commentaar op dit veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

commentaar op dit veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:41

Binnen enkele dagen moet ik een beslissing maken of ik dit veulen koop, dus brand los ! op deze foto is ze net 5 weken oud. Ze voert veel arabisch + Holsteiner bloed.

Afbeelding

Afbeelding


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:45

ziet er goed uit!!
zal wel een schimmel worden aan moeders te zien Knipoog
mooi front heeft ze
wel een ietwat afhangende achterhand
maar voor de rest spreekt ze me echt wel aan !

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:45

Zoals ik haar nu zie vind ik het een mooi veulen!!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:42

Rechte hals, mooie rug, sterke voorschouder en mooie ronde kont, ik kan alleen niet de hoefstand beoordelen achter, die vallen weg op de foto. Over het algemeen geeft dit veulen een goede indruk

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:45

Ik vind het al een mooi 'vol' veulen voor 5 weken. Naar mijn idee klopt alles wel aan dit veulen.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:33

mooi veulen hoor. Ze ziet er erg goed uit, voor zover ik kan beoordelen is ze heel mooi Lachen

      If I had a heart I could love you, if I had a voice I would sing
      after the night when I wake up, I'll see what tomorrow brings

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:46

Citaat:
Naar mijn idee klopt alles wel aan dit veulen.


Op het eerste gezicht wel, mooi langgelijnd veulen, chique typ vooral in de gewrichten, Echter toch een paar bemerkingen.

*Ze is behoorlijk sabelbenig.
*Zover ik kan zien heeft ze een "ingestoken pijp" op zich niet zo'n probleem maar voor de keuring wel!
*Naar mijn mening is de hoofd/kaak-halsverbinding wat kort/eng, dit kan moeijlikheden geven bij de oprichting.

Het zijn natuurlijk geen doorslaggevende redenen om ze te laten staan. Als het beestje je aanstaat moet je ervoor gaan, echter vroeg je om commentaar..hopelijk niet alleen om de opmerking "mooi veulen" Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:29

dat sabelbenig ( afhangende achterhand ) vind ik ook vrij nadelig ja...
die ingesnoerde pijp kan nog bijtrekken !
hoofd-hals verbinding vind ik nog niet echt storend, en ook dat kan bijtrekken Knipoog

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 18:58

Rhea schreef:
Citaat:
Naar mijn idee klopt alles wel aan dit veulen.


Op het eerste gezicht wel, mooi langgelijnd veulen, chique typ vooral in de gewrichten, Echter toch een paar bemerkingen.

*Ze is behoorlijk sabelbenig.
*Zover ik kan zien heeft ze een "ingestoken pijp" op zich niet zo'n probleem maar voor de keuring wel!
*Naar mijn mening is de hoofd/kaak-halsverbinding wat kort/eng, dit kan moeijlikheden geven bij de oprichting.

Het zijn natuurlijk geen doorslaggevende redenen om ze te laten staan. Als het beestje je aanstaat moet je ervoor gaan, echter vroeg je om commentaar..hopelijk niet alleen om de opmerking "mooi veulen" Haha!


anders zou ik niet om commentaar vragen hoor Knipoog Ik ben het er mee eens dat ze op de foto's sabelbenig staat ! maar ik moet er wel bij vertellen dat ze een ZEER moeilijk te fotograferen/filmen object was , omdat het een echt race-konijn is....bokken etc. met vier benen de lucht in kan ze als de beste, en die paar seconden dat ze stil heeft gestaan (we zijn ongeveer een uur bezig geweest, KellyenXena had nog de moeilijkste taak, de filmcamera Haha! ) ze stond echt als een gespannen veertje, elk excuus was goed om nog een paar rondjes te racen....ik wil maar zeggen dat dat misschien op de foto een verkeerd beeld geeft, hier misschien een betere, van achteren genomen;

Afbeelding

Kun je wel eventjes uitleggen wat "ingesnoerde pijp" betekent ?

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:07

Tja ik ben geen held in uitleggen maar ik zal proberen!! Scheve mond
Normaal gezien loot de pijp gelijkmatig over in het spronggewricht. Bij een ingestoken pijp lijkt het als het ware of de pijp in het spronggewricht is "gestoken". Het spronggewricht zit dan om de bovenkant van de pijp heen, ipv er op aan te sluiten. Zo ook bij dit veulen, het lijkt alsof de pijp in het spronggewricht is gestoken...

Beetje duidelijk nu? Verward

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:11

Volgens mij komt dat doordat het veulen nogal fijne beentjes heeft iets zwaardere gewrichten: waarschijnlijk door kruisen van zwaarder bloed met arab.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 19:11

Rhea schreef:
Tja ik ben geen held in uitleggen maar ik zal proberen!! Scheve mond
Normaal gezien loot de pijp gelijkmatig over in het spronggewricht. Bij een ingestoken pijp lijkt het als het ware of de pijp in het spronggewricht is "gestoken". Het spronggewricht zit dan om de bovenkant van de pijp heen, ipv er op aan te sluiten. Zo ook bij dit veulen, het lijkt alsof de pijp in het spronggewricht is gestoken...

Beetje duidelijk nu? Verward


en wat is het nadeel hiervan ? of wordt het gezien als een schoonheidsfout zoals bv piephak ? Wat vond je van de foto van achteren genomen ?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:36

een ingesnoerde pijp bij het voorbeen kan het bewegingsmechanisme negatief beinvloeden ....
achter heb ik nog nooit van een ingesnoerde pijp gehoord, dus ik neem aan dat je niet het spronggewricht bedoelt maar de voorknie?
de overgang pijpbeen- haakbeen is niet vloeiend als een paard en ingesnoerde pijp heeft Knipoog


Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:11

Ik heb het wel degelijk over het achterbeen, kijk maar Knipoog !

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:38

Verwarring denk ik tussen een ingesnoerde pijp (voorbeen) en een ingestoken pijp (achterbeen)

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:38

Vind de voorhand van dit veulen absoluut prima, maar de achterhand ben ik zelf niet kapot van. Dat ziet er wat slapjes uit, dat hoort strakker te staan in de knie meteen al.
Maar goed, beestje is nog jong en je hebt neit beschreven wat je ermee wilt gaan doen.

Bovendien zegt het ook niet zoveel nu. Dit veulen kan over 12 jaar echt wel op de Olympics verschijnen... Hoorde toevallig gister nog dat de schimmel waar Angelique Hoorn zo leuk mee presteert in 1.50m. parcoursen, als 3 jarige echt een heel lelijke kameel moest zijn geweest waar geen gek geld op wou bieden....

Als jij verliefd bent op dit veulen, moet je gewoon kopen. Alleen als je verliefd bent.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:20

crossmonster schreef:
dat sabelbenig ( afhangende achterhand ) vind ik ook vrij nadelig ja...


Ow heet dat zo. Haha! Dat viel me ook op.
Verder vind ik het wel een mooi veulen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny_dream, GoogleAdsense, Salinah en 84 bezoekers