ongehoorzaamheid of gebit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:29

Zeker het gebit na laten kijken.
Zodat je zeker weet dat hij daar geen last van kan hebben.

Ook kijken of het bit goed past en vraag bv aan de vorige eigenaar met wat voor bit die reed.

verder minder met je handen en meer met je zit terug laten komen.
ook aan de teugel rijden doe je vooral met been en weinig met de hand.
Misschien heeft ze gewoon een erg gevoelig bekkie en al hebben jullie misschien een zachte had, moet je hand misschien nog zachter.

succes.

Edit: rare typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-04 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:30

Voor de zekerheid kan je er inderdaad het beste even een paardentandarts bij halen. Heb je 'm laten keuren bij aankoop? Dan kijken ze nml. ook altijd even in de mond.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:37

Even laten nakijken door een tandarts, zodat je gebitsproblemen kunt uitsluiten!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:42

ik zou dat inderdaad wel doen jah. je weet maar nooit
suc-6 ermee!

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:16

Helemaal eens met RK!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:27

Ik ga ook voor de tandarts. De DA heeft dan wel in de mond gekeken, maar volgens mij doen ze dat echt niet om te zien of er misschien haken op de kiezen zitten hoor. Sommige paarden zijn nou eenmaal supergevoelig. Mijn eigen paard heeft (volgens mij) een vrij lage pijngrens, die begon ineens met haar hoofd te kantelen, wilde niet meer stilstaan met opstijgen etc. Na een bezoekje van de tandarts was het over.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:33

Hoe reageert hij als je met halster longeert een tijdje, als hij namelijk er allanger last van heeft kan het een gewoonte zijn geworden en dat hij dan nog met zijn hoofd schudt. En vervolgens met hoofdstel longeren. Zo merk je of hij op het bit reageert.
Als je dan nog onzeker bent laat je de teugel eens helemaal los en dan draaf je zo eens aan en pak je na een tijdje de teugel op en kijkt hoe hij dan reageert.

Verder probeer zoals RK al zegt je paard op je zit terug te pakken. Dus jezelf zo lang en zo zwaar mogelijk maken, alle spieren ontspannen en zucht eens een keer diep. Ga ook langzamer lichtrijden, laat het paard zich aan jou aanpassen ipv andersom. Dus dat hij langzamer moet als jij langzamer gaat lichtrijden ipv dat jij sneller moet gaan lichtrijden. Wanneer jij ontspant gaat het paard vanzelf rustiger lopen. Door aan de mond te werken op dat moment worden ze vaak alleen lastiger. Zorg dat het voor jullie beide leuk blijft. Laat het aan de teugel rijden even achterwege tot je de oorzaak hebt gevonden en opgelost. Probeer rustiger te zijn in de hand.

Succes!