Zieke kittens, korstvorming rond bek

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Zieke kittens, korstvorming rond bek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 22:19

Onze kittens zijn ziek, het jongste nest (we hebben nog een pleegnest van 3 oudere kittens) Ze hebben korstvorming bruin/rode plekjes rond de bek en de neus. Verder hebben ze witachtig slijm in de mondjes. 1 kitten is al overleden, dat was ook al het zwakste uit het nest. De kittens zijn nu 3,5 week oud als ik het goed heb. Wie weet wat dit kan zijn? Of herkent dit, en wat kan ik verder nog doen?

Ik weet wel dat ik morgenvroeg direct de dierenarts bel voor een afspraak! Scheve mond

Er staat me iets bij dat het iets van een mond en tepel ziekte kan zijn, daar heb ik wel eens iets over gehoord bij dieren.

Ik hoop dat ze het overleven......

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:22

Herpes misschien?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 22:25

Daar dachten wij ook al aan, is dat besmettelijk? Scheve mond
Voor mensen dan? Ik probeer ze zo weinig mogelijk aan te raken en als ik dat doe goed m'n handen wassen. Want ik vind het er erg besmettelijk uitzien

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:01

Hou die mondjes schoon, kans is erg groot dat ze gewoonweg stikken in het slijm! Eerlijk gezegt zou ik nu de da nog bellen, maar goed... Bel morgenochtend zo snel mogelijk en zorg dat die mondjes schoon blijven, en probeer ze etende te houden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:04

ik zou niet weten wat dat is Verward
wij fokken zelf met katten ( britse korthaar) al 5 jaar maar hier heb ik nooit van gehoord.

wat ik alleen kan zeggen is ga zo snel mogelijk naar de dierenarts en ontsmet je handen voor je aan de kittens komt en daarna voor je eigen veiligheid

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 07:26

M'n vriend zou dadelijk de DA bellen en dan mij weer bellen.

Denk dat het idd gewoon herpes of chlamydia is.

Ze zijn nog erg levendig, dat die andere overleed kwam doordat hij al de kleinste van het nest was en was al wat zwak.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 07:43

Vanmiddag om 10 over 2 heb ik een afspraak bij de kliniek hier.
Ik moet de kittens zonder de moeder meenemen zeiden ze Verward


Wat ik wel raar vind is dat de moeder ze nu bij het andere nest probeert weg te halen telkens, ze haalt ze uit de ren en legt ze onder het bureau neer Verward Die andere 3 oudere lijken idd niks te hebben, zouden ze dat weten? Echt apart....

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:05

Dat weten ze wel zeker... Zou die moeder van het zieke nest voorlopig bij het andere nest vandaan houden... Zo wie zo totdat je de reden voor de ziekte weet.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 08:26

Ja ik laat ze nu ook lekker liggen daar.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:01

en en en en ???

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 14:09

Nou ik ben geweest. Ze hebben de Niesziekte. Ik heb antibiotica gekregen dat moeten ze 2 x daags krijgen. Verder heb ik soort vitamine spul gehaald daar om de weerstand te verhogen. En nog ontwormingspasta gehaald voor de andere kittens, en voor deze over 2 weken. Kreeg nog een welkom kat pakket voor kittens met wat dingetjes erin, dat was wel leuk Lachen

Verder moet ik de kittens nu gescheiden houden, de moeders ook. Proberen zo warm mogelijk te houden en paar keer water geven tegen uitdroging zodat ze zowiezo voldoende vocht binnen zullen krijgen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:12

Gelukkig niets "ernstigs"
Nu maar hopen dat het helemaal over gaat

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 14:20

Ja, ik ga ze zo hun eerste antibiotica en vitamines geven, benieuwd of ze willen meewerken Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:39

Vast niet Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:34

Als ze zwak genoeg zijn zullen ze zeker meewerken..... Maar als ze weer wat sterker worden Lips are sealed
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:09

Zorg ook dat je je handen gewassen hebt voor je met de gezonde kittens aan de gang gaat, niesziekte is behoorlijk besmettelijk. Met een beetje pech blijft een kat daar zijn hele leven last van houden. Je was er volgens mij wel op tijd bij, dus wie weet... OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:37

Hoe gaat het nu? Verdrietig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:40

Niesziekte is behoorlijk ernstig hoor... Onze Padoek heeft het als ukje gehad en die heeft nu (14 jaar) nog steeds regelmatig last van vieze ogen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:47

Het kan ook heel goed uitpakken.
Wij hebben een jong katje in huis gehad, die kon niet eens meer zelfstandig eten of drinken. Die mankeerde echt van alles, waaronder niesziekte. Toen hij weer gezond en wat ouder was, is hij naar m'n tante gegaan. Nu 1,5 jaar later is het een hele grote, gezonde, sterke kater geworden (ook volgens de DA) die nergens meer last van heeft....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 17:35

Het gaat heel erg goed met ze!
Bij eentje leek dinsdag een oogje dicht te gaan zitten, maar die is blijkbaar gewoon open gebleven gelukkig.
Verder zijn ze behoorlijk fit ze spelen en doen druk, en de blaasjes in de mond zijn al minder geworden.
De korstjes zitten er nog wel, maar de DA zei dat die niet zomaar 1-2-3 weg zouden zijn.
De medicijnen willen ze al goed innemen, ze beginnen al door te krijgen hoe het spuitje werkt Haha!
Verder geef ik ze een paar keer per dag een paar spuitjes water als ze dorst hebben en dat vinden ze erg lekker (is volgens mij ook wel goed voor die blaasjes in de mond een beetje spoelen).
Verder maak ik elke avond 2 warme kruikjes voor ze en leg die erbij, en verder nog 2 keer overdag. Zo hebben ze het in ieder geval lekker warm.

Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:51

zow zow je hebt het er maar druk mee he Knipoog.. maar ik ben blij dat het al stuk beter gaat met je kroost

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:06

Gelukkig aar zeg, wat ben ik blij. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, amandananana, cent, Chita, Corelli, Dana02, dolor, Donkim, EliseXJoelle, IASCrawler, Kimmie25501, Ladypronk, lastig, MartinJJ, meiske04, milatje, nile, Piekosjj, PlukenKrul, pony33, Rox87, Suky, TessaxQuincy, tirzasarah10, Vithou, xMayo, YandexBot, Yom, Zick_Zack en 78 bezoekers