Hengst Rubels iemand ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Hengst Rubels iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:58

Graag wil ik mijn merrie aankomend seisoen laten dekken en de keuze begint nu steeds meer op Rubels uit te komen.. Weet iemand iets van het karaker ed. van deze hengst.
Misschien wel iemand een veulen van hem.. alles is welkom!!! *LOL* Knipoog Cool Schijnheilig


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:00

wat voor merrie heb je?

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 21:35

Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:15

Ik heb ook over Rubels nagedacht maar ben tot de ontdekking gekomen dat zijn veulens behoorlijk tegenvallen qua beweging. Meestal wel chique beestjes. Hij lijkt zijn beweging dus niet door te fokken.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:35

james100 schreef:
Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari



hmm, kan je een foto van je merrie tonen? Maar ik vrees dat je in combinatie met Rubels een weke rug zult hebben.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 07:42

Jammer.. Dan moet ik toch maar terug vallen op Rubiquil... Weet iemand wat vooor karaker deze vererft..

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:04

james100 schreef:
Jammer.. Dan moet ik toch maar terug vallen op Rubiquil... Weet iemand wat vooor karaker deze vererft..



Uitstekend karakter OK dan! . Ikzelf heb er al 2 van Rubiquil gehad. ramona is nu bijna 1 jaar oud en Radetzky is 3 jaar en in eigendom van Stal Hexagon en goedgekeurd als dekhengst bij het NRPS. Radetzky komt uit een Ravel STV x Uniform x Variant moeder en is ook een echt knuffelbeertje. Zo'n knuffelig van karakter had ik hem echt niet verwacht als hengst. Haha! Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:53

In mijn profiel vind je fotoos van mijn jaarling van Rubels x Gribaldi
Super lief karakter, correct bewegen, mooi type. Maar ja ik ben behoorlijk bevooroordeeld Knipoog

Of RUbels wel of niet zijn beweging doorgeeft weet ik niet zo goed. Op de nakomelingen keuring waren er twee uitschieters, de rest was correct, maar niet sensationeel. Ik ben echter wel heel erg benieuwd hoe deze dieren zich zo laten zien als ze wat ouder zijn en hoe ze zich dan onder het zadel laten bewerken.

Succes met je keuze!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:37

Sprintje schreef:
In mijn profiel vind je fotoos van mijn jaarling van Rubels x Gribaldi
Super lief karakter, correct bewegen, mooi type. Maar ja ik ben behoorlijk bevooroordeeld Knipoog

Of RUbels wel of niet zijn beweging doorgeeft weet ik niet zo goed. Op de nakomelingen keuring waren er twee uitschieters, de rest was correct, maar niet sensationeel. Ik ben echter wel heel erg benieuwd hoe deze dieren zich zo laten zien als ze wat ouder zijn en hoe ze zich dan onder het zadel laten bewerken.

Succes met je keuze!



Tja met Gribaldi kan je dit wel riskeren met Rubels zijn rugdiepte.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:38

Hoe bedoel je dat Petra? Lachen

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:05

james100 schreef:
Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari


Wat voor maat wil je graag fokken?? Want ik ken alleen maar kleine Rubelsjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:10

Suzanne F."]
[quote="james100 schreef:
Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari


Wat voor maat wil je graag fokken?? Want ik ken alleen maar kleine Rubelsjes.
[/quote]

ehmmmm, die van mij wordt vrees ik type kasteel Haha! Maar de moeder was dan ook als drie jarige al 1.78 ... Clown

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:13

Sjuimpje schreef:
Hoe bedoel je dat Petra? Lachen



Gribaldi staat zelf laag gebouwd van achterhand tov zijn schoft en heeft dus zoals ik het zie een aflopende ruglijn. Rubels heeft dat niet. Ik beweer niet dat Rubels overbouwd is maar hij heeft een hele diepe rug wat bij veel paarden niet echt bevorderlijk is om goed te kunnen dragen op de achterhand. Rubels kan dit nu wel. Ook veel Donnerhall en Pik Bube nakomelingen hebben een diepe rug. Of jullie dat nu een weke rug of een gezonken rug noemen weet ik wel niet. Ook paarden met heel veel Arabisch bloed hebben vaak een diepe rug. Vandaar mijn suggestie om niet met Rubels te fokken. Verder vind ik Rubels wel een goed paard hoor maar ik zie niet graag die diepe rug bij hem en ik vrees dat hij dat zal doorfokken omdat ook Rafürtinels dat heeft.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:11

Suzanne F."]
[quote="james100 schreef:
Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari


Wat voor maat wil je graag fokken?? Want ik ken alleen maar kleine Rubelsjes.
[/quote]


Ik wil graag rond de 158 ong. fokken... Maar mijn merrie is nogal een hittepetit tussen dr oren dus vandaar dat ik een koel karakter zoek.. Rubiquil ben ik al heel lang gek van.. Tot iemand mij de tip gaf Rubels...

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:12

Suzanne F."]
[quote="james100 schreef:
Een NRPS ster merrie 151 m vos v. Nucari


Wat voor maat wil je graag fokken?? Want ik ken alleen maar kleine Rubelsjes.
[/quote]


Ik wil graag rond de 158 ong. fokken... Maar mijn merrie is nogal een hittepetit tussen dr oren dus vandaar dat ik een koel karakter zoek.. Rubiquil ben ik al heel lang gek van.. Tot iemand mij de tip gaf Rubels...
Nu ken ik geen Rubel kinderen vandaar..

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:07

Bij ons op stal heeft een veulen van Rubels gestaan. Een heel lief dier en niet echt klein. Mama (met niet zo'n fijn karakter) was ongeveer 1.55m Het veulen wordt waarschijnlijk zeker zo groot. Mams was niet echt bijzonder, het veulen echter een stuk luxer.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:59

Rubels zelf heeft een tijdje bij ons gestaan, ik vind het echt een superbrave hengst, over de afstammelingen kan ik niet veel zeggen, ik heb er eentje van hem gezien, maar dit vond ik wel een zeer luxe beestje.
En in z'n beweging vondt ik hem ook zeker niet slecht!

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 22:18

Meiden TOP voor de reacties..

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 22:18

xx_hanneke schreef:
Rubels zelf heeft een tijdje bij ons gestaan, ik vind het echt een superbrave hengst, over de afstammelingen kan ik niet veel zeggen, ik heb er eentje van hem gezien, maar dit vond ik wel een zeer luxe beestje.
En in z'n beweging vondt ik hem ook zeker niet slecht!



Wat weet je nog meer van Rubels, weet je meer dingen van/over hem???

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:24

Wat wil je weten? hij heeft ff bij ons gestaan om te dekken, nu staat ie volgens mij weer bij hans peter minderhout
voor meer informatie kun je natuurlijk ook ff op de dalhoeve site kijken:
www.dalhoeve.nl daar staat ook een foto van een afstammeling van hem.

Wat ik heel opvallend aan hem vind is zijn uitstraling.
Laatst bijgewerkt door xx_hanneke op 02-06-04 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 22:28

Nou gewoon eigenlijk de stal dingentjes.. Heethoofd of juist relaxed.. Knuffel en hoe doet ie het tijdens het werk???

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:42

Het is best wel een lieverd maar hij wil wel alles in de gaten houden.
Het is echt zo eentje die altijd uit z'n stal loopt te kijken wat er aan de hand is. Maar ik vind 't echt een lief beest. Volgens mij is ie ook mega cool in z'n hoofd.
Onder het zadel weet ik het eigenlijk niet, ik heb hem wel zien lopen onder het zadel, waar die, zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet, buitengewoon goed loopt. Maar ik heb nooit een heel uur staan kijken ofzo, dus of ie onder 't rijden wel is wat uithaalt weet ik niet.
Maar ik heb HPM er nooit over horen klagen, dus dan zal het wel goed zitten he? haha.
Maar zoals ik al zei heeft ie maar heel ff bij ons gestaan, weekje ofzo, dus het is niet zo dat ik 'm door en door ken maar een goed karakter heeft ie zeker.

Maar zoals ik al eerder zei vind ik vooral z'n uitstraling erg bijzonder, het is niet zo dat je z'n stal zomaar voorbij zou lopen. Er staat echt wat in die stal, als je snapt wat ik bedoel. En hij heeft natuurlijk een mega chique hoofd he??

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 06:55

Ik weet niet hoe Rubels op stal en dergelijke is maar op hengstenshows aan de hand is het een echte klier. Ik zou er niet graag mee aan de hand lopen op zulke momenten, maar van zodra er een zadel op ligt is het net of Rubels een knopje omdraait in z'n hoofd en dan heel braafjes (met een hoop uitstraling dat wel ) de bevelen van de ruiter volgt.

Jij moet de keus maken tussen Rubels en Rubiquil. Qua dekgeld denk ik dat ze in dezelfde lijn liggen. Veulens van Rubels heb ik nog nooit gezien (helaas) van Rubiquil weet ik zeker dat hij vergrotend fokt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:06

petraaken schreef:
Gribaldi staat zelf laag gebouwd van achterhand tov zijn schoft en heeft dus zoals ik het zie een aflopende ruglijn. Rubels heeft dat niet. Ik beweer niet dat Rubels overbouwd is maar hij heeft een hele diepe rug wat bij veel paarden niet echt bevorderlijk is om goed te kunnen dragen op de achterhand. Rubels kan dit nu wel. Ook veel Donnerhall en Pik Bube nakomelingen hebben een diepe rug. Of jullie dat nu een weke rug of een gezonken rug noemen weet ik wel niet. Ook paarden met heel veel Arabisch bloed hebben vaak een diepe rug. Vandaar mijn suggestie om niet met Rubels te fokken. Verder vind ik Rubels wel een goed paard hoor maar ik zie niet graag die diepe rug bij hem en ik vrees dat hij dat zal doorfokken omdat ook Rafürtinels dat heeft.

Ik ben het met de rug van Rubels helemaal eens,
sterker nog, ik vind dat het dier nog veel meer exterieur kenmerken heeft die ik niet in een paard zou willen zien. Dat is voor mij de reden om niet snel met Rubels te fokken.
De combi Rubels x Grib snap ik echter nog steeds niet, Trakheners staan niet bekend om de goede ruggen, zelf zou ik voor de gemiddelde Grib merrie een hengst kiezen met een veel meer gesloten bovenlijn.
(Overigens helemaal los van het veulen van Sprintje, als ik een leuk veulen kan kopen en het klopt dan zou de gedachten gang van de fokker ten tijde van de hengstenkeuze mij ook niet zo heel veel meer kunnen schelen)

Rubels zelf is volgens mij (vrijwel zeker weten Haha! ) niet zo'n lieverdje, ik heb hem regelmatig behoorlijk praatjes zien hebben en volgens mij is hij ook niet voor niet bij HP terug gekomen. HP is wat ik er van zie zeker niet snel bang en ontzettend handig dus het lijkt me logisch dat Rubels dan dat knopje omzet Lachen

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 07:52

petraaken schreef:
Ik weet niet hoe Rubels op stal en dergelijke is maar op hengstenshows aan de hand is het een echte klier. Ik zou er niet graag mee aan de hand lopen op zulke momenten, maar van zodra er een zadel op ligt is het net of Rubels een knopje omdraait in z'n hoofd en dan heel braafjes (met een hoop uitstraling dat wel ) de bevelen van de ruiter volgt.

Jij moet de keus maken tussen Rubels en Rubiquil. Qua dekgeld denk ik dat ze in dezelfde lijn liggen. Veulens van Rubels heb ik nog nooit gezien (helaas) van Rubiquil weet ik zeker dat hij vergrotend fokt.



Qua dekgeld liggen ze volgens mij een eind uit elkaar als ik het goed heb dan is Rubels 500 euries en Rubiquil is 1000 Euries..

Ik moet me er ook nog beter in verdiepen.. En met het dekstation gaan praten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers