Vlegenmasker nodig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Vlegenmasker nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 08:57

Wat vinden jullie nou van die vliegenmaskers & van die frontdelen met van die draden zeg maar er aan.
Ik was gisteren op de paarden markt , en daar hingen van die frontdelen.
Ik wou zo'n ding meenemen.
Mijn vader zij dat doe je toch niet om zen hoofd
Arme ziel dat beest kan wel duizelig worden.
Ik zij ja beter dan al die vliegen.
Toen wij hij weer, zie je ze al in de natuur zo rond lopen Scheve mond
En zie je een van de 35 paard en op de manege met een vliegenmasker rond lopen.
Hmm toen dacht ik wel even na.
Maar hebben ze nou geen last van de draden ofzo?
Zo'n vliegenmasker wil ik niet nemen, de kans dat er vliegen onder kruipen is groot.


Grt Priscilla

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:16

ik vind een vliegenmasker erg goed. mijn paard draagt er zelf ook eentje want zonder is het niet normaal. ze staan om de seconde te schudden om al die rotbeesten weg te jagen. ik vind zo'n dingetje met van die sliertjes eraan niets. als het paard gaat rennen slaan die dingen de hele tijd op ze hoofd en als het paard graast kunne die vliegen er tog nog onder kruipen. masker is een toppie ding

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:20

Wij hebben eerst van die franjes gehad, maar die ging heel snel stuk en hij had evengoed ontstoken ogen van de vliegenprikken.
Hij loopt nu voor het tweede jaar met een masker, waar we heel tevreden over zijn.
Tja, het verhaaltje over vliegen die eronder kruipen en er niet meer uitkunnen, waardoor het paard uit zijn dak gaat, heb ik inderdaad wel eens gelezen, maar is nooit bewezen dat het door een vlieg kwam.
Ik heb het zelf nog niet gezien.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:30

Ik heb alle paarden met vliegennetjes in de wei lopen. De paarden worden knettergek van de vliegen rond hun ogen goede oplosssing dus zo vind ik!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:40

ik heb zo een masker voor als er veel vliegen komen,
liever een masker dan ontstoken ogen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:46

We hebben wel zo'n vliegenfrontriem maar mn paard vind die sliertjes niks. Als hij dat ding om heeft wil hij de hele tijd schuren en zn halster beland dan uiteindelijk ook meestal in de wei. Echt helpen doet het ook niet, dr missen ook een paar sliertjes bij ons en ze blijven toch niet helemaal recht voor de ogen hangen. Vliegenmasker wil mn zus niet omdat ze dat gevaarlijk vind (ivm vliegen die eronder kunnen) en ik denk niet dat de staleigenaresse die iedere ochtend om wil doen.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:54

Ik heb voor mijn paard zo'n vliegenmasker en ik vind het perfect. Het sluit met een bontrandje om de neus en bovenop het hoofd (ik heb de versie zonder oren). Mijn paard staat heerlijk rustig te grazen, terwijl de anderen die zo'n sliertjes ding of helemaal niets hebben elke keer met hun hoofd schudden. En als bijkomend voordeel, het halster kan gewoon af op de wei. OK dan!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 10:03

Ja dat is ook zo.
Het paard moet echt dag en nacht met het masker rond lopen.
Zou het niet vervelend zijn dan?
Ik denk dan toch als er vliegen rond de ogen zitten.
Dat dan die sliertjes in beweging komen, dat die vliegen dan wel gedeeltelijk weg gaan?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:06

Ik heb een vliegenmasker voor ossie, dat helpt wel want als ik niks voor zijn ogen doe dan heeft hij binnen de kortste keren ontstoken ogen, ik vindt het perfect.
s'avonds doe ik hem wel af en dan doe ik een vliegenfrontriem op.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:15

Hier hebben ze voorplukken en geen ontstoken ogen.
Ik wil ook niets om het hoofd hebben in de wei. En ze krijgen ook alles zelf af dus het zou toch geen zin hebben...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:25

Ik heb een vliegenmasker voor mijn Welsh Cob.
Hij krijgt ontstoken ogen van alle vliegen, waardoor de gele etter eruit loopt. Ik wil dat tegen gaan, dus heeft hij een masker.
Eerst had ik weleens sliertjes, maar die waren binnen twee dagen stuk. Dit masker heeft hij nu al heel wat weken, en blijft erg goed. De nachten heeft hij geen masker op, omdat ik toch de tijd heb het af en op te doen.

Mijn Haflinger heeft een flinke voorpluk, en minder last van vliegen, dus die staat zonder.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:48

die sliertje hebben totaal geen nut, als het paard dan staat te grazen hangen die sliertjes naar beneden en niet tegen de ogen aan.
zo'n masker moet ik ook niet, en sowieso slopen die etters toch altijd alles van elkaar..

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:38

Op de manege waar ik nu rijd hebben alle pony's en paarden tijdens de lessen buiten een vliegenfrontriem op hun hoofdstel geplaatst. In het begin moesten ze even wennen, maar nu kan je echt goed het verschil van voor en na zien. Ze zijn allemaal een stuk rustiger met hun hoofd. Ik zou het gewoon proberen! Succes ermee.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:49

ik ken ook genoeg paarden die een vliegenmasker dragen en als je zo'n ding goed vast maakt is er nix aan de hand hoor Knipoog