kreupel --> hoefbevangen?!?! HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

kreupel --> hoefbevangen?!?! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 09:52

hoi,

Hymne (verzorgpony) is kreupel, en niet zo'n beetje ook. Ze kan amper lopen (maare doet het wel gelukkig). Maar soms begint ze een beetje te trillen. Vorig jaar bleek ze hoefbevangen te zijn. En als ze dat eenmaal gehad hebben zijn ze er heel gevoelig voor. Het zou dus heel goed kunnen dat ze weer hoefbevangen is Huilen
Alleen ze heeft nu ook ingevallen flanken Verward wat is dat?? Moet de dierenarts erbij??
HELP!!

liefs, berber

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:01

vertoont ze ook se symptonen van hoefbevangheid?? Van die ingevallen flanken kan ik nog niet verklaren. heb je haar wel al ontwormd? eet ze goed?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:19

Mij is verteld,als je ook maar twijfelt of het wel hoefbevangenheid is,om onmiddelijk een DA erbij te halen.Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn!
Die ingevallen flanken duiden erop dat je paard ziek kan zijn,of b.v. heel weinig gedronken heeft.Is je paard aan 1 been of aan meerdere kreupel?
Voelen de hoeven warm aan?Koelen is iets wat in ieder geval geen kwaad kan.

Succes ermee! Knipoog

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:15

ik zou toch de DA erbij halen

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:29

Ik zou eerst even kijken of ze de symptomen van de hoefbevangenheid heeft, want dat trillen dat komt mij niet erg bekend voor en ingevallen flanken ook niet. Staat ze met haar voorbenen ver naar voren gestrekt en heeft ze warme hoeven?

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:06

ik zou niet de vaste symptomen afwachten hoor
een paard wat hoefbevangen is geweest moet je echt verschrikkelijk goed in de gaten houden... dus nu ook gewoon de DA erbij halen

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:40

geen symptomen afwachten heeft de mijne ook nooit en ze staat nu ook voor de 2de keer bevangen. Gelijk dierenarts bellen en van het gras af.

Kirs
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:22

Mijn paard is ook sinds vorige week hoefbevangen. Erg zielig. Ik dacht eerst dat ze gewoon kreupel was dus heeft ze 2 dagen voor niks pijn geleden!!! Nu krijgt ze pijnstillers en doe ik haar 3 maal per dag koelen. Een echt verbetering heb ik nog niet gezien. Lopen doet ze wel maar ik denk puur door de pijnstillers. Moet ik nu wel lopen met haar of niet. En wat kan ik nog meer voor haar doen. Ik las net iets over een speciaal hoefijzer?? Alle raad is welkom!!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:59

he ber, ik zeg het nog maar, dan kunnen anderen er ook van 'leren'

DIERENARTS!!!!!!!! OOK AL GAAT HET NU WAT BETER!!!!! (zeg maar tegen de iegenaar, hoefbevangen is niet gezond, en als ze het al eens geweest is moet je echt oppassen. DA dus!)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:27

Zowiezo op het zand zetten of zachte stal... Niet in de wei of harde ondergrond.
Laat ff weten hoe het er nu mee staat, 4 dgn later..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:18

Een goede manier om er achter te komen of je pony bevangen is,is:Leg je hand om de kootholte van de pony.Normaal zou je daar het bloed niet voelen kloppen.Doordat er een ,,steriele ,,ontsteking in de hoef zit gaat het lichaam er meer bloed naar toe brengen om het op te ruimen.Daardoor voel je de ader daar kloppen.Neem er even de tijd voor want misschien kun je het niet meteen voelen.

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 09:50

Branca schreef:
Laat ff weten hoe het er nu mee staat, 4 dgn later..
uuuhhh inmiddels al 5 dagen later Bloos

Het gaat nu HEEL GOED! Ze is niet meer kreupel. En het is wel stom, want ik had er idd toch ook een DA bij gehaald, maarja ik bven de eigenaar niet En de eigenaar is heel zuinig Boos! Maar er is wel iemand bij geweest, heeft ook erg veel verstand van paarden. En die zei dat ze het land niet meer zoveelop mocht. Dit is bovendien ook goed tegen haar zomereczeem!!!! Knipoog Dus dat komt mooi uit. Hymne is weer helemaal vrolijk en ze hinnikt ook weer heel goed Haha! en ze kan ook weer normaal lopen. Helemaal over is het nog niet, maar wel bijna (gelukkig )

liefs, berber