leerzaam! Je wordt er niet stommer door, zeker niet! Ik zou niet 'voor minder gaan' in de buurt, want daar krijg je spijt van (en ja, ik spreek uit ervaring).

Grijpen die kans!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:13

ik denk dat ik dan ook voor 3 zou kiezen.
in je 4e jaar kun je nl al veel meer en dan heb je natuurlijkook meer kans dat ze je een contract aanbieden voor als je van schoolkomt.
en ik zou op zo veel mogelijk verschillende plaatsen even binnen kijken, zo'n kans krijg je nl nooit meer.
ik ga zelf mwd doen,dus ikzit met hetzelfde, alleen ik weet nog niet precies wat ikwil gaan doen,dus ik ga op zo veelmogelijke plaatsen stage lopen, zodat ik zo veelmogelijk kan zien.

succes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:21

Ik zou absoluut voor 1 kiezen, wat is nou 16 weken? Kun je geen kamer daar zoeken of heb je daar geen financien voor?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:09

Mijn SPH zat iets anders in elkaar (deed hem ook verkort in 3 jaar) Ik hoefde alleen het hele tweede jaar stage te lopen...
Toevallig woon ik in Apeldoorn dus ben wel benieuwd waar je dan eventueel stage gaat lopen. Eventueel weet ik nog wel iets. Is niet echt jeugdhulpverlening maar wel met jongeren. Het is een jongerencentrum in (gemeente) Epe ik heb hier stage gelopen (en ze zijn eventueel nog op zoek naar HBO'ers) het nadeel is wel dat je smiddags en s' avonds werkt en heel af en toe in het weekend...

Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten kiezen hoor. Maar 16 weken is wel zo om...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 13:14

Citaat:
3 dan kan je vlammie ook blijven doen maar in elk geval zou ik niet bij dat drukke gezin in trekken, dat si volgens mij niks voor jou.

Oh die ga ik zeker wel missen tegen die tijd maar ik probeer toch zoveel mogelijk dan naar huis te komen mocht ik het wel doen want heb Albert hier ook nog zitten!! ...

Citaat:
Ik zou absoluut voor 1 kiezen, wat is nou 16 weken? Kun je geen kamer daar zoeken of heb je daar geen financien voor?


op zich heb ik de financieen wel voor om een kamer te zoeken... want mijn ouders betalen het, maar die zijn niet zo gek dat als ik bij kennissen in kan om dan mijn kamer te gaan betalen en dan mag ik nu al wel hard op zoek gaan denk ik ...

Citaat:
ik denk dat ik dan ook voor 3 zou kiezen.
in je 4e jaar kun je nl al veel meer en dan heb je natuurlijkook meer kans dat ze je een contract aanbieden voor als je van schoolkomt.
en ik zou op zo veel mogelijk verschillende plaatsen even binnen kijken, zo'n kans krijg je nl nooit meer.
ik ga zelf mwd doen,dus ikzit met hetzelfde, alleen ik weet nog niet precies wat ikwil gaan doen,dus ik ga op zo veelmogelijke plaatsen stage lopen, zodat ik zo veelmogelijk kan zien.


Ik weet eigenlijk zo goed als zeker dat ik de jeugd zorg in wil en dan echt met de leeftijds groep die ze daar op het internaat hebben zitten dus echt de probleem gevallen die gedragsgestoord zijn en/of veel met justitie in aanraking zijn gekomen...
Ik denk dat het voor mij verstandig is om hier sowieso eerst stage mee te lopen en er nu achter komen dat het niet voor mij weggelegd is dan er pas in mijn 4de jaar achter te komen en dat ik dan nog snel even een andere kant moet kiezen en mijn hele opleiding in het teken van de pubers met gedragsproblemen gedaan heb ...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:43

1 natuurlijk. Het zijn nog geen 4 maanden....

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:02

Ik zou die stage zeker gaan doen als ik jou was.
Ik wilde altijd heel graag diergeneeskunde studeren en moest daarvoor zowieso opo kamers. Daar heb ik ongelooflijk tegen opgezien, maar ja, de andere optie was om maar niet in Utrecht te gaan studeren en dus geen diergeneeskunde te gaan doen. Ik ben dus wel op kamers gegaan en het is mij ronduit meegevallen.

En wat is nou helemaal 16 weken? Je zult zowieso vrije dagen hebben en dan ben je zo weer terug in Leeuwarden om naar je vriendje, familie en paardje te gaan.
Ik heb nu al bijna 5 jaar een wekendrelatie met mijn familie, vriend en paardjes, maar ja, het is wel je toekomst en als dit echt is wat je zoekt, moet je dat doen!
Als je niet gaat krijg je er later spijt van.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 16:14

ik denk ook wel dat ik het ga doen ...
want tsja ik qoute essie even uit d`r PB

Citaat:
Beter spijt hebben van dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van dingen die je niet hebt gedaan.


ook nog bokkers die verder in Apeldoorn wonen haha kan dan wel wat gezelschap gebruiken Knipoog hahhaha

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:01

Zoals ik al in PB zei ik woon in Apeldoorn (gemeente Apeldoorn) dus het eerste gezelschap heb je al gevonden!!!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:27

ik ga dan zeker langs komen daar kom je niet meer onderuit Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:43

ik ging ook voor 1, die 16 weken zijn om voor je het weet en die kennis die je dan hebt opgedaan pakken ze je niet meer af.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:13

ik zal mijn stage begeleidster even goed achter de broek aan zitten dat ze mij daar in probeerd te krijgen ...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:49

Absoluut optie 1!!!

Je krijgt die kans, grijp hem. Hoe meer ervaring je hebt op het gebied waar je in verder wil, hoe beter het is
En wat is nou 16 weken Verward Knipoog