wie heeft 2 paarden of meer??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 19:41

En degene die dat heeft bewonder ik sinds vandaag verschrikkelijk.
Ik doe dus een aantal dagen ook het paard van een collega van mij erbij, maar sjonge, wat valt dat tegen!!
Ik ging vanochtend om 9.00 uur de deur uit en was pas om 15.45 uur thuis. Met mijn eigen paard was ik half 12 al klaar, toen ff gauw wat gegeten bij de Mac Party!! Party!!, daarna naar dat andere paard gereden. Bleek dat hij zijn kroonrand had opengetikt maar hij liep niet kreupel, dus wel gereden maar veel x-tra werk.
Ik moest nl. ook nog naar een ruitersportzaak omdat de stalapotheek daar nergens op leek. Dus Betadine shampoo halen en zalf en nog maar weer eens wassen.
Het zal wel schelen als je je paarden op dezelfde stal hebt staan, maar toch vraag ik me af hoe jullie dat doen?
Laat je 1 paard staan of rijd je ze allebei?
Ik zit er nl. wel eens aan te denken om er een jong paard bij te kopen, maar na vandaag ben ik daar weer hard van afgestapt *LOL* *LOL*


Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 19:58

Ik heb een paard en daar heb ik mijn handen al aan vol. Ik heb zelfs nog iemand erbij die hem twee keer in de week longeert/rijdt. Het valt niet altijd mee om naast een baan, een huishouden, een vriend, een hond, een moeder die gaat verhuizen en nog andere sociale gebeurtenissen je paard bij te houden. Verward
Nou ga ik ook nog in een andere baan beginnen waar ik weer op pad mag. Maar een leuke baan is beter uit te houden als een waar je je absoluut niet thuis voelt. Party!!

Groeten Esther

Sprakeloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:05

Lachen Ik heb een tijdje 2 paarden tegelijk gehad, een moest verkocht worden en de ander op proef... dat was al druk, maar ik deed de 1 rijden de ander longeren...iemand anders reed dat paard (je-weet-wel Fitz Knipoog )voor mij dus ik had er gelukkig maar 1 te rijden.
Nu gooi ik vaak ook voor andere paarden los in de paddock en daar gaat al veel rijd in zitten, 2 paarden alleen dus als ik ze lekker aan huis heb staan.... Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:51

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:00

Ik rijd soms 4 paarden achter elkaar door.
Bij een handelsstal.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:18

wij hebben 3 paarden! Ik rijd meestal Voltrack en 3x per week ook Joopseltje. Ik heb ze van de zomer (vakantie) en begin dit schooljaar alletwee elke dag gedaan. Is wel vermoeiend ja. Nu rijd ik er sowieso maar 1 op 1 dag, anders blijft er te weinig tijd over om te bokken en om aan mijn schoolwerk te zitten! Strax wil ik maar 1 paard: JOPIE!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:22

Toen ik nog studeerde verzorgde ik 4 paarden waarvan ik er dagelijks 2 reed.
Ik heb ook wel eens zitten tobben er een paard bij aan te schaffen maar ik red 1 paard al amper naast een 40-urige werkweek Scheve mond\ . Dus dan zou ik minder moeten gaan werken, bijv. 28 uur, maar dat betekend ook minder inkomsten. Ik denk dat ik het met 28 uur werken financieel niet red om 2 paarden in vol-pension te doen Verdrietig .
Voorlopig speel ik dus af en toe nog lekker mee met de staatloterij *LOL*
Party!! Pling Pling Party!! Pling Party!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:58

Hihihi...toen ik Escala net had, had ik ook nog een bijrijdpaardje...Escala stond toen in Amsterdam west, mijn bijrijdpaardje in Aalsmeer en ik in Amsterdam zuidoost...en dan ook nog fulltime werken...pfoeh!!! was errug vermoeiend... Dromen Slapen maar ook errug leuk Party!! want de paardjes echt om Lovers te worden natuurlijk...als ik 2 paardjes op dezelfde stal zou kunnen hebben zou het mij wel erg leuk lijken...maar ja, kan het niet betalen dus mijn slaaris is soort vorm van zelfbehoud...hahaha...ik ben trouwens afhankelijk van het openbaar vervoer en ik ben gewend dat ik een uur onderweg ben voor ik ook maar bij Escala ben dus dan blijf ik wel graag lang. Zou het zonde vinden om 2 uur reistijd te hebben en dan maar1 uur te blijven... *LOL* *LOL* *LOL*Dus wie weet...hahaha...maar het is ongetwijfeld veel werk; 2 paarden of meer!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 22:17

Ik heb er 2 en ik had er 3. Mijn pony heb ik vorig jaar weg gegeven aan hele leuke mensen waar ze haar oude dag krijgt. Verder doe ik nog een paard voor iemand anders, die er zelf niet op rijdt. Ik doe er dus elke dag 3, naast mijn baan, huishouden, portretten tekenen etc. En ik moet zeggen dat het me best zwaar valt. Maar het is toch ook wel leuk!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 23:32

Citaat:
Op 2001-04-19 22:22, schreef Jippie:
...Voorlopig speel ik dus af en toe nog lekker mee met de staatloterij *LOL*...


Ik zag vandaag dat er 5 piek op mijn bankrekening was bijgeschreven, afkomstig van de Postcodeloterij. Had ik gewonnen met het Lingospel (dat ik niet eens actief speel). Wel 5 hele guldens! Kan ik weer een paar zakjes pepermuntjes voor Leys kopen (als omkooptruc, hihi)... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 06:47

Wij hebben er twee, over een maandje 3 Lachen
Ik heb er verder niet z'on problemen mee, ze staan achter huis, dus makkelijk te verzorgen. Daarnaast doe ik het samen met mijn vader, dus als ik niet kan, verzorgt hij ze. (vroeger was dat andersom, maar nu wil ik het zo veel mogelijk zelf doen)

Met rijden doe ik er altijd maar 1 op een dag, meestal Isolda. Berber doet wat minder, maar getraind worden ze toch niet, dus bij mij is dat wat anders denk ik!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:24

Ik heb samen met mijn moeder op dit moment 4 paarden. 1 Ruin van 10 jaar, 1 dekhengst van 13 jaar, 1 merrie van 2 jaar en 1 hengst van 1 jaar, allemaal Andalusiërs. De dekhengst is voor de verkoop. De merrie wordt volgend jaar ingereden en met het hengstje weet ik nog niet wat ik doe. Ik heb hem vorige week voor de eerste keer sinds tijden los in de bak gezien en hij was wel zzzzoooooo mooi, moeilijk hoor maar 3 paarden is wel heel erg veel om zelf te rijden. Die dekhengst wordt door iemand anders gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:35

HOi,ik heb zelf alleen mijn eigen paard, maar ik rij wel paarden van anderen. Soms valt me dat zwaar, deze winter was het echt doorbijten af en toe (ik heb echt een Boos! winter gehad). Als ik andere paarden rij, doe ik met Lab meestal iets in de roundpenn of aan de longe.Heel af en toe rij ik die ook op dezelfde dag. Deze week had ik een op maandag en donderdag, Lab heeft die dagen 'vrij'gehad en alleen wat gehobbeld in de roundpenn. Mijn paard staat overdag ook al buiten he, dat scheelt ook wel. Als een vriendin van mij op vakantie is dan rij ik haar paard, maar haar ouders poetsen dan en doen de rest, ik hoef alleen maar op te stappen (geweldig luxe service he). Zelf zou ik alleen 2 paarden willen als ik tijd en geld had en niet zoals nu een veel te druk leven.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:37

Mag ik ook mee doen......heb 1 fjordenPAARD en 3 shetlanders hihihihihi.
Oliva word bereden en 1 shet gaat voor de kar, maar dat doe ik niet hoor, dat doet mijn vriend, de andere gaat volgende zomer ervoor, dus ik hoef ze niet te berijden, maar soms is het inderdaad wel veel, want als ik Oliva heb gereden dan ga ik vaak Hump nog ff longeren, en dan ben je ook zo een paar uurtjes bij de paardjes.
Volgend jaar natuurlijk Kismo er ook nog bij Dromen
Scheelt bij ons natuurlijk enorm veel dat ze de hele dag in het land lopen, dus we hoeven ze niet iedere dag beweging te geven (dat doen ze met elkaar wel).
Hoef ook geen stallen uit te mesten......dus ik denk dat ik me niet echt met jullie kan vergelijken Lachen .....maar het is soms toch best wel druk met al die knollebeestjes Party!! .
Maar het scheelt natuurlijk dat wij het met ons tweeen doen!!!!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:43

Nou, ik heb dus 1 paardje (zeg maar rustig PAARD) en daar heb ik mijn handen vol aan. Ik werk 40 uur (nu nog wel, binnenkort 36!). Daar zou ik er geen 2 bij kunnen doen hoor!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:55

Ik heb er dus 3. En tja... ik kan niet echt zeggen hoe ik dat organiseer. De twee paarden staan ieder op een andere dag op rust. Soms rijd ik ze allebei, soms longeer ik er een, soms rijdt Eveline er een voor me...net hoe het uitkomt. Het is passen en meten en soms hoeft er maar iets tussendoor te komen en dan kom je niet meer uit met je tijd. Zoals nu, zieke Nigel....geen idee hoe ik dan ook nog 2 paarden hun aandacht moet geven. Ze zijn op stal zo lief geweest Mattie voor me los te gooien, die heeft 2 uur buiten gestaan.Heb ik Maril 's avonds kunnen rijden. Maar vandaag??????? Verward Verward Vandaag heb ik zelfs Phoebe er nog bij,een ziek kind thuis en ik ben jarig,dus visite...waaaaaaah!!!! Frusty Frusty Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 08:57

Wij hebben er twee, maar als een van ons tweetjes een keer niet kan (avondvergadering oid) dan worden ze gewoon allebei gelongeerd door degene die dan gaat. We laten ze NOOOOIT stilstaan, maar twee rijden, dat gaat gewoon niet als je fulltime werkt, en moet mesten etc....
Bovendien kan Dick de mijne niet rijden. Alleen als ik een vrije dag heb oid rijd ik ze wel eens allebei, bv om bij Leo weer eens de puntjes op de i te zetten of om nieuwe dingen aan te leren, omdat het voor een beginnende ruiter niet meevalt om bv wijken aan te leren, terwijl het paard het ook nog niet kan. Dus dan "bouw ik er een knopje op" en vervolgens leert hij het dan te gebruiken.

Komend weekeinde gaat Dick het trouwens wel weer eens proberen met Mileentje! Eerst maar eens aan de longe; ben benieuwd!

Sonja.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:00

d
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:10

Tja, en dan ik! Heb er sinds gisteren dus twee! Kaminka en Toon. Helaas staan ze nog niet op dezelfde pensionstal, maar komen ze allebei wel dagelijks buiten. (Zie mijn verhaal over "Nu heb ik twee paarden").

Hoe ik het allemaal precies ga doen weet ik nog niet helemaal, maar Kaminka heeft een flinke singelwond, dus rijden kan voorlopig niet en bijgezet longeren dus ook niet. Bovendien moet ze geestelijk echt tot rust komen, heeft een hoop te verwerken, dus blijft het bij wat licht longewerk of freestylen.

Toon is een paard wat zeker twee rustdagen in de week nodig heeft, dus op die dagen kan ik wat meer met Kaminka doen. Ben van plan om in de toekomst gewoon om de dag elk paard wat meer werk te laten verrichten, dus ongeveer zo:

Maandag: Kaminka longeren en Toon rust of freestylen.
Dinsdag: Toon les rijden (als dat dan weer mag met die mkz) en Kaminka even laten spelen in de longeerkraal.
Woensdag: Kaminka buitenritje (na mkz gedoe) en Toon rust of even spelen in de bak.
Donderdag: Toon longeren en Kaminka ook longeren of rust.
Vrijdag: beiden rijden of 1 rijden en 1 longeren (ben op vrijdag altijd eerder vrij, dus heb ik meer tijd).
Zaterdag: Met allebei wat doen, met toon dressuur en Kaminka naar buiten of zo (kan nu nog niet naar buiten ivm mkz Boos! )
Zondag: met toon naar buiten en met Kaminka even spelen of zo en wat extra poets- en tutwerk.

Nou ja, zoiets dus, in de winter kan ik natuurlijk door de weeks geen buitenritten maken, dan is het nl. donker *LOL* . Als alles met Kaminka goed gaat, hoop ik iemand te kunnen vinden die haar door de week overdag lekker buiten wil rijden, je moet alleen niet willen dressuren met haar.

Verder werk ik dus ongeveer 34 uur per week, wel vlakbij huis en paarden, dus reistijden vallen erg mee.

Als iets leuk is kan ik bergen werk verzetten, en ik ben zo blij dat ik Kaminka weer terug heb dat ik daar een hoop voor over heb! En ik denk dat je er gewoon niet al te ingewikkeld over moet doen, wel zorgen dat de paarden genoeg aandacht krijgen en er regelmatig genoeg mee gewerkt wordt, maar om de dag een uur werken en de andere dagen twintig minuten longeren is voldoende, als ze tenminste overdag ook nog een paar uurtjes buiten lopen. Bij stalpaarden wordt het een ander verhaal denk ik, die moeten elke dag toch minstens anderhalf uur hun hok uit.

Mijn hobby tekenen en schilderen schiet er al jaren bij in, ooit hoop ik dat weer op te pakken. Ben verder geen uitgaansbeest en dat scheelt natuurlijk ook!
Maar als je nog zes andere hobby's hebt wordt het toch een stuk moeilijker, denk ik!.

Groetjes Mieke

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:13

Hoi, Ik heb ook twee paarden een merrie van 6 en 3 jaar en dat valt vrij goed te combineren alleen in de winter als het vroeg donker is en ik naar een binnenbak moet is het allemaal wat moeilijker. Het zijn ook twee heel verschillende paarden met de ene doe ik meer dressuurwerk en met de 3 jarige zijn we nu bezig met het zadelmak maken maar die zal vooral voor het buitenrijden zijn dat is een halve Fries.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 09:30

ik heb 1 hengst en 2 (verzorg) merries, maar dat zijn net eigen, alleen hoef ik dr nie voor te betalen hihi Lachen

xxxjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:20

Wij (echtgenoot en ik) hebben 2 paarden
Ze komen er elke dag 2x uit. 's morgens stappen we 15 minuten en 's avonds rijden of longeren. Wij doen ze samen en dan is het goed te doen. Maar bij ziekte of andere gelegenheden is het wel eens flink aanpakken. Gisteren avond ook Cor niet lekker toch een paard begonnen met rijden. Ik was klaar met mijn paard en hij zag het niet meer zitten dus ik even overgestapt en verder gegaan. Samen de boel weer opgeruimd en op deze lukt het wel. Ik vind wel dat het went toen wij ons 1e paard kochten waren we alleen na het poetsen al moe en je merkt gewoon dat je handiger wordt en meer conditie krijgt. Groetjes Femmy

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 11:31

Heej Fem! Ook hier! Gezellie!

Wij hbben thuis drie pony's, ik rijd Amiga, m'n broertje rijdt Lucky Jim, en de shet Henkie is met pensioen....hoewel, hij trekt nog weleens een sprintje. maar daar blijft het ook bij.
Ik vind dat als je een paard traint je dat ok goed moet doen, dus elke dag. Ik kan m'n eigen elke dag rijden, maar twee....lijkt me onmogelijk.
M'n instructrice heeft er twee en heeft er een dagtaak aan ongeveer om met allebei heen en weer naar de manege te reizen en ze te rijden (1 's morgens en 1 's middags). Dat lijkt me ook maar niks.....

grtx, Rieja

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:59

Hoi! Het scheelt inderdaad als je ze op dezelfde stal hebt staan. Ik ga vier keer per week gemiddeld naar Pie, heen en terug fietsen is dat drie kwartier, dan uitmesten 2 stallen, soms samen met het andere meisje, dan rijden, dan paarden even terug in de wei en ondertussen voer klaarzetten en medicijnen/lijnzaad/knoflook erin. Ook dingen als: buitenbak uitmesten, vegen, tuig invetten, kamer met spullen opruimen en hooi en stro stapelen. Al met al ben je dan behoorlijk lang bezig. Ik ken ook een meisje die is bijrijdster op een manege. Heel af en toe haalt ze de mest uit de stal en strooit ze wat op. Nog geen tien minuten werk. En met poetsen, gezellig kletsen en opzadelen, daarna rijden, is ze in totaal nog geen anderhalf uur kwijt. Ik ben bij Pie echter een hele middag bezig!
Nu moet ik zeggen dat de eigenaresse daar wel altijd alles supernetjes wil, de bodem van de stallen worden vaak ook geveegd als we toch aan het uitmesten zijn, en indien nodig droog gemaakt. Buiten wordt alles keurig opgeveegd, en op het gras bij de mesthoop worden weggewaaide strootjes bij elkaar geharkt... Even wat restjes in de wei vegen wil ze niet. De wei zelf mesten we ook uit.
Het is een woonboerderij, en alles ziet er bijna 'gestofzuigd' uit. Vandaar dus dat we veel mogen, zolang we ook veel doen! Maar ik ben nog steeds heel gelukkig met Pie, dus ik doe het graag.
Conclusie: één of meerdere paarden, ik denk dat het echt wel ligt aan de situatie en vooral de mogelijkheden op de locatie, of je het vol kan houden met twee of meer paarden.
Doei! Dorine.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:12

Ik denk dat het er ook aan ligt of je de paarden bij huis hebt staan of niet. Als ik met Muzefee naar de manege ben geweest, ga ik daarna niet nog eens op Bugatti rijden.
Muzefee is mijn nummer 1, die moet gewoon bijna dagelijks gereden worden(of gelongeerd of vrij springen). Bugatti wordt door zowel mij als zijn eigenares gereden. Dat scheelt toch wat tijd. Ik denk dat ik hem drie keer in de week rijd en Muzefee zowat dagelijks...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 29 bezoekers