Whoopi dronken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Whoopi dronken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 19:51

Kom ik net bij mijn jaarling merrie en krijg ik toch in eens zo'n gevoel van hé er is iets met je maar kan alleen niet precies zeggen wat het is.
Zoals gewoonlijk kwam ze naar het hek toe om mij te begroeten en natuurlijk om te kijken of ze nu wel mijn jas kan opeten dus dat was niet vreemd aan haar, ze ziet er ook niet ziek uit, ze eet gewoon, ze mest gewoon en toch zei mijn gevoel dat het niet klopt met whoopi.
Als ik bij haar in de wei ben loopt of rent ze altijd achter mij aan ze loopt nu alleen nog achter me aan.
Whoopi staat heel erg wankel op haar benen en als ze een krap bochtje wil draaien lijkt het net of dat ze gaat omvallen je kan het wel vergelijken met iemand die heel erg dronken is echt een heel raar gezicht.
Morgen komt de dierenarts om haar te behandelen dus hoop ik dat het allemaal mee valt en weer helemaal goed met haar komt.
Ik heb haar sinds september en whoopi is mijn eerste eigen paardje en ben al zo aan haar gehecht dat ik haar nu al niet meer kan missen


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:12

Heeft ze te veel appels gegeten? Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:30

was het maar waar dan wist ik waar het van komt maar dat is het dus niet

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:33

Wat raar zeg... Scheve mond Hopelijk heeft ze niets raars

Ik heb het trouwens nog over je gehad van de week met iemand Knipoog (marjoo hier op bokt)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:01

k ben geen expert maar zoals de symptomen eruit zien moet k helaas aan ataxie denken
hoop voor jou en je paardje dat t niks ergs is Scheve mond
veel sterkte Ach gut

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:


Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:15

Staat ze op een plek die bereikbaar is voor anderen? Overrijp fruit (appels?) kan dronken dieren tot gevolg hebben.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 06:06

Hoi Annemiek,

Wat vervelend zeg. Ik hoop dat de veearts je kan vertellen wat het is en dat het niets ernstigs blijkt te zijn. Het doet mij ook wel een beetje denken aan verlammingsverschijnselen, maar hopelijk is het dat niet.

Succes vandaag bij de dierenarts.

Groeten,
Judith

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:18

goh hopen dat het niks ernstigs is

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 08:00

gisteren is de dierenarts geweest en hij zei meteen dat het verlammingsverschijnselen zijn en dat ik met het ergste rekening moest gaan houden.
Hij is nog van alles aan het raadplegen en we zullen wel naar utrecht raken om zeker te weten wat het precies is.

gomir je hebt toch niet over mij zitten roddelen Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:04

jee, hopen dat t alsnog niks heel ergs is.. sterkte!!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:15

Ow wat erg, ik hoop maar dat het goed komt.

Watch out !!!
Shetties about !!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:23

Daar was ik al bang voor aan het verhaal, maar ik wilde je niet onnodig ongerust maken...
Wat vervelend joh! Verdrietig Hopelijk loopt het allemaal goed af, je bent zo gek met dat diertje!


Het was allemaal positief hoor Kwam er door jouw naam ineens achter dat Mar en ik een boktmeeting hadden gehad terwijl we het zelf niet wisten Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:01

Jeetje, ik hoop voor je dat het allemaal wel meevalt!
Veel sterkte voor jou en je paardje OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 09:06

De DA heeft met Utrecht gebeld om het een en ander na te vragen, maar hij denkt zelf dat het iets van Rhino is.
Ze nemen daar geen paarden op met dit verschijnsel waarom precies is mij niet helemaal duidelijk.
Ik vind wel dat hij zijn oordeel snel klaar heeft want ik heb natuurlijk in de boeken zitten lezen en dan kan het eigenlijk vanalles zijn.
Maar het kan twee kanten met haar opgaan zodra ze gaat liggen en niet meer overeind kan komen dan is het een aflopende zaak.
maar blijft ze staan, plast en mest ze gewoon dan bestaat er een kans dat het weer helemaal goed komt.

Ik had R. Hogenraad ook nog gebeld en die zei ook dat ik het eerst nog even aan moet kijken en dat ik eventueel volgende week kan langskomen.

Gisteren toen ik bij haar was probeerde ze alweer gekke dingen te doen, maar ja dat gaat niet helemaal goed maar ik kan er gelukkig wel weer om lachen en nu maar hopen op een goede afloop

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 14:35

whoopi begint nu toch weer steeds meer jaarling te worden ondanks dat haar achter hand niet helemaal mee werkt, dus krijg ik steeds meer het idee dat het goed gaat komen.
Ik heb whhopi op aanraden van Mist op een ander stukje wei gezet omdat het misschien ook wel wat met het gras te maken kan hebben.
Ik denk dat ik komende week toch nog naar R. hoogenraad toe gaat om zeker te weten of ze niets beschadigt heeft in haar hals/rug.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:45

Hoi Annemieke,

Fijn dat het al weer wat beter lijkt te gaan. Laat je dan foto s maken door R. Hoogenraad?

Groeten,
Judith

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 15:11

dat moet ik nog even met haar bespreken wat ze gaat doen

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:26

Vorig jaar had mijn jaarling ook van die vreemde verschijnselen en ik vreesde voor het ergste. Hij nam z'n achterhand niet mee en viel dan bijna om. De DA heeft foto's gemaakt van zijn knieen en het bleek gelukkig dat hij in een groeispurt zat en de groeischijven zo ver openstonden dat z'n knieen steeds op slot schoten. Hij heeft toen testosteron gekregen om de groei te remmen en moest lekker veel bewegen. Omdat hij al 24/7 buiten stond, kreeg hij sowieso genoeg beweging zei de DA. Er is nu niets meer van te zien OK dan! . Misschien is er met jouw paardje ook zoiets aan de hand??

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 12:41

Vanmorgen zijn we naar Rodinde Hoogenraad geweest, ik kon er al om half negen terecht dus dat werd half 5 opstaan om de boot van 6 uur te halen.
Ik had voldoende tijd genomen om whoopi in de trailer te krijgen want ze heeft er nadat ik haar gekocht heb niet meer in gestaan. Gelukkig liep ze er vlot in en kon ik rustig naar de boot toe rijden.
Na 2 uur onderweg te zijn geweest zonder verkeerd te rijden waren we bij Rodinde aangekomen.
Whoopi van de trailer gehaald en we moesten meteen een rondje lopen zodat rodinde haar kon bekijken.
Het blijkt een rugwerfel te zijn die niet helemaal goed zit dus heeft rodinde met hele grote hamers op haar rug staan bonken, gelukkig had whoopi wel een spuitje gekregen zodat ze een beetje van de wereld was.
Gelukkig was Rodinde positief, maar ze kan natuurlijk ook niet met 100% zekerheid zeggen of het helemaal goed komt dat is gewoon afwachten.
We moeten over een week of 8 weer terug komen om verder te behandelen dus hopen dat het de goede kant op gaat.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:49

Hoi Annemieke,

Dus Whoopi is ook trailermak verklaard? Haha!

Fijn dat Rodinde zo de oorzaak had. Hebben jullie ook een idee hoe het komt dat die wervel scheef geraakt is? Aangeboren of is dat gebeurd met rollen o.i.d.?
Ik neem aan dat er een zenuw knel gezeten heeft door die scheve wervel? Verward
Heeft ze nog foto s gemaakt of kon ze het 'zo' allemaal wel zien?

Hopelijk is het over 8 weken nog steeds goed.

Groeten,
Judith

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:19

Dat klinkt positief pamba

Hopelijk is over 8 weken alles nog OK en hebben die verlammingsverschijnselen aan die wervel gelegen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:44

Wat vervelend voor je... ik hoop maar dat het goed komt

"

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:47

Oh srry had niet gelezen dat het weer bter gaat..

Nou jah das iig mooi:)

"

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 07:28

Ja idd ze is trailermak verklaard, maar ik had voor de zekerheid wel sedalin mee (het heet tegenwoordig anders).

Ze heeft geen foto's genomen, want ze kon het zo voelen en nadat whoopi een spierontspannend spuitje had gekregen kwam er meteen een bultje op haar rug op de plek waar het probleem zit. Het zit zo'n beetje achter het zadel.
Door die scheve werfel hebben de zenuwen ook knel gezeten waardoor ze dus haar achterhand niet goed mee kan krijgen en na gisteren hebben ze weer een flinke klap gehad omdat alles weer op de goede plek te krijgen.
Ik heb dan ook voor de zenuwen het een en ander van VSM meegekregen zodat het allemaal wat beter wordt.

Rodinde dacht zelf dat whoopi een rare klap heeft gemaakt in het land en dat zou best wel eens kunnen, want ze kan hele rare dingen doen ik ben dan ook altijd erg blij dat ik er voorlopig nog niet op kan rijden Knipoog

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:21

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat over whoopi heb geschreven maar ik heb weer nieuws over haar herstel.
De afgelopen tijd heb ik heel veel gewandelt met haar en kreeg ze spier- en zenuwversterkers van VSM.
En ik vind zelf dat ze de goede kant op gaat.
Gisteren zijn we voor controle geweest bij rodinde ze heeft whoopi niet behandeld, omdat ze whoopi de eerst keer heel best te pakken had genomen met het idee van er op of er onder.
Rodinde vond dat whoopi heel veel verbetert is, de plek in haar rug voelde rodinde nog wel maar ze heeft er geen pijn meer aan en ze begint nu ook sterk te worden in haar achterhand, de lijn van haar rug is ook sterk verbetert want de spieren rond haar ruggengraat stonden zeg maar wat bol.
begin 2005 moeten we weer voor controle en misschien wordt ze dan weer behandeld.
Dus al die tijd moet ik met whoopi blijven wandelen wat natuurlijk ook goed is voor haar opvoeding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, fnpetter1990 en 36 bezoekers