webcam: Foto's van bevalling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

webcam: Foto's van bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 11:57

Wie geinteresseerd is in de foto's van een andere veulenbevalling die vannacht heeft plaatsgevond kan hier even kijken. Het veulen is een valkkleurige merrie. En nee, deze heb ik ook gemist (wist niet eens van het bestaan van deze webcam af. Het is niet zo heel veel wat je kunt zien.

http://www.angelfire.com/stars3/tnova/foaling.html

Je suis Charlie.


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 12:05

wel stoer!

vraag me alleen af of het niet een beetje vroeg in het jaar is Verward

Haha!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 12:29

ah wat leuk zeg Party!!

liefs layla d

aniek

Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 12:33

gaaf om te zien man!!
kep heb jammer genoeg nog nooit in het echt gezien Boos!
hopelijk gebeurd dat snel een keer.
misschien gaan ze op de boerderij waar Robin staat een fjord laten dekken.
lijkt me echt gaaf!!!

Je krijgt de groetjes van de koeien,
van de paarden en de bij.
Maar de allermeeste groeten krijg je van mij!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 12:43

Merel Blom schreef:
wel stoer!

vraag me alleen af of het niet een beetje vroeg in het jaar is Verward


Ja het is vroeg. In mijn ogen te vroeg. Omdat alle Quarters (en dit is een Quarter) per 1 Januari allemaal een jaar ouder worden, en Quarter Horses op hele jonge leeftijd (3 jaar) een heleboel geld kunnen verdienen, zijn een paar maanden voorsprong op leeftijdgenootjes al heel veel. Dus wordt er zo vroeg mogelijk in het jaar gedekt voor een zo vroeg mogelijk veulen. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens om met een paard op 2 jarige leeftijd aan de gang te gaan, en op driejarige leeftijd wedstrijden te gaan rijden maar als er een paar honderduizend dollars (en dat zijn de bedragen waar het in Amerika om gaat) op het spel staan wordt menigeen zwak. Ook bij de halter (keuring op exterieur) kijkt de jury in Amerika naar een groot en massief paard. Een veulen dat vroeg in het jaar geboren wordt heeft meer kans dan een veulen van Juli.

Je suis Charlie.

Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:09

Ziet er heel mooi uit Tong uitsteken Wat een kleintje he?? Wel leuk dat dat allemaal tegenwoordig via internet kan.
Groetjes van Tamaar

Gun je paard meer dan alleen het wedstrijd terrein en je eigen bak. Maak eens een buitenrit en waai lekker uit!!! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:13

Heel handig zo'n webcam...
vooral als je er dan nog bij gaat zitten Boos!

Ik snap niet dat ze er gelijk iedere keer weer achterduikt, je kan toch ook buiten de box wachten.
Mocht er iets misgaan zie je het dan net zo snel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 13:38

Sjuimpje schreef:
Heel handig zo'n webcam...
vooral als je er dan nog bij gaat zitten Boos!

Ik snap niet dat ze er gelijk iedere keer weer achterduikt, je kan toch ook buiten de box wachten.
Mocht er iets misgaan zie je het dan net zo snel!


Iedereen heeft zijn eigen manier wat hij doet tijdens zo'n bevalling. Het is op zich al heel fijn dat ze zo'n bevalling via de webcam aan de wereld laten zien. De angst voor commentaar dat er niets te zien is op de webcam tijdens de bevalling omdat je ervoor zit (of omdat de merrie verkeerd ligt...), en de kritiek waarom iemand iets doet wat iemand anders anders zou doen zijn bij ons op stal al een van de redenen waarom men het daar niet via webcam zou willen uitzenden (afgezien van de infrastructuur die er niet is en de kosten die het met zich meebrengt om zoiets aan te leggen.) Dus wees blij dat er mensen zijn die het uit willen zenden. Op dat moment hebben zij de aandacht bij het paard en zijn geen acteurs of regisseurs die erom denken of het publiek ook wat kan zien, misschien kun je daar ook even aan denken als je de beelden bekijkt.

Bovendien zijn dit een paar beelden van de webcam die door iemand anders op een pagina zijn geplaatst. Als hij of zij de plaatjes heeft uitgekozen waar er net iemand achter dat paard zit, dan lijkt het net alsof ze er de hele tijd achter hebben gezeten...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 13:35

Het merrieveulen heeft intussen een naam gekregen en heet: I'm so tickled. Stalnaam wordt Tickle.

De hele bevalling is hier nog eens te zien: http://www.strohbehnquarters.com/spookreplay.html

Er staat intussen een andere merrie in de box en op de webcam.

Naam merrie: My awesome Annie, stalnaam Annie. Geboren 1998, Dit is haar eerste veulen, en ze is de dochter van Spook. Drachtig van dezelfde hengst als haar moeder.

Afbeelding

links voor de webcam:

http://www.strohbehnquarters.com/strohbehnwebcam.html
http://www.b2g2.com/boards/board.cgi?&user=Stroquat

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 01:03

Annie heeft een voskleurig merrieveulen gekregen. En helaas, deze heb ik gemist...

Maar het is wéér een bevalling in de middag....het is echt niet te geloven...

foto's van de geboorte zijn hier te vinden:

http://www.geocities.com/pixielady75/sqh.html (site kan moeilijk te bereiken zijn vanwege de drukte)

Je suis Charlie.

Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Benoemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:44

Hey Cas,

Ik zal je wel willen benoemen tot: Veulengeboortewebsitezoeker! Haha!

Groetjes, Stephanie! Kusje

Lovers I Love Lady & Luna 4-evah! Lovers M2 + 3 winstpunten met dressuur OK dan!
Kep Luna net een tijdje, het is egt een skatje, maar wel een beetje dom maar da's wel grappig! *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Benoemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 16:51

Horselove schreef:
Hey Cas,

Ik zal je wel willen benoemen tot: Veulengeboortewebsitezoeker! Haha!

Groetjes, Stephanie! Kusje


Dankjewel *LOL*

Ik voel me zeer vereerd... *LOL*

Maar er is niets geen kunst aan hoor, aan dat vinden van die websites. Gewoon de messageboards van de webcams een beetje in de gaten houden en dan heb je er op een gegeven moment een heleboel bij elkaar. Ze seinen elkaar ook onderling in als er ergens een bevalling gaande is.
Het moeilijkste is nog om alle webcams in de gaten te houden, maar daar is tegenwoordig ook software voor. Maar die heb ik niet geinstalleerd en ga het niet doen ook.

Dus de eerste site die ik wist was die van Frosty. En dan gaat het ineens heel snel... Knipoog

Je suis Charlie.

Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:55


Lovers I Love Lady & Luna 4-evah! Lovers M2 + 3 winstpunten met dressuur OK dan!
Kep Luna net een tijdje, het is egt een skatje, maar wel een beetje dom maar da's wel grappig! *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 01:03

I'm So Tickled (Tickle) hier 1 dag oud: is het geen schatje?

Afbeelding

En nu de foto's na 1 week...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers