een minder prettig vraagje (koker schoonmaken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

een minder prettig vraagje (koker schoonmaken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:22

De ruin die ik nu verzorg ( zie profiel, straks van mij) heeft volgens mij een beetje last met plassen
ik denk dat zijn koker eens goed moet worden schoongemaakt
Zelf weet ik totaal niet hoe ik dit moet doen dus hierbij de vraag of iemand me hierbij zou willen helpen

Doet de DA dit ook? anders zou ik die kunnen vragen.

Iemand misschien eventueel tips die dusdanig duidelijk zijn dat ik het zelf kan doen?


[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:26

Bedankt moddie

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:26

Er zijn al wat topics over geweest. Ik weet niet of je met de zoekfunctie iets kunt vinden.

Gebruik iig water, en zeker geen olie of andere dingen. Want daar kunnen mensen hier ook nog wel 'leuke' verhalen over vertellen (dat het zaakje ontsteekt e.d.)


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:30

hey hardstikke bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:31

OK dan! graag gedaan!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:37

Ik heb het ook eens gedaan bij marquez.

Benodigdheden;
handschoenen
ongeparfumeerde zeep
lauw-warm water
vloeibare parafine

Werkwijze; het handigst is het als de ruin uitschagt. Op die manier kan je de penis ook schoonmaken en de koker van de binnenkant. Het is niet rampzalig als het paard niet uitschagt. Je kan gewoon met je natte hand met handschoen en een blokje zeep in je hand in de koker gaan. goed boenen daar van binnen. Er komen waarschijnlijk allemaal vieze stinkende zwarte stukjes uit.
Als je denkt dat je de hele koker goed schoon hebt, moet je de koker echt goed na spoelen met lauw warm water.
Als de koker vrij is van zeep resten, neem je wat vloeibare parafine op je hand en smeert dit in de koker. Dit zorgt ervoor dat het paard goed kan uitschagten en dat alles weer soepeltjes aanvoelt.
Als je klaar bent zorg je dat de koker goed droog maakt.

Eigenlijk moet je dit regelmatig doen. Maar ik heb het bij marquez 1 keer gedaan omdat ik ook dacht dat hij niet zover uitschagte.
Let er wel op dat het paard het niet prettig kan vinden. Doe het werkje met zijn tweeen 1 houd het paard vast en stelt het gerust en de ander maakt de koker schoon.

Succes OK dan!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:44

de ruin in kwestie is 24 jaar oud
we hebben hem nu ongeveer 6 jaar en dit is nog nooit gedaan denk ik

ik ben alleen bang dat hij dat nooit toestaat

ik las in een bovenstaand topic dat er speciaal spul voor is dat je erop spuit, heeft iemand hier ervaring mee?
en waar kan ik dat krijgen, hebben ze dat bij een ruitersportzaak ( hyporama of stahroo ofzo?)

( of is er misschien iemand in de buurt die dit misschien zou willen doen of in elk geval erbij zou willen zijn als ik dit doe?)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:22

Van de paardendrogist:

Het wassen van de koker
Door de afscheiding van vetkliertjes onder de voorhuid kan bij ruinen en hengsten een ophoping van vettig vuil ontstaan die behalve een nare geur ook een infectie kan veroorzaken. De meningen over de zin of onzin van het wassen van de koker van een ruin of hengst verschillen nogal. Voorstanders adviseren een preventieve maandelijkse wasbeurt, terwijl tegenstanders van mening zijn dat hierdoor de natuurlijke bacterieflora verstoord wordt. Voor beide meningen valt wat te zeggen en ons advies is dan ook om de koker uitsluitend te wassen als het nodig is. Bijvoorbeeld bij het ontstaan van vieze vlekken op de buik en benen, een infectie, een vieze lucht of problemen met plassen. U kunt hiervoor de speciale shampoo Excalibur gebruiken.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 09:57

Bedankt, zal dat eens gaan bestellen

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:29

Ik zou er eerst voor zorgen dat je aan z'n koker mag komen, dat zal nog wel even moeite kosten. Als je hem zover hebt dat je eraan mag komen, dan is reinigen met lauw water vaak al voldoende. Als er echt seriueze problemen zijn, dan zul je waarschijnlijk regoreuze middelen moeten toepassen.
Eerst de boel proberen gewoon schoon te maken, spullen bestellen kan altijd nog wel, als daar dan nog aanleiding voor is.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:13

ik denk op zich niet dat hij moeilijk zal doen als ik hem daar aanraak.
Zal het eerst eens proberen.
Denk ook dat ik iemand anders vraag om het te doen ( eventueel de DA) ik ben veels te bang dat ik hem beschadig ofzo.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:27

newie schreef:
Denk ook dat ik iemand anders vraag om het te doen ( eventueel de DA) ik ben veels te bang dat ik hem beschadig ofzo.

Welnee, stelt niks voor. Je kunt voor elk wissewasje de DA wel laten komen maar tenzij je last hebt van teveel geld zou ik het gewoon zelf doen.
Als je nou echt niet durft, kom dan op 12 juni naar de NVVR BBQ bij jou in de buurt, PB maar voor details, dan help ik je wel even en heb je gelijk een gezellige avond *LOL* *LOL*

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:20

heb je gepbt
maar wanneer is het want ik zou dit graag nog voor mijn wedstrijd doen 20 juni voor hij er echt last van krijgt

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:16


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:53

Die had ik gezien ja Tong uitsteken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:03

ik zet weleens de slang erin..... moet zeggen, het werkt wel
Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:01

ik ga het gewoon proberen, in elk geval de velletjes enzo
Of ik de slang er in durf te steken is een tweede, tot hoever kan dit ook al weer? heb gelezen ergens dat je er tot je elleboog in kunt >;)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:53

Zo ver?
Jeetje, da's wel een heel eind.
(probeer me er nu een voorstelling van te maken, haha)
Ik weet niet of ik het zou durven, ik denk namelijk niet dat Iwan rustig blijft staan als ik met mijn hand in zijn koker ga.
Had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel logisch als ze idd last krijgen met plassen, of een infectie hebben.
Maar ik vraag me wel het volgende af:
Als je daar 1x aan begint, moet je het dan niet steeds herhalen?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 10:09

dat zou ik niet weten, ik denk het wel ja
Wie kan dat met zekerheid zeggen?

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:57

M'n veulentje is een hengstje, had m'n man al verteld dat hij dat ding maar moest schoon gaan houden als mannen onder elkaar.

Weer een aandachtspuntje bij z'n opvoeding, wist niet dat de koker zo diep was. Af en toe maar oefenen met aanraken en zo, doe ik bij m'n merrietje ook met de uiers.