*sloom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

*sloom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 13:58

Hai, mijn pony loopt sinds een tijdje erg sloom. Het is een D pony en ze komt er meestal 2 keer op een dag uit. Een keer wandelen,longeren of in de paddock en een keer rijden. Ze krijgt nu 3 keer per dag een 1/2 scep bix en 1/4 haver. Ze kreeg eerst 3/4 bix. Aan de longe loopt ze wel door maar onder het zadel is ze niet vooruit te krijgen. Het is net of ze in de achterhand blokkeert. Ze loopt volgens mij niet echt achter de teugel. Als je rijd wil ze gewoon niet doorlopen, ze gaat wel in draf en galop maar niet enthousiast terwijl ze vorig jaar alleen maar hard wilde. Ik weet echt niet meer waar het nou door komt. Ik heb nog geen bloed laten prikken omdat ze aan de longe meestal wel doorloopt. Zou het aan het zadel kunnen liggen ofzo? Ik weet het ook niet meer. Wie heeft een idee wat ik kan doen? Ik rijd er al aan het been en een tik of sporen hebben geen zin, als je een tik geeft geeft ze een bok en gaat ze nog langzamer. Wie weet raad?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:44

het zou kunnen dat ze last heeft van haar rug. Daardoor zou ze onder het zadel ook meer last kunnen hebben dan aan de longe, doordat er dan meer gewicht op dr rug drukt.
misschien dat je daarnaar zou kunnen laten kijken (+evt fotos maken?)
bij mijn pony was er ook zoiets (kissing spine) waardoor hij heel sloom werd en niet echt meer wilde lopen enzo.
succes drmee iig!!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:34

Heel erg bedankt voor je reactie. Kwam dat bij jou pony door het zadel of ergens anders door.Ik ben namelijk van plan een nieuw zadel te kopen dus misschien dat dat scheelt. Bedankt

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:05

een goed passend zadel heeft zeker geholpen bij mijn pony, het probleem had hij dan toevallig al langer, maar door een goed zadel krijgen ze het gewoon makkelijker.
Mijn pony is wel ook behandeld door een fysio en dr kon evt ook nog een kraker bij komen voor het geval dat nodig is.
Je kan zelf natuurlijk niet goed zien wat er mis is, of er echt iets mis is en waarom.. daar moet je wel rekening mee houden. Ik zou er zelf denk ik (als het 'probleem' al wat langer speelt) even door een goeie dierenarts naar laten kijken, maar ik kan dat makkelijk zeggen omdat ik weet dat mijn moeder dat (nog, tot ik 18 ben, paar maandjes dus) voor me betaald.. ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dus dat moet je voor jezelf beslissen.
nogmaals... succes! Lachen

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 18:11

Bedankt, ik wacht ff af hoe het gaat met mn nieuwe zadel, die ga ik in februari kopen. Als dat niet helpt haal ik er toch maar een dierenarts bij. Bedankt voor je reactie!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 21:05

het kan ook door de winter komen!
dikke vacht, Niet voldoende vitaminen enz.
Dat had ijn pony ook, IK heb nu bij de dierenarts een potje met vitaminen gehaald en dat moet je elke dag over het voer strooien!
Het helpt echt!!
Je kan het proberen
SUCcES!! Haha!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 12:53

Bedankt! Ga ik zeker ff proberen. Ze heeft inderdaad een vrij dikke vacht. Ik dacht zelf dat ze wel voldoende vitaminen zou krijgen, ze krijgt vrij veel bix en ook nog slobber met veel vitaminen maar ik ga het toch maar eens proberen. Bedankt!