ik kan totaal niet doorzitten me draf.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:13

veel oefenen.. bij ons mag je niet eens lichtrijden als je niet goed kan doorzitten..!!

euhm.. Scheve mond


anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:19

Ja idd veel oefenen, probeer is een zitles te nemen van een instructeur.
Ook is het handig om niet te graag te willen zitten, laat je is als een zoutzak op je paard zitten, vaak lukt het dan wel. Tong uitsteken
Mijn paard zat eerst ook heel moeilijk, probeer met de gangen van je paard mee te gaan, dat helpt vaak het beste..

Succes Lachen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:29

benen lang maken en goed je hakken naar beneden, verder inderdaad met je paard mee gaan met je heupen.
Verder kan je ook nog eens een keer zonder beugels draven? Of zonder zadel rijden.

Veel succes! Lachen

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:30

ikga met anydale mee, veel oefenen, zitles nemen, een keer rijden zonder beugels, maar wel met zadel.

ga ook diep in het zadel zitten, en klem je benen niet al te veel. Verder kan je het best eens proberen met een westernpad met daaroverheen een longeersingel ofzo, dan voel je de gangen van je paard erg goed, en doordat het pad zo dik is kan je beter blijven zitten. Later kan je het altijd nog met een gewone singel proberen.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:54

Zorg wel als eerste dat het paard zijn rug ontspannen heeft, dan is het vele malen makkelijker om te kunnen blijven zitten

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:35

Zitles nemen en oefenen oefenen oefenen......Paardrijden leer je alleen door het vaak te doen! Onder begeleiding van een goede instructeur.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:54

door zitten, hoezo kan je het niet? iedereen kan dat toch, tenzij ruchtproblemen. ?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:01

Komt vanzelf wel Lachen

Lancelot

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:04

Als je veel gaat rijden en oefenen komt dat wel in orde!
Toen ik dat voor het eerst moest doen zat ik ook in mijn zadel te bonken Knipoog
Maar na enkele keren lukt het je wel!
Ik vond het eigenlijk gemakkelijker om door te zitten op een pony dan op een paard. Ik weet niet hoe het komt (nu ben ik wel wat te groot en te zwaar voor een pony Lachen )
Ik vond bij sommige paarden gemakkelijker om door te zitten dan op een ander.

De sahara is zonder meer erg droog.
Second place is first loser.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:09

Jetta schreef:
Zitles nemen en oefenen oefenen oefenen......Paardrijden leer je alleen door het vaak te doen! Onder begeleiding van een goede instructeur.


Amen

oefenen.. oefenen en nog eens oefenen..
veel zonder zadel/stijgbeugels rijden is een goede oefening voor je zit!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:24

hel veel oefenen. ik kon he ook nooit op mijn paard maar na vee oefenen lukte het. En natuurlijk niet als een zak in het zadel gaan zitten he Haha! anders lukt het je nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:25

Achter op je billen zitten bekken iets kantellen en voel de beweging van je paard.Lees anders eens in de bibliotheek of zo centerd riding 2 van Sally Swift.Dat maakt ook het een en ander duidelijk.Sucses met oeffenen

Picassonr1

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:33

ik heb ook een hele tijd niet door kunnen zitten maar naar veel ofenen gaat het steeds beter dus lekker veel oefenen en dan lukt het.

Ik ben nieuw hier !
Wie wil er please een collage maken?kijk me profiel voor foto`s

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:41

trouwens, misschien is dit meer iets voor rijtechnische problemen..
je kunt daar ook bij de FAQ (vaak gestelde vragen) kijken, wellicht staan daar handige tips bij

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:26

horsewisper schreef:
door zitten, hoezo kan je het niet? iedereen kan dat toch, tenzij ruchtproblemen. ?


ohh heel makkelijk hoor als je zelf niet ontspannen zit, of geen goeie houding hebt kukkel je er zo vanaf!! maar ook als het paard heel dun is, en niet echt sctevig gebouwd en dat soort dingen kan je er ook makkelijk je evenwicht op verliezen.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:31

Eh...ik wil van mezelf beweren dat ik een goede zit heb en ontspannen zit, maar op paarden die echt hoog opgooien lukt het me ook niet hoor (type tuiger) Dus om dan maar te zeggen dat je niet lichtrijden mag als je niet kunt doorzitten vind ik ook zoiets. Bij sommige paarden krijg ik al een hernia als ik er alleen al naar kijk!

Je suis Charlie.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:39

Blijven oefenen...
Soms wil het zadel ook wel mee of tegenwerken. Op mijn dressuurzadel kan ik de middendraf van mijn Gelder nog wel uitzitten (zonder beugels), maar op mijn vzh had ik echt allang op de grond gelegen.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:13

Idd zadel speelt vaak ook wel mee. Een dressuurzadel geeft je gewoon meer stevigheid.

Verder moet je proberen om jezelf "zwaar" te maken. Ga echt overdreven op je kont zitten ipv op je voorkant. Schouders goed naar achter en je hakken mooi naar beneden uitdrukken. Heeft allemaal te maken met dat je goed op je billen komt te zitten.

Verder is zitles idd een goed idee. Vaak heb je daar veel steun aan en er word echt consequent op je zit gelet. Dan leer je het wel

Zonder stijbeugels/zadel rijden is ook een goede manier. Je leert het vanzelf door veel te oefenen! Niet denken dat het nu meteen gaat lukken want zo iets heeft nou eenmaal tijd nodig!

Veel succes!

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:22

Heel veel oefenen, ook zonder beugels en zonder zadel.

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:19

Ontspannen en je knieƫn goed aansluiten en klemmen. Misschien is het een idee om eens aan de longeerlijn te oefenen dan kan je je alleen op je zit concentreren en iemand anders houd het paard in de gaten.
Succes ermee!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:35

Ik moet toegeven dat als mijn paard niet al lekker inde aanleuning loopt, ik doorzitten ook geen pretje vind... Misschien ligt daar ook een deel van je antwoord. In de B hoef je tenslotte ook maar heel weinig door te zitten, omdat dat al meer ervaring vereist...

Verder inderdaad veel oefenen. Aan een longe is een goed idee, dan kun je goed oefenen aan een vrije zit, maar je moet er dan wel van houden om aan een long vast te zitten... zonder beugels oefenen is ook een goede. In ieder geval zou ik vaak even oefenen en dat dan steeds uitbreiden. Niet ineens een half uur door willen zitten, maar steeds wat langer.


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:40

Oefenen, oefenen, oefenen Haha!
Misschien dat er mogelijkheid tot zitles nemen is? Anders zou ik dat zeker doen.

Ik heb het ook een tijd (toen ik net reed) heel moeilijk gevonden om door te zitten in draf. Zitlessen hebben toen erg geholpen (zonder zadel Knipoog ).

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:57

Dit past beter op RT.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, skyler1 en 10 bezoekers