Ojasper * Amethist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Ojasper * Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:10

Ik ga 2 x in de week een 4-jarige merrie bijrijden, een grote vos, Ojasper x Amethist (merrie heet Hundine, mijn andere 'reservepaard' Knipoog )
Nou lijkt Tripper (zo heet ze) dus ab-so-luut niet op haar moeder qua bouw, Hundien heeft een hele mooi hals, zelfs met kap erop (terwijl ze niet in de spieren zit en 14 is), Trippy heeft een dunne hertenhals, en zo zijn er nog wel meer dingen.
Ik vind dus persoonlijk, puur gebaseerd op Tripper, dat Ojasper niet geweldig mooi doorfokt aangezien Hundine wel een prima merrie is zonder grove fouten in exterieur en dergelijke... Zelfs als de combi niet ideaal is, zou er niet zo'n paard uit moeten komen... Verward

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:38

Ik ken Ojasper niet, maar ik denk niet dat je dit kunt basseren op 1 nakomeling van deze hengst. Ook al heeft de merrie een goed exterieur, ze kan natuurlijk wel genen doorgeven die "minder" zijn.

Of om het even anders te zeggen: het fenotype is anders dan het genotype!
Als je meer nakomelingen van deze hengst hebt gezien en alle nakomelingen zijn minder dan hun moeder (het liefst ook nog eens bekeken bij verschillende type merries) dan kun je een oordeel vormen over de hengst.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:29

Dat begrijp ik, ik zeg ook niet dat het een slechte hengst is, ik vraag me gewoon af hoe hij normaal doorfokt. Sommige hengsten geven nou eenmaal niet van die denderende types.
Overigens kan Tripper wel leuk springen, en is ze echt ontzettend braaf.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:46

Ik heb een Hollywood-verzorgmerrie. En Hollywood is de vader van Ojasper. Ik geloof dat Hollywood een Jasper x Rigoletto is (Rigoletto weet ik niet helemaal zeker). Snap je t nog??
Jammer genoeg hoor je van Hollywood niet zo veel. Eerst was ie wachthengst, maar volgens mij inmiddels niet meer.
Hollywood vin ik wel een mooi paard, en volgens mij is ook Ojasper niet verkeerd.
Maar Jasper en Rigoletto, dat waren wel goeien!! Dat zit er dus wel in, misschien komt dat bij jouw 'veulen' er wel uit, ook al is ie niet de knapste!! Er zijn wel meer lelijke paarden, die wel goed zijn (er is zo'n Fransman in de Superleague enzo met een ezel!!! Maar die kan wel springen!!)

Groetjes @nnemiekie

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:42

Check me naam Knipoog

Ik ken de hengst persoonlijk, hij wordt nu door Dermott Lennon gereden. Ik heb wel een aantal nakomelingen gezien en die zagen er prima uit hoor! Er zaten natuurlijk betere tussen en iets mindere, maarja je hebt natuurlijk niet alleen een hengst maar ook een merrie! Dus het kan zijn dat jij een iets mindere hebt gezien...

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 23:40

Ik ga m van de week eerst maar es 'testen', kijken of t beestje een beetje lopen wil onder het zadel.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:35

Ojasper is een Hollywood x Flemmingh. Ik heb ook een Hollywood (x Derrick (ster) x Monarch (pref) x Favoriet (keur pref)) Haha! .
Afbeelding

Sinds ze in het werk gezet is ziet ze er (vind ik dan Lachen ) best mooi uit, met name de halspartij is verbeterd, een goede achterhand had ze al. Ze springt ook heel fijn (zie avatar). Ik heb ook nog wel ergens een standfoto van Hollywood, maar dan moet ik even zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, Ubermetrics, vierhoef en 150 bezoekers