vergrote speekselklieren, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendelijn
Berichten: 20
Geregistreerd: 03-05-04

vergrote speekselklieren, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 12:36

Heeft er iemand ervaring met vergrote speekselklieren bij een andalusische merrie. Zou door het velen eten met het hoofd naar beneden zijn, zoals in de wei. Maar een aantal dagen op stallen hebben het probleem niet vermindert. Heeft iemand een idee hoe ze er aan komt en nog beter hoe ze er vanaf zou kunnen komen.


Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:38

Mijn paard heeft hier ook last van maar het is een KWPN merrie, het kan door een kneuzing ergens in het lichaam komen..Ik ga binnenkort de arts erbij halen..zou je ook moeten doen!

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:06

Mijn paard heeft ook iets dergelijks, volgens de DA is hij allergies voor iets wat op het land groeide (Owen stond op een stukje land met meer onkruid dan gras)
Na een paard dagen paddock ging het over, is weinig aan te doen, ze kunnen het wel behandelen, maar de remedie is erger dan de kwaal, want ze gaan dan zijn weerstand onderdrukken.

Als hij alleen op de "kale" weide kan staan dan is hij veroordeeld tot de paddock (zand).

Als ik jouw was zou ik evengoed de DA erbij halen, die kunnen dat beter beoordelen dan ik.


wendelijn
Berichten: 20
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:46

de da is er al bij geweest en zij zei dus dat het zou komen van het eten van de grond. op stal is het niet vermindert. ze zei ook dat het verder geen kwaad kan alleen is het iets lastig met rijden vandaar dat ik nog naar een andere oplossing zoek.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:08

Mijn merrie heeft vaak wat verdikte klieren, ook al staat ze veel op stal. Sinds ze dag en nacht op het land staat op de opfok heeft ze helemaal dikke klieren. Ik maak me er niet druk om, ze mankeert echt niets.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mar_X, Pumpkins, Sabbientje, Trendiction en 101 bezoekers