paard wou er vandaag vandoor in het bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

paard wou er vandaag vandoor in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 23:13

hallo,ik ging vandaag het bos in om te rijden alleen,maar wou telkens bit vastpakken en ervandoor schrok overla van wat ze normaal nooit doet..ze is dan heel braaf in het bos,ik moest er telkens de helft wel naast lopen zo druk dat die was!!maar ze staat wel sinds zondag al binnen op stal omdat ze een wond had....zou dat daar ermee te maken hebben dat ze zo doet???

ps en wat moet je doen als ze het bit vastpakt ze laat dan ook niet meer los hoofd de lucht in en ze wil gaan!!please help...


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:17

ehm denk het wel ja, een paard beweegt nou eenmaal, en als je ze op stal zet en dan ineens gaat rijden, gaat alle engergie er dan uit.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 23:40

nog meer reaties welkom?/

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:47

wat doen jullie als het paard het bit vastpakt??

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:50

dat moet je voor zijn (tenminste proberen)
Als hij eenmaal het bit vastheeft moet je zeker niet gaan trekken ofzo, dan trekt hij alleen maar terug.
Ik zou alleen niet afstappen want straks loopt hij alleen nog maar te etteren omdat hij weet dat je dan afstapt
Verder kan ik je niet helpen sorry

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:09

Ja, is moeilijk te zeggen....is ook per paard verschillend!
In ieder geval niet teveel trekken aan de teugels en druk geven, want dan gaat ie zich nog sterker maken en dat verlies je!
Misschien moet je m de eerste tijd even aan de longeerlijn laten rennen, dat ie de overtollige energie kwijt is!

Freedom's just another word for nothing left to lose

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:09

mijn paard dee dit ook heel vaak. Huilen
ik ben nu met martingaal gaan rijden
en nu doet ze hoor hoofd niet meer de lucht in.
mijn dee haar hoofd omhoog en dan kon ik niet meer sturen, en ging ze gewoon heen waar ze wou, maar nu ik met martingaal rij doet ze dat nooit meer. je moet het maar eens broberen misschien help het???? Haha!

Im Artfully Maid Dana

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:29

Als je paard maf doet omdat ie iets engs vind kun je er wel beter naast gaan lopen als dit hem rustiger maakt. Ernaast gaan lopen betekend echt niet meteen dat ie gewonnen heeft hoor. Hij kan zich dan ook gewoon net was zekerder voelen en hierdoor rustiger worden. Paardrijden gaat niet om winnen of verliezen. Je gaat SAMEN lekker naar buiten, en niet om te winnen van hem.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:32

*Zucht* wat denk je nu zelf? Paard staat vanaf zondag binnen. Natuurlijk doet je paard daarom zo gek. Is normaal braaf en nu niet. 1+1=2


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:39

ja dacht ik al..bedankt ..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Damelza, dazai, DeGelukkige4, pol013, xVerax, Zinzi_jewel en 93 bezoekers