[HAW] Ons L1-debuut tijdens CH Oosterwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

[HAW] Ons L1-debuut tijdens CH Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 11:31

Vrijdagavond hebben we ons L1-debuut gemaakt in Oosterwolde.
Geen aanrader trouwens, op vrijdagavond van het Hemelvaartsweekend, om 17.00 uur met de trailer op pad gaan... mén, we hebben haast 3 kwartier in de file gestaan (tussen alle mensen met caravans Haha!), en Syl maar stampen en zich druk maken... Bloos!
Toen we éindelijk Groningen uit waren, konden we gelukkig in één keer doorrijden naar Oosterwolde (Frl.) Lachen

Het losrijden ging fijn, maar in de 1e proef heb ik echt waardeloos gereden. Opeens had ik Syl niet meer fijn aan mijn hulpen, liep door been- en teugelhulpen heen, en een giga-bok bij het aanspringen... Bloos
Ik balen, en meteen de 2e proef geprobeerd zo scherp mogelijk te rijden en eigenlijk ging de 2e proef héél fijn!
Zelf had ik de 1e proef geen wp verwacht, en de 2e proef een ruim wp, en al gauw 10 punten verschil tussen de beide proeven want de ene was echt veel slechter dan de andere.
Maar zo zie je maar weer, de eerste proef hadden we 152 pnt en de 2e proef 157 pnt.
In ieder geval, het eerste puntje in de L1 is vast binnen, een hele ervaring opgedaan, ik weet nu waar ik de komende week flínk op moet trainen, genoeg huiswerk te doen dus en volgend weekend gaan we er weer voor *LOL* !

Wat wél fijn was, was dat we voor de "nieuwe" oefeningen, dus de middenstap, wijken, middengalop, 6-en en 7-ens hadden.

Foto's Cheese! ! :

De Taakverdeling: Ik maak het tuig (en het paard Haha!) schoon, laad alle troep in de auto, en Syl neemt de mentale voorbereiding voor haar rekening *LOL* Knipoog :
Afbeelding

Tijd om naar Oosterwolde te gaan! Wat lijkt ze al groot he, ze is nu een ruime 1.70 (ter vergelijking, ik sta er naast en ben 1.75) en stiekum nog steeds aan het groeien Lachen
Afbeelding

Nog éven poseren, knappe dame wordt het al he, ze wordt dit jaar 5:
Jammer dat ze zo bruin wordt van de zon, ze is eigenlijk gitzwart...
Afbeelding


De losrijd-foto's in Oosterwolde!

Eerst een aantal draf-foto's Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het doorzitten, dat lukt tegenwoordig ook al aardig zonder dat Syl denkt (en doet Schijnheilig ) "Há, galop!!" *LOL*
Afbeelding

Beetje tegen de zon in, maar geeft juist wel een mooi effect vind ik:
Afbeelding

De wijk-foto's zijn niet al te duidelijk, maar hier een paar pasjes aan het wijken naar links:
Afbeelding

En naar rechts, en wat doen mijn handen daar Bloos Haha! :
Afbeelding

Dan een aantal galop-foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5 minuutjes voor de proef, nog éven relaxen Lachen :
Afbeelding

Afbeelding

En weer oppakken, en klaar om de ring in te gaan!
Afbeelding

En de afsluiter: het STALKONIJN! Hij huppelt al jaren rond en staat ook vaak bij de paarden in de wei, of ligt bij de trailer te zonnen Haha! Check het trappetje naar zijn konijnenhok *LOL* daarachter zie je trouwens een klein stukje van de buitenbak!
Afbeelding


Ik zat net te denken, vorig jaar rond deze tijd klom ik er voor het allereerst op! Het is het eerste paard dat ik helemaal zelf zadelmak heb gemaakt, ze is nu dus zowat een jaar onder het zadel. Als ik de foto's zie, ben ik best trots op d'r Knipoog !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:36

mooi paard, en het ziet er netjes uit!!!

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:37

nou dan mag je idd best trots zijn!
leuk beessie hoor, echt een knap paard.
wel even letten waar je met die handen verblijft, maar je geeft het zelf al aan.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:44

Je mag idd best trots zijn!!
Dat ziet er keurig uit! Jullie zijn echt een mooie combinatie! OK dan!
Gefeliciteerd met je winstpunt nog!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:15

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het L erg netjes hoor!! Vindt jullie ook een erg mooie combinatie om naar te kijken!

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:58

is ze echt zwart? staat op je papieren geen bruin? Mijn pony is namelijk ook gitzwart (nu nog steeds terwijl ze toch altijd op de wei staat) maar op haar papier staat bruin, echt raar.
Ziet er erg mooi uit. Ben echt jaloers op de maat van je paard Knipoog

Blaat

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:01

ziet er mooi uit! en netjes hoor gelijk een wp! Lachen
op naar de L2!!

*

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 13:11

@LotteAnna: Ja ze is echt hartstikke zwart, zo staat het ook in haar paspoort vermeld.
Ze wordt nu met name bruin (eigenlijk wordt ze zelfs oranje/vos kleur) op de plekken waar ze zweet: haar rug (waar het zadel ligt) en ook waar haar kopstuk en neusriem zitten, wordt nu helemaal oranje Haha!
Komt puur door de zon, was vorig jaar ook al zo maar nu nog erger *LOL*

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:36

Ziet er netjes uit!! Ga zo door en het komt helemaal goed, gefeliciteerd nog met je wp!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:48

Leuk zeg! Het terrein was ook super in Oosterwolde! Zelfs na de m en de z lag het er nog geweldig bij!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:16

ook al waren jouw punten niet geweldig, het ziet er super uit! De L1 ben ik door gekomen met 6 x 156 punten. (rot klasse Haha!)

Ga zo door, en in Boerakker wil ik écht jullie een keer live aan het werk zien!

Zet hem op Party!!

:){

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:50

Mooi paard zeg! Jullie zijn een mooie combinatie! Gefeliciteerd met je winstpunt!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:21

Mooi paard, en er zitten mooie foto's bij! Lachen

:D M2 + 8 :D

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:36

hey

op syl kun je heel erg trots zijn. Zeker als je bedenkt dat je alles zelf hebt gedaan samen met syl!

Ik vind jullie echt een heel leuk team samen!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:15

Zo, ik hoop dat ik je dat over een tijdje nadoe... Gelijk de eerste keer L1 een winstpunt rijden...
Maandag ga ik L1 onderling proberen omdat ik het niet eerlijk vond om met 4 winstpunten nog een keertje B-onderling te starten. Maar we zijn er nog niet aan toe wat de galop betreft... Daar loopt ze nog heel erg mee te knoeien sommige dagen... Nou ja...

Jij nog heel veel succes met de volgende wedstrijden! Gaat vast helemaal goedkomen!!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 21:56

*LOL* , dankje joyce B!
Succes dan maandag, ach met een onderlinge kun je het altijd proberen toch, wat heb je te verliezen ?!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:15

Leuke foto's en gefeliciteerd met je winstpunt!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:19

Gefeliciteerd!
Ik vind hem op de eerste foto's echt kort lopen achter, maar als je de proef in gaat, komt-ie helemaal goed OK dan! .

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:23

Ik vind de galopfotoos echt heel erg mooi!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:33

Mooi paard! Mooie kleur en loopt netjes Lachen

-* Nightwish here I come... *-

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 22:39

astridastrid"]
Gefeliciteerd!
Ik vind hem op de eerste foto's echt kort lopen achter, maar als je de proef in gaat, komt-ie helemaal goed
[/quote]

Thanx! Syl moet achter zeker nog sterker worden. Nou ja, ze moet helemáál nog sterker worden en meer bespierd Lachen maar we hebben de tijd! En gelukkig gaat ze wel met sprongen vooruit, dus het komt vast goed Lachen .
't Is wel echt een dieseltje, moet rustig worden losgewerkt en komt dan echt op gang, dus wat dat betreft kan het goed kloppen dat het op de laatste foto's beter is

[quote="Samsam schreef:
Ik vind de galopfotoos echt heel erg mooi!

Dank je! Ik vind ze zelf ook super Knipoog !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:55

je mag zeker trots zij, echt een mooi paard zeg, en loopt ook erg netjes

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 00:31

@ Alikesflame: Thanks!!

Jij was toch ook naar Oosterwolde geweest, of niet ??
Ah, nu zie ik het, in het topic uit je onderschrift Haha! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:43

ja klopt. voor het aller eerst een echte wedstrijd gehad. werd ook wel tijd.


TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:35

Leuke foto's, leuk verslag en mooie resultaten! Ga zo door!!! OK dan!
De 19e ga ik trouwens niet springen in Haren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 66 bezoekers