bakrand, beoband, lint of koord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

bakrand, beoband, lint of koord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 18:26

Wat is het beste? (en betaalbaar).
Het moet veilig zijn, de bak dient ook als uitloop.We zijn nu aan het kijken naar lint, koord of Beoband. Beoband is wel het duurste, 80 eurocent per meter. Rekt dit werkelijk niet uit? Blijft dit werkelijk zo mooi als beweerd wordt? Schrikdraadje erboven is nodig?
Lint heb je onderhoud aan, maar het is verder wel mooi, en de paarden blijven er normaal gesproken wel achter.
Of is koord ook een optie (die dikke dan, dunne snijdt te veel)? Ik vind het wel mooi, maar hoe bevalt het in de praktijk? Ook na langere tijd nog goed? Ik heb het een aantal keren gezien, en heb het idee dat het sterker is dan lint. Hebhet alleen gezien voor afrastering van weiden.
wat was je ong. kwijt aan 2 lagen voor een bak van 20 bij 40 incl. bestiging? (we zitten evt. aan 3 lagen te denken)
Laatst bijgewerkt door germie op 01-06-04 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:31

wij hebben er nu 4 cm breed stroomband omheen, maar een van de paarden blijkt dus anti stroom te zijn en gaat hier overheen hangen.
de bovenste band knapt dus steeds en de onderste rand is tot iets boven de knieen.

stroomkoord zou ik niet doen, als daar een paard in vast komt te zitten met een been kan je hem afvoeren, dat geeft echt hele lelijke wonden.

als ik jou was zou ik gaan voor dat brede rubber band. dit is stevig en blijft erg lang mooi

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:36

Dat rubberband blijft op zich vaak heel mooi. Schriklint werkt vaak alleen als je het onder stroom zet; anders mollen ze het al gauw. Een vriendin heeft wel koord (met stroom): dan dat dikke, hier bezeren ze zich niet aan, maar zou het niet zonder stroom gebruiken.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:05

Ik denk dat je er rekening meet moet houden dat lint kan breken, (is aan de ene kant heel veilig natuurlijk behalve als je paard op straat staat) ook vind ik dat het lint en koord wel aan slijtage onderhevig zijn, dus je moet het zowieso heel netjes en strak bevestigen anders gaat 't door de wind klapperen en is het snel stuk. Beoband heb ik geen ervaring mee, maar als het echt een stevige omheining moet zijn zou ik persoonlijk kiezen voor beoband evt, met een koordje stroom erlangs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:14

Wij hebben turbolint van 2 cm breed. Dit geleid super en is 45 euro per 200 meter ofzo.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:44

ik zou denk ik lint of beoband doen, over koord heb ik niet zo'n veilig gevoel. wij zitten met het zelfde "probleem"

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:08

ik zou van dat brede lint nemen. koord absoluut niet. mijn paard bleef van de week met z'n voorbeen achter het koord hangen. hij bleef trekken en stond op een gegeven moment 5 meter verderop met het koord om z'n benen. 4 dikke weidepalen doormidden gebroken en het koord nog heel om z'n benen!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:40

Ik heb ooit eens beoband gehad maar dit rekt dus wel degelijk he Het is duur en ik heb het binnen een half jaar 6x opnieuw moeten bevestigen/spannen e.d. en toen was ik het zat en heb het eraf gegooid.
Ik heb zelf nu een houten omheining maar ook nog een stuk land waar ik 40mm lint heb, als je dat lint neemt met een verstevigings rand aan de onder en bovenkant dan rekt dat niet echt veel.
Voor de "ongelukjes" is er tegenwoordig een soort van snij ding te koop, die zet je op verschillende punten op het lint (paard kan zich hier NIET aan verwonden) en mocht het paard vast komen te zitten dan wordt het lint bij een bepaalde druk vanzelf doorgesneden, scheelt een hoop verwondingen (ik weet alleen even niet of dit ook geschikt is voor 40mm breed lint)

Ik weet even niet meer hoe dat ding heet maar kijk even bij: www.allesvoormijnpaard.nl en dan naar weide benodigdheden (als ze dat daar zo noemen) ik verkoop het zelf ook want dat is mijn leverancier Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:12

Persoonlijk zou ik voor breed stroomlint gaan. Zo hebben wij de weien afgezet, met nog ijzeren palen erachter.